Goedenmiddag,
Na een aantal jaartjes weg geweest te zijn word het weer tijd dat deze jongen zich weer even bezig gaat houden met zn renaultje gtturbo.
De naam is Jeroen Dongstra uit Drachten en ben 31 jaar.
Heb hier ooit eerder ingeschreven gestaan als cycomiko en was destijds aardig bezig met mn 5 gtturbo. Anderhalf jaar geleden is mn 5 in de garage verdwenen ivm een te drukke huishouding (kids werk etc).
Maar dit jaar ben ik van plan de 5 weer in eer te herstellen en weer lekker te gaan klussen.
Mijn 5 is een phase2 uit 1990 en staat in jullie register met kenteken XZ-42-FK. De foto die hierbij zit is alleen niet helemaal up to date maar dat is em.
Ik zal de komende tijd weer eens lekker gaan spitten in dit leuke forum en de nodige kennis vergaren.
Groeten,
Jeroen.
CycoMiko aka Jeroen Dongstra
Welkom bij de RTC!
Heb je misschien een foto van de auto die wel up to date is? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Welcome back @ RTC.
Jammer dat je oude account niet meer bestaat.

Jammer dat je oude account niet meer bestaat.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Dit is zoals ik em destijd heb gehad:
[img]http://i339.photobucket.com/albums/n457 ... allery.jpg[/img]
[img]http://i339.photobucket.com/albums/n457 ... kDoor1.jpg[/img]
De dichte achterklep is alleen niet correct gefabriceerd en gaat dus terug naar originele staat binnenkort. Evenals de grille en waarschijnlijk achterbumper.
Verder ben ik er 4 of 5 jaar geleden naar zuid frankrijk geweest met de 5 en is ie daar voorgesteld aan een shitlading hagelstenen. Dus dak is ook wat aandacht bodig. Hier en daar was roest wegwerken en wat panelen vervangen en zo nog het een en ander motorisch weer in orde maken.
Maar voor die werkzaamheden zal ik dan wel even een "project" topic aanmaken want kan wel wat goede raad gebruiken.
Leuk te zien dat jij hier ook nog steeds rondhangt Tino!
Groeten,
Jeroen.
[img]http://i339.photobucket.com/albums/n457 ... allery.jpg[/img]
[img]http://i339.photobucket.com/albums/n457 ... kDoor1.jpg[/img]
De dichte achterklep is alleen niet correct gefabriceerd en gaat dus terug naar originele staat binnenkort. Evenals de grille en waarschijnlijk achterbumper.
Verder ben ik er 4 of 5 jaar geleden naar zuid frankrijk geweest met de 5 en is ie daar voorgesteld aan een shitlading hagelstenen. Dus dak is ook wat aandacht bodig. Hier en daar was roest wegwerken en wat panelen vervangen en zo nog het een en ander motorisch weer in orde maken.
Maar voor die werkzaamheden zal ik dan wel even een "project" topic aanmaken want kan wel wat goede raad gebruiken.
Leuk te zien dat jij hier ook nog steeds rondhangt Tino!
Groeten,
Jeroen.
Nouja leuke basis toch!! Lijkt wel wat op de oude gtt van Steven??
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Welkom terug, Jeroen.
Hier een foto hoe je 5 erbij stond tijdens de meeting in Marum.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... border.jpg[/img]

Hier een foto hoe je 5 erbij stond tijdens de meeting in Marum.

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... border.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Ja zo zie je maar watvoor jonge hond je bentARNO16V schreef:Nouja leuke basis toch!! Lijkt wel wat op de oude gtt van Steven??

Leuk dat je er weer bent Jeroen, jouw auto was destijds mijn voorbeeld om ook OZ F1's in antraciet eronder te fiesten idd.

http://www.5gt.nl/images/844d80455a9c35 ... 0c0-72.jpg
Kan me nog uitgebreide discussies herinneren waar we het over verlagen hadden, waar jij nooit aan wilde beginnen hehe.
Zo langzamerhand komen er steeds meer oldskool mensen terug, grappig.
Laatst gewijzigd door Steven op zo 25 jan 2009 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Met mij en mn vrouw op de achtergrond. Damn ik heb een beste pens gekregen 

leuk
kom je vast wel een keertje tegen op de strip in drachten denk ik?
ik tracht daar af en toe wat te sprinten met mijn 5 GTT

kom je vast wel een keertje tegen op de strip in drachten denk ik?
ik tracht daar af en toe wat te sprinten met mijn 5 GTT
-
De bak doet het nog steeds maar wil deze wel laten reviseren om een de boel even iets soepeler te laten verlopen allemaal en dat die de parkeerplaats voor huis droog laat als ie daar weer komt te staan 
Iemand een idee waar dit te doen voor een mooi prijsje?

Iemand een idee waar dit te doen voor een mooi prijsje?

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
je zou event tueel Revisie bedrijf Van Dam in leersum (utrecht) kunnen bellen daar laat ik altijd me cilinder koppen van me werk reviseren.
maar ik weet niet of ze ook versnellings bakken doen
voor derest welkom en wat een gafe bak!
~rick
maar ik weet niet of ze ook versnellings bakken doen
voor derest welkom en wat een gafe bak!

~rick
canonbalman van dit forum reviseerd veel renault bakken.
je kan ook eerst eens even de olie verversen en er een toevoeging doorheen doen.
overigens komt die lekkage uit de keerring van je schakelas
vervangen voor een nieuwe helpt bijna niets
lekt na korte tijd vaak weer.
renault heeft er zelfs plastic schildjes voor ontworpen die je er onder kan klikken( die vangen dan de olie op.
je kan ook eerst eens even de olie verversen en er een toevoeging doorheen doen.
overigens komt die lekkage uit de keerring van je schakelas
vervangen voor een nieuwe helpt bijna niets
lekt na korte tijd vaak weer.
renault heeft er zelfs plastic schildjes voor ontworpen die je er onder kan klikken( die vangen dan de olie op.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Welkom vanuit dezelfde woonplaats
en veel succes met je project!

Wat ook een reden van olielekkage van de bak kan zijn is de keering van de linker aandrijfas, die in de stofhoes zit. Bij mij was alles zeiknat en heb ik dus net op advies van Proostjoost de stofhoes + lager vervangen.
-
De bak lekt inderdaad ook bij die kering maar wil het gewoon weer even goed doen. Wat is er nou fijner dan lekker gassen en kunnen schakelen zonder zorgen
Maar zal spoedig even een project topic aanmaken en daar een plan van aanpak neerzetten

Maar zal spoedig even een project topic aanmaken en daar een plan van aanpak neerzetten