Even een vraagje aan de techneuten hier,
Mijn 5 AT is voorzien van een stalen uitlaatpijp van 50mm vanaf de turbo tot de einddemper.
Heeft het zin om het eerste stuk vanaf de turbo tot zeg maar 400 mm (in de wielkast) van een dikker soort te maken?
Zou ik dan een kleiner turbogat hebben?
Dus met 2x een lasverloop naar zeg 65mm?, Het turbohuis laat ik liever zoals het is omdat deze soort turbo bijna niet uit elkaar te krijgen is.
Zou ik dit met dikwandige buis kunnen/mogen maken? (zit voor mijn werk in o.a ketelhuizen) of zijn er speciale verlopen en bochten hiervoor in de handel
Verder misschien binnenkort deze demper, heeft iemand ervaring met deze demper?
[img]http://www.renaultpower.com/images/parts/6.jpg[/img]
Alvast bedankt![/note]
uitlaatvraagje alpine turbo
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Sjon:
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=45
http://www.sandtler.de/Powersprint/Deut ... _index.htm
Ga je nu toch deze rvs demper kopen en niet die van meca?
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=45
http://www.sandtler.de/Powersprint/Deut ... _index.htm
Ga je nu toch deze rvs demper kopen en niet die van meca?
[img]http://www.mecaparts.com/PhotosPieces/MP1464.jpg[/img]
Ik twijfel een beetje tussen deze 2, alhoewel die van renaultpower de voorkeur heeft.
Bedankt voor de links!.
Ik twijfel een beetje tussen deze 2, alhoewel die van renaultpower de voorkeur heeft.
Bedankt voor de links!.
is jouw at nog voorzien van de orginele t3? zo ja ik zou hem vervangen voor 1 van een gt.
olie aanvoer is geen probleem. je kunt die van een gt zo gebruiken op je blok.
die van een gt moet vlak na 2000 toeren al beginnen te blazen en op 2500 al volle druk geven. een normale t2 moet 0.9 - 1bar aankunnen en dat is al fors meer als een standaard at voor de kiezen krijgt.
en dan ook meteen de carb van een gt monteren. Dan kan je ook een intercooler monteren.
dus die 4cm is geen restrictie waarschijnlijk. de rest wel

olie aanvoer is geen probleem. je kunt die van een gt zo gebruiken op je blok.
die van een gt moet vlak na 2000 toeren al beginnen te blazen en op 2500 al volle druk geven. een normale t2 moet 0.9 - 1bar aankunnen en dat is al fors meer als een standaard at voor de kiezen krijgt.
en dan ook meteen de carb van een gt monteren. Dan kan je ook een intercooler monteren.
dus die 4cm is geen restrictie waarschijnlijk. de rest wel


Dat idee heb ik al voor 80procent op mijn andere AT gemaakt, maar daar komt wat meer bij kijken als je denkt (om het goed en netjes te doen).
* aanpassen uitlaatspruitstuk , van T3 naar (dan) T25
* aanpassen branstofpomp
* aanpassen aan en retourbenzineleiding
* aanpassen inlaatspruitstuk
* aanpassen radiateur, anders passen de slangen van de IC niet
enz enz enz enz, maar dat is een hoofdstuk van mijn ander project.
* aanpassen uitlaatspruitstuk , van T3 naar (dan) T25
* aanpassen branstofpomp
* aanpassen aan en retourbenzineleiding
* aanpassen inlaatspruitstuk
* aanpassen radiateur, anders passen de slangen van de IC niet
enz enz enz enz, maar dat is een hoofdstuk van mijn ander project.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gewoon demperloos, klinkt het coolst
(ja die van ons is demperloos
)

(ja die van ons is demperloos
