Hoi,
Zojuist heb ik mn xenon licht laten vervangen (232 euro!) omdat de oude kapot was. Maar nu zit ik met 1 kant geel/wit (3000) en andere kant blauw licht (10000) en het ziet er absoluut niet uit ... kan iemand mij vertellen wat de fabrieks-af standaard kleur/waarde is van xenon lamp die in de clio sport zit ?
Thanks!
Standaard xenon clio sport ph2
Ik heb ze de opdracht gegeven de lamp te vervangen en gevraagd of de kleur hetzelfde is. Daarop gaven ze "ja" als antwoord. Prijs vind ik achterlijk duur daarom ben ik ook best wel over de pis omdat die kleur niet klopt.
Thanks voor je reply
Thanks voor je reply

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Af fabriek zit er Philips D2S 4500K in.
Hier kun je de lamp bij je auto zoeken:
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl
230 euro is belachelijk veel. Lamp kost rond de 180 euro bij Renault.
Even verder gezocht. Philips 85122 D2S Xenon lamp. 4300-4500K.
Overigens mijn eigen mening over 10.000K?
Gadver, dat is te sjonnie blauw/paars
maar goed, mijn mening
Hier kun je de lamp bij je auto zoeken:
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl
230 euro is belachelijk veel. Lamp kost rond de 180 euro bij Renault.
Even verder gezocht. Philips 85122 D2S Xenon lamp. 4300-4500K.
Overigens mijn eigen mening over 10.000K?
Gadver, dat is te sjonnie blauw/paars

maar goed, mijn mening

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Mwa sjonny blauw/paars xD de lak van mn auto is dezelfde kleur dus ik vind het dan wel passen
. Beter dan dat pisgele apparaat wat er nu in zit
Thanks voor je reply! ff kijken op die website!

- Adinsx
Ook dat paarsige of het Artic Bleu zoals mijn RS182?Coheed schreef:Mwa sjonny blauw/paars xD de lak van mn auto is dezelfde kleur dus ik vind het dan wel passen. Beter dan dat pisgele apparaat wat er nu in zit
![]()
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 002101.jpg[/img]
Nja, ieder zijn ding hè, ik ben verfent aanhanger van origineel

Neus maar even over die site heen, maar toevallig was ik er laatst ook naar opzoek voor iemand anders dus weet eigenlijk wel 100% zeker dat het 4300-4500K is. Wit (hoogste aantal lumen bij 4300K) met klein vleugje blauw.
Succes trouwens, die 230 is in ieder geval belachelijk, zeker nu het nog niet eens goed is ook.
-
- Moderator
- Car: MB
Als eerste heeft het bedrijf niet aan je opdracht voldaan. Teurg gaan dus.
En punt twee. die lampjes koop je voor een 60-80 euro per stuk waarschijnlijk. Monteren kan nooit moeilijk zijn, dus voor veel minder had je 2 nieuwe gehad
En punt twee. die lampjes koop je voor een 60-80 euro per stuk waarschijnlijk. Monteren kan nooit moeilijk zijn, dus voor veel minder had je 2 nieuwe gehad

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
Ik weet nog iets 100% zeker.
Jouw kleur is echt niet Artic Bleu
Dit is Artic Bleu van de mijne met zonnetje erop
[img][img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001970.jpg[/img][/img]
Artic Bleu is volgens mij zelfs niet geleverd op de ph2.
Jouw kleur is denk ik Bleu Roy of Bleu Modena.. Zal ff zoeken of ik het kan vinden ergens in m'n brochures
Nog een voorbeeld foto'tje die ik maakte tijdens de RTC afsluitmeeting.
Een ph2 RS in jouw kleur. (met ph3 wielen overigens) en op de achtergrond mijn RS in Artic Bleu
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C09901.jpg[/img]
Jouw kleur is echt niet Artic Bleu

Dit is Artic Bleu van de mijne met zonnetje erop
[img][img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001970.jpg[/img][/img]
Artic Bleu is volgens mij zelfs niet geleverd op de ph2.
Jouw kleur is denk ik Bleu Roy of Bleu Modena.. Zal ff zoeken of ik het kan vinden ergens in m'n brochures

Nog een voorbeeld foto'tje die ik maakte tijdens de RTC afsluitmeeting.
Een ph2 RS in jouw kleur. (met ph3 wielen overigens) en op de achtergrond mijn RS in Artic Bleu
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C09901.jpg[/img]
-
Is helaas op te lossen door de andere lamp ook te vervangenCoheed schreef:Hoi,
Zojuist heb ik mn xenon licht laten vervangen (232 euro!) omdat de oude kapot was. Maar nu zit ik met 1 kant geel/wit (3000) en andere kant blauw licht (10000) en het ziet er absoluut niet uit ... kan iemand mij vertellen wat de fabrieks-af standaard kleur/waarde is van xenon lamp die in de clio sport zit ?
Thanks!

Waarschijnlijk hebben ze bij de garage een Philips of Osram lamp geplaatst. Deze zijn rond de 4300K! (Is trouwens ook de standaard waarde)
Heb zelf een set Philips D2S 5000K CM geplaatst voor minder dan jij voor 1 lamp hebt betaald (bij een automaterialenzaak)!! Maw een belachelijke prijs voor een klusje van alles bij elkaar max 10min

Neem aan dat ze de lamp niet meer retour willen nemen, maar zou wel aangeven dat het echt niet normaal is en dat je overweegt om niet weer te komen! Misschien dat je dan tegemoet willen komen

Dus even langs de automaterialen zaak voor nog een nieuwe xenonlamp (wel even juiste merk en type) en probleem is opgelost.
Succes.
-
Hé die RS heb je in Alphen aan den Rijn gekocht of niet? Herken hem aan die cup stickers. Deze kleur blauw wordt monaco genoemt dacht ik. Succes met je lamp!
Yup, ik heb em inderdaad in alphen a/d rijn gekocht
Ik heb zojuist de garage gebeld en heb een afspraak gemaakt om het op te lossen. Afstelling was ook niet goed volgens mij... lamp schijnt maar 2 meter voor de auto de rest van het licht is foetsie.

Ik heb zojuist de garage gebeld en heb een afspraak gemaakt om het op te lossen. Afstelling was ook niet goed volgens mij... lamp schijnt maar 2 meter voor de auto de rest van het licht is foetsie.
Bij mij kost die lamp €112,01, dus denk dat je behoorlijk wat teveel betaald hebt...
Als je bij de renault de lamp hebt laten vervangen zou je zo 200euro+ kunnen betalen. Als ik me niet vergis heb ik ooit eens gelezen dat voor het goed monteren voorgeschreven wordt dat de bumper + koplamp units naar voren gehaald worden. De lampen plaatsen zonder iets te demonteren lijkt mij haast onmogelijk. (ik heb al problemen met het stadlichtje)
Zelf heb ik 2 lampen gekocht 60 euro totaal (marktplaats, wel merkloos). En deze zijn gratis geplaatst toen mijn bumper gespoten werdt. Dronke buur met kerst.
Standaard is inderdaad 4300k (daglicht temperatuur)
Nu heb ik 6000k. Iets scherper en amper blauw.
4.300k en 10.000k zullen nooit op elkaar lijken. Ookal zeggen ze dat de kleur op den duur wat veranderd.
Zelf heb ik 2 lampen gekocht 60 euro totaal (marktplaats, wel merkloos). En deze zijn gratis geplaatst toen mijn bumper gespoten werdt. Dronke buur met kerst.
Standaard is inderdaad 4300k (daglicht temperatuur)
Nu heb ik 6000k. Iets scherper en amper blauw.
4.300k en 10.000k zullen nooit op elkaar lijken. Ookal zeggen ze dat de kleur op den duur wat veranderd.