ACT: Renault Scoops/Impressies
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
*$#$$$$ toch die Twingo in het geel...
Hoop niet dat daar die nieuwe TCe motor met 156 paardjes in ligt.
Ik hoop dus dat het een mooi filmpje moet worden voor promotie RS modellen.
Hoop niet dat daar die nieuwe TCe motor met 156 paardjes in ligt.
Ik hoop dus dat het een mooi filmpje moet worden voor promotie RS modellen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat had je nou niet moeten zeggen........AnthonyR schreef:Anders moet je zeker een ritje naar de dealer inplannen

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mmm, lekkere nieuwe RS-en zeg. Die Twingo, wie weet inderdaad met deze kleur te bestellen straks. Wellicht nog met meer PK's.......
Ik vindt die "face-lift" van de clio RS wel goed gelukt!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
die kleur is echt lekker
En vetjes die megane rs. En vind de neus van de clio ook geslaagd

En vetjes die megane rs. En vind de neus van de clio ook geslaagd

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wow, die megane is echt heel vet!! Ben benieuwd wat ze van de achterkant gemaakt hebben 

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de LED-verlichting aan de voorzijde een optie is voor een kleine meerprijs, maar dat ze proberen het voor NL er standaard op meegeleverd te krijgen....
Leuke goodie....
Helaas nog geen spec's bekend van de Clio PH II...., ik gok op net iets boven de 200 pk...

Leuke goodie....

Helaas nog geen spec's bekend van de Clio PH II...., ik gok op net iets boven de 200 pk...

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
op papier..... 
ik vind t niets, die leds.. en ronduit irritant als het je tegemoed komt

ik vind t niets, die leds.. en ronduit irritant als het je tegemoed komt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
En die Volvo had ook een probleempjeIvo van Achthoven schreef:Ja idd, wel grappig trouwens in Autoweek alle vermogentests op de bank, alleen BMW had "iets" meer vermogen dan opgegeven....![]()
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Alle details: Renault Mégane III RS
Het nummer When You Wasn’t Famous van The Streets al gehoord? Dan is het volgende lijntje ongetwijfeld bekend: “Ahhh see - the thing that’s got it all f*cked up now is camera-phones”. Een waarheid als een koe die ons vandaag toelaat om de allereerste beelden van de nieuwe Renault Mégane III RS (MRS) te tonen. Maar er is meer; dankzij een programmeerfout op de aankondigingswebsite zijn alle details van de derde generatie Mégane RenaultSport nu bekend, van saai spul als de CO2-uitstoot tot intrigerende details als de Renault Sport Display…
De MRS III wordt initieel in twee versies aangeboden: standaard en met een Cup Chassis. Laatstgenoemde verlaagt de koets met 10 mm, voorziet straffere dempers en veren, optionele negentienduimers én een differentieel met beperkte slip om de 250 pk en 340 Nm aan de grond te krijgen. Rijdynamisch zou de Mégane daarmee onderhoudend op circuit en op de weg moeten zijn. Het gemiddelde verbruik klokt af op 8,4 l/100km, de CO2-emissies bij 195 g/km.
Beide versies krijgen een verkorte zesbak en een herziene stuurinrichting terwijl de donkere alu’s (in vier stijlen - twee 18′ers & twee 19′ers) 340 mm grote Brembo’s verhullen. Net als bij de Clio RS is het motorgeluid door een speciaal team onder handen genomen om een unieke sound te produceren. Het ESP is naar goede RS-gewoonte volledig uitschakelbaar.
Binnenin is er keuze tussen stof en leder voor zowel de standaard stoelen als de Recaro’s die beide in twee kleuren te hebben zijn. In tegenstelling tot gewone Méganes is de snelheidsmeter analoog, maar klassieke opties als verwarmde voorstoelen, lichtsensor en dual-zone airco blijven beschikbaar. Wel nieuw is het 3D Sound System door Arkamys en de Carminat Bluetooth DVD die met mp3-compatibiliteit, 6CD-lader en een optioneel 16/9 infoscherm uitpakt.
Een gewichtsopgave is er nog niet, maar volgens insiders zou de MRS III ondanks een gelijkaardige uitrusting lichter zijn dan de Coupé 2.0 TCe die 1395 kg weegt. Ook prijsgewijs is er nog niets bekend, maar verwacht een som in de buurt van 24.000€ en een kleine 1.000 meer voor het Cup Chassis - exclusief Recaro’s.
Rest er enkel nog de bovenvermelde Renault Sport Display die alle vitale organen in de gaten houdt om de bestuurder - vooral op circuit - te entertainen. Daar dubbelt de display ook als prestatiemeter met sprint- en rondetijden. Straffer nog: bepaalde motorparameters zouden per knopdruk afgestemd kunnen worden op weg- en weersomstandigheden. Hoegenaamd een echt stukje F1-technologie.
Bron: http://drivr.nl/2009/02/24/alle-details ... ne-iii-rs/
Het nummer When You Wasn’t Famous van The Streets al gehoord? Dan is het volgende lijntje ongetwijfeld bekend: “Ahhh see - the thing that’s got it all f*cked up now is camera-phones”. Een waarheid als een koe die ons vandaag toelaat om de allereerste beelden van de nieuwe Renault Mégane III RS (MRS) te tonen. Maar er is meer; dankzij een programmeerfout op de aankondigingswebsite zijn alle details van de derde generatie Mégane RenaultSport nu bekend, van saai spul als de CO2-uitstoot tot intrigerende details als de Renault Sport Display…
De MRS III wordt initieel in twee versies aangeboden: standaard en met een Cup Chassis. Laatstgenoemde verlaagt de koets met 10 mm, voorziet straffere dempers en veren, optionele negentienduimers én een differentieel met beperkte slip om de 250 pk en 340 Nm aan de grond te krijgen. Rijdynamisch zou de Mégane daarmee onderhoudend op circuit en op de weg moeten zijn. Het gemiddelde verbruik klokt af op 8,4 l/100km, de CO2-emissies bij 195 g/km.
Beide versies krijgen een verkorte zesbak en een herziene stuurinrichting terwijl de donkere alu’s (in vier stijlen - twee 18′ers & twee 19′ers) 340 mm grote Brembo’s verhullen. Net als bij de Clio RS is het motorgeluid door een speciaal team onder handen genomen om een unieke sound te produceren. Het ESP is naar goede RS-gewoonte volledig uitschakelbaar.
Binnenin is er keuze tussen stof en leder voor zowel de standaard stoelen als de Recaro’s die beide in twee kleuren te hebben zijn. In tegenstelling tot gewone Méganes is de snelheidsmeter analoog, maar klassieke opties als verwarmde voorstoelen, lichtsensor en dual-zone airco blijven beschikbaar. Wel nieuw is het 3D Sound System door Arkamys en de Carminat Bluetooth DVD die met mp3-compatibiliteit, 6CD-lader en een optioneel 16/9 infoscherm uitpakt.
Een gewichtsopgave is er nog niet, maar volgens insiders zou de MRS III ondanks een gelijkaardige uitrusting lichter zijn dan de Coupé 2.0 TCe die 1395 kg weegt. Ook prijsgewijs is er nog niets bekend, maar verwacht een som in de buurt van 24.000€ en een kleine 1.000 meer voor het Cup Chassis - exclusief Recaro’s.
Rest er enkel nog de bovenvermelde Renault Sport Display die alle vitale organen in de gaten houdt om de bestuurder - vooral op circuit - te entertainen. Daar dubbelt de display ook als prestatiemeter met sprint- en rondetijden. Straffer nog: bepaalde motorparameters zouden per knopdruk afgestemd kunnen worden op weg- en weersomstandigheden. Hoegenaamd een echt stukje F1-technologie.
Bron: http://drivr.nl/2009/02/24/alle-details ... ne-iii-rs/
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
De volgende uit de familie: Mégane GT
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... %20450.jpg[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... 171218.JPG[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... 171219.JPG[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... %20450.jpg[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... 171218.JPG[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... 171219.JPG[/img]
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Mwoah netjes! Ben alleen nog niet zo gecharmeerd van die achterlichten..
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... S_geel.jpg[/img]
LinkjeWe hebben eindelijk het officiële vermogen plus bovenstaande afbeelding.
De nieuwe Renault Megane RS krijgt 250 pk en 340 Nm en wordt aangeboden met een standaard chassis of met een cup chassis. Tevens zien we op de foto mooie rode remklauwen (Brembo) en LED’jes in de koplampen. Leuk natuurlijk, maar ik kan er nog niet heel enthousiast van worden. Komende dagen zullen we jullie echter gewoon op de hoogte houden en tevens live verslag doen vanaf de autoshow in Genève. (via de website van Renault)
Met dank aan Bart voor de tip!
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ze hadden het ergens anders over 24 k denk ex btw en bpm, kan dat?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:





[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... hy%205.jpg[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... hy%204.jpg[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... hy%202.jpg[/img]
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... hy%203.jpg[/img]





Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
en dat voor 24k



@ Hessel: 

-jacco- schreef:[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... s_2008.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurze ... ophy02.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurze ... ophy05.jpg[/img]
Klikkie
:kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl::kwijl:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Onder het motto: Dacia blijft toch ook een beetje Renault, nietwaar? 
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... oncept.jpg[/img]
Linkje

[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... oncept.jpg[/img]
Linkje
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Arrghh..
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4212.jpg[/img]
Verschrikkelijk lekker! Hoewel ik de centrale pijp niet geweldig vind staat het toch wel dik
Jaartje of 3 wachten denk ik
Live vanuit Genéve
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4210.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4211.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4212.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4213.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4212.jpg[/img]
Verschrikkelijk lekker! Hoewel ik de centrale pijp niet geweldig vind staat het toch wel dik

Jaartje of 3 wachten denk ik

Live vanuit Genéve

[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4210.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4211.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4212.jpg[/img]
[img]http://i78.servimg.com/u/f78/12/58/93/85/dsc_4213.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En nog de foto's van Renault zelf:
[img]http://img8.imageshack.us/img8/7775/004mok.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3387/002yio.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/4740/005ntj.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/6539/006xyb.jpg[/img]
Ik zeg, hebben, hebben, hebben!
[img]http://img8.imageshack.us/img8/7775/004mok.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/3387/002yio.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/4740/005ntj.jpg[/img]
[img]http://img8.imageshack.us/img8/6539/006xyb.jpg[/img]
Ik zeg, hebben, hebben, hebben!

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jammer van die enkele uitlaat achter. Had liever 2 losse ronde pijpjes gezien. En de lijn van de sideskirt vind ik een beetje rommelig. Voor de rest erug dik zeg 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
gruwelijk lekker 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wat dan weer wel vaag is, is dat de nieuwe Clio RS de oude achterlichten heeft en niet de facelift versie.
Iemand een idee waarom??
Iemand een idee waarom??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Clio III RS Phase II in het GROEN ???!!!!!
Beetje gejat van Porsche... maar wel geinig.
Beetje gejat van Porsche... maar wel geinig.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die gele teller is ook beetje gejat van ferrari