'kleppen stellen?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

hey
de enekeer loopt hij niet mooi stationair en houd hij in, en de andere keer loopt hij als een zonnetje.

alle censors zijn vervangen(ook lambada), stappemotor is vervangen, koelsysteem is de radiateur, thermostaat vervangen en het systeem doorgespoeld.

denk zelf dat de kleppen moeten gesteld worden (waar?)
ook moet hij weer een oliebeurd mischien heeft dat er mee te maken
ook tikt de motor bij stationair

de zoek functie leverde veel op maar niet het goede
des wat denken jullie.

gr vincent
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mischien niet onverstandig om te vermelden om watvoor auto het gaat :p (I)
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

volgens mij een RSI uit 97
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kan je bij die dingen uberhaupt wel de kleppen stellen, is dat niet gewoon hydraulisch.
R5GTT. Drive it like you stole it
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

rsi uit '96 (ph3)
er zitten trouwens 20d km geleden bougies in met een grotere vonk

ik heb verder weinig verstand van motoren, weet zeg maar de basis
verder heb ik gehoord: bdp censor, gasklep censor, bougie kabels

ik vind het erg vaag allemaal vooral het tikken van de kleppen, sinds dien heb ik het probleem.

gr vincent
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die zijn te stellen met klepstelplaatjes ja, je kan ff zoeken in ACT: Laguna, daar heb ik eens opgevraagd hoe je de kleppen van een F3R stelt en gezien jouw motor van dezelfde familie is, gaat dat gelijk.

Ff in het kort, eerst ff meten wat de huidige waardes zijn, volgens mij moet je inlaat 0.2 en uitlaat 0.4 oid hebben.

Als je weet wat de waardes zijn, moet je een M4 tapeind iets krombuigen en intapen, die moet je via je bougiegat naar binnen steken om zo de klep te kunnen blokkeren. Zo houd je de klep open en als je dan je nokkenas terugdraait kun je het klepstelplaatje van de lifter afvissen met een mes ofzo. Plaatdiktes controleren en naar de dealer voor de juiste plaatjes.

Niet echt moeilijk :)
Plaats reactie