Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Ok gasklephuis weet ik te vinden gewoon inspuiten in beetje wrijven?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Meestal is het wrijven en daarna spuiten...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:~

Kun je dat iets duidelijk uitleggen hoe je dat nou doet? ;)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op...:lol:
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Neenee het is duidelijk hoor...
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

een probleem! als ik in hoge versnelling rijd en geef vol gas begint me auto te trillen?

Kan dit de bekende motorsteun zijn?
Laatst gewijzigd door Sanderrs op zo 21 dec 2008 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik hoor gekraak r.a. als ik een bocht naar links neem. Kan dit iets van een fusseekogel zijn??
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sanderrs schreef:een probleem! als ik in hoge versnelling rijd en geef vol gas begint me auto te trillen?

Kan dit de bekende motorsteun zijn?
Ik denk eerder aan een aandrijfas, tenminste als het stuur ook als een gek gaat trillen en de hele voortrein.

Patrick.B schreef:Ik hoor gekraak r.a. als ik een bocht naar links neem. Kan dit iets van een fusseekogel zijn??
Ik vermoed een schokbreker of een wiellager, kijk eens of de schokbreker lekt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arno17 schreef:
Sanderrs schreef:een probleem! als ik in hoge versnelling rijd en geef vol gas begint me auto te trillen?

Kan dit de bekende motorsteun zijn?
Ik denk eerder aan een aandrijfas, tenminste als het stuur ook als een gek gaat trillen en de hele voortrein.

Patrick.B schreef:Ik hoor gekraak r.a. als ik een bocht naar links neem. Kan dit iets van een fusseekogel zijn??
Ik vermoed een schokbreker of een wiellager, kijk eens of de schokbreker lekt
een wiellager kraakt niet echt volgens mij, dat zoemt alleen. Eerder een gebroken veer of idd de schokbreker :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

fuck veren zijn net vervangen. Hmm na ja binnenkort maar is kijken :~
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Me stuur trilt ook ja en me pendalen ook. Stel het is de aandrijfass dan word het zeker een duur geintje? :( |:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sanderrs schreef:Me stuur trilt ook ja en me pendalen ook. Stel het is de aandrijfass dan word het zeker een duur geintje? :( |:
Dan zet ik in op een aandrijfas, de mijne was toendertijd rechts kaduuk, geintje kost volgens mij tussen de 250 en 400 euro, maar hang me er niet aan op, het is alweer 1,5 jaar geleden denk ik.

Succes in ieder geval met reparatie en doe het wel snel, dat trillen is niet goed voor de hele aandrijflijn heb ik het idee.
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Weer een probleem (N)

Er is iets met me schokdemper rechts achter. Als het gevroren heeft dan lijkt het wel of die niet meer werk stuiter ik echt alle kanten op maar na ongeveer zo'n 30 min gereden te hebben gaat het weg iemand een idee (I) ?

Ik denk zelf misschien beetje ver gezocht maar goed dat me rechter achter veer die gebroken is bevroren is ofzo zou dat kunnen?


Alvast bedankt (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sanderrs schreef:Weer een probleem (N)

Er is iets met me schokdemper rechts achter. Als het gevroren heeft dan lijkt het wel of die niet meer werk stuiter ik echt alle kanten op maar na ongeveer zo'n 30 min gereden te hebben gaat het weg iemand een idee (I) ?

Ik denk zelf misschien beetje ver gezocht maar goed dat me rechter achter veer die gebroken is bevroren is ofzo zou dat kunnen?


Alvast bedankt (Y)
Versleten, bevroren, kapot alles is mogelijk, kijken of hij ergens lekt of laten testen bij Kwikfit ofzo.

En over weer een probleem (N) , vergeet niet dat je een Clio RS hebt, net even anders dan de gewone Clio, ook wat meer paardjes onder de kap en het blijft een Renault.

Maar als hij eenmaal weer storingsvrij rond rijdt, heb je zo weer een :D op de kop en vind je de auto helemaal (Y) .

Maar succes met de reparatie, hobby's mogen wat eurootjes kosten...toch?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mijn Laguna stuitert ook meer met deze kou. Likt me best normaal, de olie in de schokbrekers is dikker, waardoor de auto stugger wordt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Arno17 schreef:
Sanderrs schreef:Weer een probleem (N)

Er is iets met me schokdemper rechts achter. Als het gevroren heeft dan lijkt het wel of die niet meer werk stuiter ik echt alle kanten op maar na ongeveer zo'n 30 min gereden te hebben gaat het weg iemand een idee (I) ?

Ik denk zelf misschien beetje ver gezocht maar goed dat me rechter achter veer die gebroken is bevroren is ofzo zou dat kunnen?


Alvast bedankt (Y)
Versleten, bevroren, kapot alles is mogelijk, kijken of hij ergens lekt of laten testen bij Kwikfit ofzo.

En over weer een probleem (N) , vergeet niet dat je een Clio RS hebt, net even anders dan de gewone Clio, ook wat meer paardjes onder de kap en het blijft een Renault.

Maar als hij eenmaal weer storingsvrij rond rijdt, heb je zo weer een :D op de kop en vind je de auto helemaal (Y) .

Maar succes met de reparatie, hobby's mogen wat eurootjes kosten...toch?
Ja tuurlijk ik wist toen ik een rs kocht dat de reparaties niet goedkoop zouden worden. Maar wat je zegt als alles weer werkt ben ik weer helelmaal happy in me auto :D
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Martijn schreef:Mijn Laguna stuitert ook meer met deze kou. Likt me best normaal, de olie in de schokbrekers is dikker, waardoor de auto stugger wordt.
Nou dat gestuiter bij mij is niet normaal te noemen haha
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

ken het gevoel wel, heb dit ooit met een Ford Escortje gehad, achterste demper zat vast, veerde niet meer in maar ook niet meer uit, had toen weer het gevoel in me bolderkar te zitten. :p
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Hey Sanderrs ik heb precies hetzelfde nu. Bij de Renault dealer vertelden ze dat bij de eerste vriesdagen van het jaar er standaard heel wat schokdempers kapot gaan. Zo ook die van mij achter (allebei!) en blijkbaar ook die van jou. Ik heb al een reparatieafspraak maar weet nog niet wat get kost.

Had ook deze week dat mijn multiriem is gaan piepen en bovendien wilde mijn linker zijruit niet meer naar boven (koud!)... Ach, het hoort er bij...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

bij mijn rs hoor ik r.a. ook gekraak. Ik denk dat deze ook an vervangen toe is. Maar wacht nog even. Ik merk namelijk niets qua rijeigenschappen.
Ik pak hem wel mee met de grote beurt na de winter :D
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Hey Sanderrs ik heb precies hetzelfde nu. Bij de Renault dealer vertelden ze dat bij de eerste vriesdagen van het jaar er standaard heel wat schokdempers kapot gaan. Zo ook die van mij achter (allebei!) en blijkbaar ook die van jou. Ik heb al een reparatieafspraak maar weet nog niet wat get kost.

Had ook deze week dat mijn multiriem is gaan piepen en bovendien wilde mijn linker zijruit niet meer naar boven (koud!)... Ach, het hoort er bij...
Ok bedankt voor de info man (Y) . Moet maar is gaan kijken voor nieuwe dan...
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik hoor ook wat kraken sinds enige tijd, maar alléén bij een koude start en ook alléén bij de eerste haakse bocht (links of rechts maakt niet uit) die ik maak om uit mijn parkeerplek te komen. Daarna hoor ik de hele rit verder niks meer. Het geluid komt uit de richting van de wielkasten voor. Maar ik merk verder niks van een extra bumpy ride o.i.d.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Modus schreef:Ik hoor ook wat kraken sinds enige tijd, maar alléén bij een koude start en ook alléén bij de eerste haakse bocht (links of rechts maakt niet uit) die ik maak om uit mijn parkeerplek te komen. Daarna hoor ik de hele rit verder niks meer. Het geluid komt uit de richting van de wielkasten voor. Maar ik merk verder niks van een extra bumpy ride o.i.d.
Had mijn bolide ook toendertijd, speling stuurhuis is wat ik dacht dat het was, het was even minder als na een beurt de bouten waren aangedraaid van het motorblok ofzo iets in die geest, weet niet precies meer wat men toen aandraaide.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ze gaan echt niet alle bouten aandraaien bij een beurtje :lol: .
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Wat Sander en ik hebben is wel echt merkbaar in het weggedrag hoor! Achter schommeld en stuiterd het enorm. Lijkt wel of je in een eend rijdt! Haha...
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Ja levens gevaarlijk |:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Kosten voor twee nieuwe (achter)schokdempers inclusief montage inclusief btw zijn 217 euro. En hij rijdt weer heerlijk!

Ook multiriemset vervangen (want die snerpte enorm) voor 552 euro inclusief btw en materialen. Alles bij de Renault dealer 'uiteraard'.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Achterdempers komen bij mij ook nog aan de beurt dit jaar.
Met die kou stuitert het ding me toch vaak achter op de blokken bij het nemen van een drempel...

Multi-riemsetjes kost 180 euro, maar zijn ze inderdaad wel ff mee bezig.
Ik heb 2 avonden werk gehad (totaal 8 uur) om de distributie en multi te vervangen. Multi-riem was het meeste werk vanwege het gebrek aan sleutelruimte :p

Mijn oliepeil staat overigens 2cm boven maximum.
Nu waren er hier in de buurt al meerdere klachten over een witte pomp, dat er te veel zware metalen in zitten dus tank ik tegenwoordig weer bij de Total voor 98. Binnenkort even de olie opnieuw verversen+oliefilter (moet elke 20.000) en dan maar weer afwachten wat er gebeurd.

Verder daalt het koelvloeistofpeil langzaam, maar heb ik nog niet kunnen ontdekken waar dat spulletje heen gaat (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom-Erik
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 5 feb 2007 12:27
Locatie: Culemborg

Patrick.B
PostPosted: Sat Jan 03, 2009 3:23 pm Post subject:
bij mijn rs hoor ik r.a. ook gekraak. Ik denk dat deze ook an vervangen toe is. Maar wacht nog even. Ik merk namelijk niets qua rijeigenschappen.
Ik pak hem wel mee met de grote beurt na de winter
Had dit een maand geleden ook voor het eerst. Kwam er maar niet achter wat het was.. Iemand meegereden op de achterbank en bleek mijn achterklep te zijn waarvan het slot dus net helemaal goed afgesteld was.

Hij trok de klep niet lekker meer naar binnen. Torx30 los op de auto (midden op de achterklepdrempel) verder naar binnenduwen van de klepvanger en het was opgelost.

Hoop dat je het snapt ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Adinsx schreef:Mijn oliepeil staat overigens 2cm boven maximum.
Nu waren er hier in de buurt al meerdere klachten over een witte pomp, dat er te veel zware metalen in zitten dus tank ik tegenwoordig weer bij de Total voor 98. Binnenkort even de olie opnieuw verversen+oliefilter (moet elke 20.000) en dan maar weer afwachten wat er gebeurd.

Verder daalt het koelvloeistofpeil langzaam, maar heb ik nog niet kunnen ontdekken waar dat spulletje heen gaat (0)
Rijd je nu nog steeds rond zo? Lekkere slopert ben je, 2cm is echt gigantisch veel, dan praat je echt over 1,5-2 liter!

Heb je een half jaar geleden al gemeld dat je die olie direct moest vervangen als je niet weet wat erbij gemengd is. (S)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wordt zaterdagochtend vervangen. Olie (Elf 5W40) + oliefilter.

Het was overigens 1cm, maar ondanks wat stukken flink blazen om overtollig vocht uit de olie te drijven helpt die niet echt.

Het is geen water, maar brandstof, dus i.c.m. andere benzine hoop ik dat het laag gaat blijven.


Na het verversen overigens meteen een rit naar Harderwijk (2x een uur) om 15" velgjes op te halen voor de winterset ipv het zwarte staal. (zie Clio RS topic)

Ik blijf het vaag vinden hoe dit zo stijgt...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Kosten voor twee nieuwe (achter)schokdempers inclusief montage inclusief btw zijn 217 euro. En hij rijdt weer heerlijk!

Ook multiriemset vervangen (want die snerpte enorm) voor 552 euro inclusief btw en materialen. Alles bij de Renault dealer 'uiteraard'.
Dat zijn dan zeker standaard schokdempers? Alleen mijn schokdempers waren al 210 euro ofzo ;) Wat bedoel je met snerpte? Want als ik mijn motor start vooral als die koud is maakt die maar rare geluiden :S Ook beetje piepen enzo.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Adinsx schreef: Ik blijf het vaag vinden hoe dit zo stijgt...
Niet goed warm rijden, hoge toleranties in je blokkie.............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Laat eens een compressietest doen?
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Weet iemand hoe dik de schijven achter minimaal moeten zijn voor de APK? Ik heb denk een kapot wiellager achter dus als de schijven ook bijna aan vervanging toe zijn doe ik alles in één keer. Aangezien de kosten voor een lager vervangen, of een nieuwe schijf met lager, elkaar niet veel zullen ontlopen.
Plaats reactie