Foto's F4r motor megane RS met turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
pistonpen paultje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 7 feb 2007 16:30

Heeft er iemand foto's van de renault megane 225 motor (dus specifiek de motor!)...Ben benieuwd, ik heb wat leuke dingen in gedachte!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zou leuk zijn in mn Laguna :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Welliswaar geen standaard motor maar het geeft je een idee. Wat zijn jouw plannen dan ?

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing157.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing154.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing152.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

kan iemand mij vertellen waar dat voor dient?

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... turbo1.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

externe wastegate
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Bedankt, ik had al zo'n vermoeden maar twijfelde doordat het nogal een apparaat is.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

porsche en audi gebruiken die voornamelijk. Het heftige spul zeg maar. Voor een normale opstelling kan je steeds naar een tial of iets dergelijks gaan of gewoon interne wastegate zoals de standaard turbo. Met een standaard kom je ook al een heel eind (280/290 max in standaard opstelling als ik me niet vergis)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Okay, Helemaal begrepen. Thanks (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Misschien een stomme vraag, maar wat voor voor-/nadelen heeft een externe wastegate tov een interne?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Turbine gassen zijn verschrikkelijk turbulent door de rondraaiende turbine, uit de wastegate komt een meer laminaire stroming. Deze kan elkaar nogal tegenwerken. Door ze te scheiden en later pas te fuseren (als de de gassen wat meer tot rust zijn gekomen) levert dat beter spoolgedrag voor de turbo.

Simpelgezegd :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en nu in de volkstaal :lol: zoals steven zegt, bij een interne komt alles samen en gaat zo dat gat in. Bij een externe wastegate krijg je een veel eenzijdiger stroompatroon en een bijkomend voordeel; je hebt de mogelijkheid een grotere hoeveelheid lucht te dumpen. Meestal wordt er dan nog een "screamerpipe" aangehangen of een stuk pijpwerk dat van de exwg naar de uitlaat gaat ergens halfweg de downpipe.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Even uit de sloot trekken :p

Aan de distributiekap te zien staat deze motor normaal gezien in de megane rs op het subframe?

Kan iemand dat bevestigen, of hangt hij er normaal in? Hoe zit het verder met de versnellingsbak, zelfde verhaal?

Edit, zou ik niet de distributiekap van de f4r voor de laguna 2.0t kunnen ombouwen om hem ze op te kunnen hangen?

Blijft alleen de bak nog een probleem.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

geen idee, zal het es moeten bekijken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie