Clio RS phase I; stadslicht en xenon?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ackten

Mensen,

Sinds zaterdag ben ik de troste bezitter van een RS phase 1. Tot nu toe kwam ik twee dingen tegen: Ik kan de uren niet verzetten van de tijd, iemand een oplossing? Verder aantal vragen:

- En het linker stadslicht is kapot, graag wil ik deze vervangen, wat is de soort fitting en kan er misschien led in is dat mooi, of gewoon origineel?
- Is origineel mooi in combinatie met xenon?
- Maar in de toekomst misschien ook xenon, misschien verstandig om in 1x mee te pakken ivm moeilijk bereiken?
- Hoe denken jullie over aftermarket xenon?

Hele boel vragen en misschien onsamenhangend, maar in eerste instantie ben ik op zoek naar een stadslicht maar omdat in de toekomst waarschijnlijk xenon wil vraag ik mij af of led dan niet mooier is. Graag jullie mening.

Bedankt.

Gr Ackten
Christiaan

Ik heb toevallig vandaag ook twee stadslichtjes vervangen omdat er een stuk was. Het lampje wat je nodig hebt is W5W, ik heb ze van philips gekocht, maar als je ook xenon wilt is een helderder ledje misschien mooier.

Het vervangen is wel te doen hoor. Even grabbelen met je hand naar de bevestiging van het lampje, een kwartslag draaien en je hebt hem er uit. De berijkbaarheid is wel te doen. Misschien dat je meer problemen hebt met het dimlicht maar hier heb ik nog geen ervaring mee (hoop dat je niet al te grote handen hebt :wink: )

Origineel met xenon is wel oke als je niet al te blauw licht neemt anders wel een bijpassend stadslicht kopen. Zelf vind ik xenon tussen de 4300k en 6000k wel mooi.

Op sommige auto`s vind ik aftermarket xenon wel mooi mits ze niet al te oud zijn. Op een clio vind ik het ook wel kunnen maar dan wel een beetje wittig licht. En dus niet blauw/paars.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Plaats ook nog even wat foto`s in je "wie is wie" topic (Y)
ackten

dank voor je reactie,

ja zal inderdaad wat foto's maken maar momenteel niet echt veel tijd. Maar dit weekend krijgt mijn rsje de volle aandacht. ik zit inderdaad aan zo goed als witte ledjes te denken.
ackten

verder nog aanbevelingen?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

graag bij dit ene topic houden, zodat we het forum een beetje overzichtelijk houden.. meerdere dezelfde topics openen helpt niet om sneller antwoord te krijgen :)
ackten

excuses, maar zag later dat hij beter in het andere forum paste. maar goed, bij deze laten we hier verder gaan. nog mensen aanbevelingen?
ackten

xenon verlichting 6000k of 8000k wat kiezen jullie? de bestelling van 8000k ligt er al maar ben bang dat dit te sjonnie overkomt.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

4300 of op zn hoogst 6000, hoger zou ik niet gaan ivm de sjonnie-look inderdaad ;)
Mark van Nierop
Contacteer:

idd 6000K is blauw zat, vooral als er origineel al heldere koplampen in zitten
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ackten

Pakket Pilot XENON HB3 6000K is binnen, mensen nog advies of tutorial om het geheel aan te sluiten?
ackten

weet iemand hoe je de hele koplamp unit kan demonteren?
Christiaan

Volgens mij bumper eraf, gril eraf, en dan kan je 3 torxen losdraaien. Correct me if i`m wrong.
ackten

xenon zit er in na een middagje klussen, eerst bumper en grill verwijdert toen de lampen en toen lekker de ruimte :D
Plaats reactie