Hallo,
ik heb een probleempje met mijn Clio 1.4 1995.
Gisteravond toen ik naar mijn werk reed zag ik opeens dat de meter van mijn temp bijna bovenin stond. Gelijk gestopt op de vluchtstrook maar er was helemaal niks aan de hand. Geen kokende motor o.i.d. Auto eerst even wat laten afkoelen en daarna rustig verder gereden naar de benzinestation (2km verder) om toch alles even nog een keer te controleren.
Daarna besloten om verder te rijden en had mijn grote licht aangezet. Eenmaal weer op de snelweg zag ik dat mijn grote licht nog aanstond, was zo geconcenteerd op de tempmeter. Dus zet de grote licht uit, valt alle verlichting opeens uit. Dus met mistlampen verder gereden.
Vanochtend toen ik weer weg ging van mijn werk was het probleem er dus nog steeds. De tempmeter kwam tot normale hoogte en schommelde een beetje. Later vloog deze weer naar boven. Auto rijdt verder prima. De verlichting doet het nog steeds niet. Geen dimlicht, stadslicht of grote licht, maar de achterlichten werken wel.
De vorige eigenaren hebben wat gekloot met de hendel van de verlichting zodat deze gelijk gaat branden wanneer je de auto op contact zet. Dit heb ik zelf weer in orde gemaakt. Daarna heb ik wel een gehad dat de voorlichten even wegvielen en gelijk weer terug waren.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Zou het allemaal te maken kunnen hebben met de licht hendel?
Alvast bedankt.
Electrisch probleem Clio 1.4
-
Die heb ik ongeveer 5 dagen geleden vervangen.Abel schreef:ik zou iedergeval meteen je thermostaat vernieuwen. dat is heus geen electrich probleem
dan issie niet goed ontlucht?
-
- Car: R19.R
Lijkt mij gewoon een massa probleem, zoeken dus
-
Verlichting is opgelost. Kapotte hendel/schakelaar.
Sinds vanmorgen doet de tempmeter het weer normaal
dus indd even zoeken naar de oorzaak.
Sinds vanmorgen doet de tempmeter het weer normaal
dus indd even zoeken naar de oorzaak.