Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
alexs
Berichten: 1160 Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:
wo 28 jan 2009 0:14
En een VR6 dan? Die zijn minder breed.. Of vloek ik nu..?
[img]
http://www.geocities.com/jamesk900/block.jpg [/img]
Daarintegen wel weer ietsjes langer... Misschien omdat deze iets wat smaller is past hier nog wel een fohn bij..
Nah alle gekheid.. Die renault V6 blokken zijn wel achterlijk breed, zou bijna denken dat je je neus langer zou moeten maken..
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103 Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:
wo 28 jan 2009 7:10
Achterlijk breed? 60 graden, heel normaal.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maarten-Jan
Berichten: 4641 Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen
wo 28 jan 2009 7:40
Voor een V8 ja, niet voor een V6...
tenminste dat lees je altijd over die V6 van Renault,
dat de blokhoek een erfenis is van dat het eigenlijk een V8 zou worden.
canonballman
Berichten: 4222 Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek
wo 28 jan 2009 11:10
Jullie bedoelen de vorige v6 van renault, de Z-motoren (oa Z7U en Z7X)
Die waren inderdaad eerst als v8 op de tekentafel ontworpen, en hebben dus een hoek van 90 graden.
En das inderdaad behoorlijk breed.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103 Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:
wo 28 jan 2009 12:17
Een V8 heeft optimaal 90 graden, een V6 60 (360/6) graden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)