hey
de enekeer loopt hij niet mooi stationair en houd hij in, en de andere keer loopt hij als een zonnetje.
alle censors zijn vervangen(ook lambada), stappemotor is vervangen, koelsysteem is de radiateur, thermostaat vervangen en het systeem doorgespoeld.
denk zelf dat de kleppen moeten gesteld worden (waar?)
ook moet hij weer een oliebeurd mischien heeft dat er mee te maken
ook tikt de motor bij stationair
de zoek functie leverde veel op maar niet het goede
des wat denken jullie.
gr vincent
'kleppen stellen?
rsi uit '96 (ph3)
er zitten trouwens 20d km geleden bougies in met een grotere vonk
ik heb verder weinig verstand van motoren, weet zeg maar de basis
verder heb ik gehoord: bdp censor, gasklep censor, bougie kabels
ik vind het erg vaag allemaal vooral het tikken van de kleppen, sinds dien heb ik het probleem.
gr vincent
er zitten trouwens 20d km geleden bougies in met een grotere vonk
ik heb verder weinig verstand van motoren, weet zeg maar de basis
verder heb ik gehoord: bdp censor, gasklep censor, bougie kabels
ik vind het erg vaag allemaal vooral het tikken van de kleppen, sinds dien heb ik het probleem.
gr vincent
Die zijn te stellen met klepstelplaatjes ja, je kan ff zoeken in ACT: Laguna, daar heb ik eens opgevraagd hoe je de kleppen van een F3R stelt en gezien jouw motor van dezelfde familie is, gaat dat gelijk.
Ff in het kort, eerst ff meten wat de huidige waardes zijn, volgens mij moet je inlaat 0.2 en uitlaat 0.4 oid hebben.
Als je weet wat de waardes zijn, moet je een M4 tapeind iets krombuigen en intapen, die moet je via je bougiegat naar binnen steken om zo de klep te kunnen blokkeren. Zo houd je de klep open en als je dan je nokkenas terugdraait kun je het klepstelplaatje van de lifter afvissen met een mes ofzo. Plaatdiktes controleren en naar de dealer voor de juiste plaatjes.
Niet echt moeilijk
Ff in het kort, eerst ff meten wat de huidige waardes zijn, volgens mij moet je inlaat 0.2 en uitlaat 0.4 oid hebben.
Als je weet wat de waardes zijn, moet je een M4 tapeind iets krombuigen en intapen, die moet je via je bougiegat naar binnen steken om zo de klep te kunnen blokkeren. Zo houd je de klep open en als je dan je nokkenas terugdraait kun je het klepstelplaatje van de lifter afvissen met een mes ofzo. Plaatdiktes controleren en naar de dealer voor de juiste plaatjes.
Niet echt moeilijk
