[Clio III RS] voorruitontwaseming werkt matig

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
RutgerJ
Car: Clio III RS

Nu met het koude weer begin ik weer last van een beslagen vooruit te krijgen in mijn Clio III RS. Het lijkt of bij mijn Clio III 's ochtend en 's avonds nadat de auto een tijd geparkeerd heeft gestaan de voorruit aan de binnenkant veel meer beslagen is dan bij mijn oude Clio II RS.

Als ik mijn oude Clio II startte en de voorruitontwaseming van de climate cotrol aanzette en begon met het krabben van de ruiten, dan was de vooruit niet meer beslagen als ik klaar was met krabben. Nu met de Clio III duurt het echt nog minuten langer voordat de hele vooruit droog is.

Is dit normaal bij de Clio III met climate control?
Robke
Car: Lexus IS250

Je interieur is deels gestript toch?
Een interieur heeft een isolerende werking, dus het zou wel kunnen kloppen dat het wat langer duurt voordat het vocht er een beetje uit is.
RutgerJ

Nee, ik heb gewoon het standaard RS interieur.
Tom
Moderator
Car: MB

Veel vocht dus in de auto. Sluiten alle rubbers goed? Interieurfilter schoon? afwateringen niet verstopt? Eventueel een vochtvreter in het interieur (is eigenlijk niet de netste oplossing maar werkt wel goed).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RutgerJ

Ik heb de auto net twee maanden en dus nog garantie. Wellicht dan maar een tripje naar de dealer maken.
Siem

zet je je airco er wel bij aan? bij mijn RS zette hij zijn blower niet meteen automatisch vol aan. zelf handmatig bijstellen
RutgerJ

Ik heb klimaatregeling altijd aan staan op 20 graden en als ik op het knopje van de blower druk gat volgens mij ook het airco symbooltje branden.

Toen ik net om 20.30 uit m'n werk kwam was de vooruit zelfs aan binnenkant bevroren, en dat bij slechts - 3 graden.
Maarten-Jan
Car: R19.R

zou gewoon een tripje naar de dealer doen, is niet normaal.
En die garantie heb je niet voor niets, en bij een auto van 2 maanden
oud ga je geen vochtvreter in de auto zetten omdat je ruiten beslaan :p
Sander2

Ik heb er dit jaar ook iets meer last van. Is idd vocht in de auto. Bij je climate control gewoon het rechter bovenste knopje gebruiken, dan gaat het wel weg, totdat je het weer uitzet. :lol:
Ik denk dat je idd even je rubbers moet (laten) checken en wellicht ook kijken of je raam wel goed dicht gaat?!
Tom
Moderator
Car: MB

Maarten-Jan schreef:en bij een auto van 2 maanden
oud ga je geen vochtvreter in de auto zetten omdat je ruiten beslaan :p
Ik zei al, het is niet de beste oplossing. MET airco aan zal de ontwaseming idd wel veel sneller gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Car: Lexus IS250

Bij veel auto's met climate control gaat de airco ook aan wanneer je de voorruitontwasemingsknop indrukt, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Als ik in m'n Saab die knop indruk, gaat de airco aan en de blower maximaal draaien. De achterruit- en spiegelverwarming gaan dan ook gelijk aan overigens.
Tim
Car: E36 M3

Showoff :D
Maarten-Jan
Car: R19.R

haha :p laguna II doet dat ook :D
Riël
Über-Spammer

En die ouwe saf van mij ook.
En nog met voorruitverwarming, hoef ik niet te krabben :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Zit je recirculatieklep niet vast? Dan kan het vocht namelijk ook niet fatsoenlijk de auto uit. Bij temperaturen lekker onder nul doet je airco sowieso niet mee omdat deze beveiligd is. (kans op bevriezing)

Controleer verder even of het nergens onder je matten nat is van een lekkage o.i.d.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sander2

Robke schreef:Bij veel auto's met climate control gaat de airco ook aan wanneer je de voorruitontwasemingsknop indrukt, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Dat is bij de RS ook het geval.
RutgerJ

Nog steeds niet aan toegekomen om langs de dealer te gaan, maar nu met het mooie weer blijkt inderdaad dat de airco het probleem is. Zelf als ik de temp op 15˚ C zet komt er geen koude lucht uit de roosters maar gewone buitenlucht. Woensdag gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de Renault satnav repareren.
Plaats reactie