Dennis' Gtt --- VERKOCHT
waarom geen fatsoenlijke bandjes?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
w8 nog maar ff, de rest heb ik nog niet..........DennisT schreef:VETWouter de Wit schreef:Dr is hier vanmiddag een schroefset gebracht.........![]()
Had 't nog nie verwacht, zal ik zondag dan ff jouw kant op kachelen?

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je knipperlichten zijn trouwens ook binnen met dezelfde zending maar dan mis ik alnog meer dan de helft van de totale zending.......
mooi kut
ff bij K-tec informeren. Misschien volgt de rest volgende week. Jij hoort nog wel
mooi kut
ff bij K-tec informeren. Misschien volgt de rest volgende week. Jij hoort nog wel
hoezo nu goedkoper en beter ????pierre schreef:165/40- 16 inch is beter en Goedkoper ook nog
lever er maar 4 dan voor de prys v/d 15 inch

kan ik de seat velgen er ook eens onder gooien.
ach ja Dennis je weet nog niet hoe laag die gaat worden dus je kon net zo goed 185 45 pakken whaahaa.
we zullen de foto reportage afwachten .

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... ium%29.JPG[/img]Wouter de Wit schreef:Dr is hier vanmiddag een schroefset gebracht.........
oldskool schreef:hoezo nu goedkoper en beter ????pierre schreef:165/40- 16 inch is beter en Goedkoper ook nog
lever er maar 4 dan voor de prys v/d 15 inch![]()
kan ik de seat velgen er ook eens onder gooien.
ach ja Dennis je weet nog niet hoe laag die gaat worden dus je kon net zo goed 185 45 pakken whaahaa.
we zullen de foto reportage afwachten .
....
Nankang NS-2
Asian manufacturer using innovative high performance technology
165/40 R16 73V Velgbescherming, TW *
€53,60
165/40 is nog platter.
ja en dat zou ik niet weten wahahaha maar ja er is weinig keus kwa merk met die rare banden maten .pierre schreef:165/40 R16 73V Velgbescherming, TW *
€53,60
165/40 is nog platter.

leuk set zeg die GAZ dempers . waar heb ik die meer gezien . hmmmmmm
ben benieuwd hoe laag dat ie moet worden .

-
dat kun je wel schudden, das echt geen fijnafstelling, je hebt vlgens mij 4 standen:DennisT schreef:LAAG!Weet je trouwens hoeveel je de achteras per tandje versteld, ik dacht 2 cm?
@ Pierre: Als je niks zinnigs te melden hebt post dan ook niks, de velgen zijn 15 inch zoals ik al eerder heb gezegd.
standaard
lager
laag
en op de eindaanslagen van de schokbrekers
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Kan je dit toelichten want ik vat 'm ff nietMrtn schreef:naar mijn weten is de achteras 'bijna' traploos te verstellen.... tot de grootste torsiekracht uit de as is en deze zich niet makkelijk meer laat verstellen

Als je achterbandjes net van de grond krikt, de assen eruit trekt en de auto bv 1cm laat zakken (op de krik), de assen er wederom indrukt (die maar op 1 manier passen), is de auto ongeveer 1cm gezakt. Laat je de auto 2cm zakken, zal de auto omstreeks 2cm verlagen...
Hoe wil je assen 1 tandje verzetten??
Correct me if I'm wrong, maar een torsieas is toch gewoon een staaf met een soort van vertanding aan het eind? Dus die moet je er dan uit halen, stukje verdraaien en er weer in steken zodat de tandjes van de staaf in de vertanding van het vaste gedeelte van de as vallen?
Bandjes zijn trouwens ook al binnen
Bandjes zijn trouwens ook al binnen

ehhh nee, niet zover mij bekent
Tis wel een vertanding, maar simpelweg eruit trekken en er weer insteken heeft geen zin, dan veranderd er niets... die staaf met vertanding past maar op 1 manier. Eruit trekken en tandje verzetten gaat niet, omdat ie dan niet past
Je moet wat doen aan de stand van de achteras onder de auto, vanaf een vast gegeven, namelijk bodemhoogte-grond

Tis wel een vertanding, maar simpelweg eruit trekken en er weer insteken heeft geen zin, dan veranderd er niets... die staaf met vertanding past maar op 1 manier. Eruit trekken en tandje verzetten gaat niet, omdat ie dan niet past
Je moet wat doen aan de stand van de achteras onder de auto, vanaf een vast gegeven, namelijk bodemhoogte-grond
-
er zitten geen 50 tandjes op de torsiestangen, dus dat is echt geen fijnafstelling en de torsiestang verdraaien heeft geen enkele zin..Mrtn schreef:Als je achterbandjes net van de grond krikt, de assen eruit trekt en de auto bv 1cm laat zakken (op de krik), de assen er wederom indrukt (die maar op 1 manier passen), is de auto ongeveer 1cm gezakt. Laat je de auto 2cm zakken, zal de auto omstreeks 2cm verlagen...
het is heel simpel, in de middenbus zit een vertanding en in de draagarmen, de vertanding van beide moet in lijn liggen, ligt dat niet in lijn dan krijg je de torsiestaven er echt niet in.
trek gewoon die stangen eruit, dan kom je er zo achter.
ik heb al meerdere keren geconstateerd dat dit geen fijn afstelling is.. je trekt de stangen eruit, gooit de wielen omhoog en hoopt dat je de torsiestangen op dat punt terug kunt slaan, en dat kan dus echt niet met 1cm verstellen.. eerder 4-5cm
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
die ervaring heb ik niet... laatst de achterkant 2cm verhoogt.
wieltjes net van de grond, assen eruit, achterkant verder opgekrikt met 2/2,5cm, assen erin (passen altijd, alleen even zoeken soms) en klaar was ik
wieltjes net van de grond, assen eruit, achterkant verder opgekrikt met 2/2,5cm, assen erin (passen altijd, alleen even zoeken soms) en klaar was ik

-
mja ik kreeg ze niet op elke stand pas hoor..Mrtn schreef:die ervaring heb ik niet... laatst de achterkant 2cm verhoogt.
misschien dat ik wat fout deed dan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
na het eruit trekken van de assen en aanpassen vd wagenhoogte dien je assen er weer in te steken. Nu probeer ik elke vertanding, dus een rondje draaiend en elke spiebaan proberen... op een gegeven moment (of bijna direct als je geluk hebt) heb je beet 

Goed, morgenochtend rij ik naar Reinier (canonballman) toe om de velgen af te laten draaien en de bandjes te monteren. Misschien morgen gelijk ff montern dan, ben wel heel erg benieuwd hoe dat gaat staan
Als iemand interesse heeft in de OZ velgen stuur dan ff een PM!