ACT : Formule 1 Deel I
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heerlijk toch? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ecclestone: Ferrari wordt bevoordeeld
LONDEN - Ferrari heeft een bevoorrechte positie in de Formule 1. Het team krijgt miljoenen euro's meer dan de andere teams in de koningsklasse van de autosport. Dat heeft rechtenhouder Bernie Ecclestone zondag onthuld in de Engelse krant The Times.
„Ferrari krijgt 80 miljoen dollar (57 miljoen euro) meer dan andere teams als het de constructeurstitel wint, zoals afgelopen seizoen”, zei Ecclestone. Het is een deal die de Formule 1 in 2003 maakte met Ferrari, toen de Italiaanse renstal dreigde over te stappen naar een ander kampioenschap. Uit vrees dat de Formule 1 aan succes en prestige zou inboeten, besloot Ecclestone Ferrari veel meer geld te geven. „We kochten hun loyaliteit.”
Ecclestone reageerde met zijn opmerkelijke uitlatingen op de kritiek die Ferrari-baas Luca di Montezemolo eerder deze week uitte. Volgens Di Montezemolo, die ook voorzitter is van de overkoepelende organisatie van de formule 1-teams (FOTA), is meer transparantie nodig bij de verdeling van de inkomsten in de Formule 1. „We willen meer weten over de opbrengsten”, zei hij. De Formule 1 wordt volgens Di Montezemolo niet op een normale manier bestuurd en heeft 'geen dictator nodig' om goed te functioneren.
Het was bekend dat het fabrieksteam uit Maranello bijzondere privileges genoot ten opzichte van andere formule 1-teams, maar de 78-jarige Ecclestone noemde er voor het eerst een bedrag bij.
Weten we ook dat de kampioenschappen van Ferrari gewoon "gekocht" zijn
LONDEN - Ferrari heeft een bevoorrechte positie in de Formule 1. Het team krijgt miljoenen euro's meer dan de andere teams in de koningsklasse van de autosport. Dat heeft rechtenhouder Bernie Ecclestone zondag onthuld in de Engelse krant The Times.
„Ferrari krijgt 80 miljoen dollar (57 miljoen euro) meer dan andere teams als het de constructeurstitel wint, zoals afgelopen seizoen”, zei Ecclestone. Het is een deal die de Formule 1 in 2003 maakte met Ferrari, toen de Italiaanse renstal dreigde over te stappen naar een ander kampioenschap. Uit vrees dat de Formule 1 aan succes en prestige zou inboeten, besloot Ecclestone Ferrari veel meer geld te geven. „We kochten hun loyaliteit.”
Ecclestone reageerde met zijn opmerkelijke uitlatingen op de kritiek die Ferrari-baas Luca di Montezemolo eerder deze week uitte. Volgens Di Montezemolo, die ook voorzitter is van de overkoepelende organisatie van de formule 1-teams (FOTA), is meer transparantie nodig bij de verdeling van de inkomsten in de Formule 1. „We willen meer weten over de opbrengsten”, zei hij. De Formule 1 wordt volgens Di Montezemolo niet op een normale manier bestuurd en heeft 'geen dictator nodig' om goed te functioneren.
Het was bekend dat het fabrieksteam uit Maranello bijzondere privileges genoot ten opzichte van andere formule 1-teams, maar de 78-jarige Ecclestone noemde er voor het eerst een bedrag bij.
Weten we ook dat de kampioenschappen van Ferrari gewoon "gekocht" zijn


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is natuurlijk ook onzin. Als ze ballen hadden gehad hadden ze destijds nee gezegd. Ferrari heeft het durven te vragen destijds en wellicht geluk gehad. Hadden de andere ook gedaan waarschijnlijk indien ze in die positie verkeerde.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Precies... Indien ze in die positie verkeerde...
Ferrari is het paradepaardje van de sport die een aardig deel van de inkomsten verzorgt. Daarom wil Eccle$tone ze niet kwijt. Blijkbaar levert het meer dan 80 miljoen op om ze elk jaar te laten rijden.
Dit is overigens al jaren geleden bekend geworden, alleen het bedrag inderdaad niet. Ferrari heeft overal een dikke vinger in de pap en da's zeer kwalijk voor de sport.
Het maakt de wereldtitels van Fernando Alonso overigens alleen maar meer waard... Hij is dé man die Schumacher fair and square de oren heeft gewassen. Gewoonweg omdat ie beter was/is.
Ik heb me altijd verbaasd over het feit dat geen enkel team echt moeilijk heeft gedaan over dit Ferrari-feestje.

Dit is overigens al jaren geleden bekend geworden, alleen het bedrag inderdaad niet. Ferrari heeft overal een dikke vinger in de pap en da's zeer kwalijk voor de sport.
Het maakt de wereldtitels van Fernando Alonso overigens alleen maar meer waard... Hij is dé man die Schumacher fair and square de oren heeft gewassen. Gewoonweg omdat ie beter was/is.

Ik heb me altijd verbaasd over het feit dat geen enkel team echt moeilijk heeft gedaan over dit Ferrari-feestje.

Ferrari hoort bij de F1 en ik snap heel goed dat ze hen erbij willen houden. Ik vind alleen niet dat Ferrari overstag zou moeten gaan voor een paar centen. Het zou om het racen moeten gaan, niet om de centen. Maar helaas is die tijd al lang en breed voorbij. 
Het enige team waar ik echt respect voor op kan brengen is Williams.

Het enige team waar ik echt respect voor op kan brengen is Williams.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik snap wel dat ze graag willen dat Ferrari erbij blijft maar is dit dan de manier?? Vind ik van niet. Zoiets zeg je toch geen ja op.
En zoals het er staat is het overigens ALLEEN als ze de constructeurs titel winnen, dus niet "vooraf".
En zoals het er staat is het overigens ALLEEN als ze de constructeurs titel winnen, dus niet "vooraf".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ah! De maand van Arie!! Jij luistert ook naar Ruud de Wildt?? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
1 euro schadevergoeding.. zou die het kunnen betalen?
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
[img]http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/componen ... _f60_6.jpg[/img]
Damn wat ziet dat eruit zeg, met zo'n achtervleugel
Damn wat ziet dat eruit zeg, met zo'n achtervleugel

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Idd. Geen porum. Dat wordt dit seizoen dus enorm wennen aan de 'nieuwe' look van alle auto's.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
De verhoudingen zijn totaal weg
maar ja als het het inhalen bevorderd
maar ja als het het inhalen bevorderd

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maakt allemaal niet uit, als je een auto van 10 jaar geleden bekijkt zag die ook ''kaal uit''. Enige wennen is die kleine hoge achtervleugel, die taartschep voor is vet 

Vind het wel meevallen
De normale ophef op verandering 


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
het lijkt wel een dragster, alleen moet de vleugel achter nog hoger komen.
En tja, slicks terug, beter kunnen inhalen.....als dat inderdaad het gevolg is vind ik het best.
En tja, slicks terug, beter kunnen inhalen.....als dat inderdaad het gevolg is vind ik het best.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: do 5 apr 2007 22:06
- Car: Express
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
F1-teams gaan akkoord met besparingen
De vereniging van renstallen van de Formule 1 (FOTA), die donderdag in Londen bijeenkwam, wil vanaf het seizoen 2009 de kosten beperken en is het eens over de vermindering van de middelen die aan de aerodynamische tests gewijd zijn.
De FOTA (Formula One Teams Association) werd in september opgericht door tien teams uit de F1. De vereniging maakte voor de komende seizoenen ook enkele kostenbesparende maatregelen bekend. Zo zal er bespaard worden op de prijs van de aandrijving en zullen er vanaf 2010 voor kleine onafhankelijke renstallen motoren ter beschikking worden gesteld vanaf vijf miljoen euro per renstal.
In december had de Wereldraad van de Internationale Automobielfederatie (FIA) ook al enkele maatregelen aanvaard om de kosten in de Formule 1 te beperken. Zo moeten de motoren bijvoorbeeld drie Grote Prijzen meegaan.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... soverzicht
De eerste race van het komende seizoen zal zijn in
Australië | Melbourne
op 29 maart 2009.
Bron: http://www.beroepschauffeur.eu
De vereniging van renstallen van de Formule 1 (FOTA), die donderdag in Londen bijeenkwam, wil vanaf het seizoen 2009 de kosten beperken en is het eens over de vermindering van de middelen die aan de aerodynamische tests gewijd zijn.
De FOTA (Formula One Teams Association) werd in september opgericht door tien teams uit de F1. De vereniging maakte voor de komende seizoenen ook enkele kostenbesparende maatregelen bekend. Zo zal er bespaard worden op de prijs van de aandrijving en zullen er vanaf 2010 voor kleine onafhankelijke renstallen motoren ter beschikking worden gesteld vanaf vijf miljoen euro per renstal.
In december had de Wereldraad van de Internationale Automobielfederatie (FIA) ook al enkele maatregelen aanvaard om de kosten in de Formule 1 te beperken. Zo moeten de motoren bijvoorbeeld drie Grote Prijzen meegaan.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... soverzicht
De eerste race van het komende seizoen zal zijn in
Australië | Melbourne
op 29 maart 2009.
Bron: http://www.beroepschauffeur.eu
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Die nieuwe auto begint al een beetje te wennen. Echt lelijk vind ik het al niet meer.
Ik denk wel dat de teams moeten zorgen dat ze genoeg neuzen in de pitbox hebben liggen...
Ik denk wel dat de teams moeten zorgen dat ze genoeg neuzen in de pitbox hebben liggen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
[img]http://images.gpupdate.net/large/117108.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ik hoop dat hij snel en betrouwbaar is, mooi vind ik hem in ieder geval niet.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
[img]http://images.gpupdate.net/large/117169.jpg[/img]
Mmmmm, ik walg van die neus!
Erg jammer.......
Mmmmm, ik walg van die neus!
Erg jammer.......
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heel de auto..wat een gedrocht 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zoals ik al zei: Als hij maar snel en betrouwbaar is en ja ik weet het, het is en blijft een Renault.........maar toch!!Paul1916v schreef:heel de auto..wat een gedrocht
Alonso moet toch weer tot mooie dingen in staat zijn met dit ehhh...gedrocht?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hoe breder dat bevestigingspunt hoe stijver toch
Als ie maar hard gaan, hij hoeft geen schoonheidswedstrijd te winnen 


beetje back to basics, zo'n rijdende sigaar 

Immer wieder die verdammte Holländer
Vind m wel gaaf eigenlijk.
Weer wat anders. Die oude waren ook niet echt mooi. En dit ziet er echt zo uit als YOU have to do the driving.
Doet me weer wat aan de lagere formuleklassen denken.
Gaat wel gaaf worden denk ik
Weer wat anders. Die oude waren ook niet echt mooi. En dit ziet er echt zo uit als YOU have to do the driving.
Doet me weer wat aan de lagere formuleklassen denken.
Gaat wel gaaf worden denk ik

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Inderdaad, terwijl F1 toch eigenlijk zou moeten staan voor nieuwe technieken, het hoogst haalbare, enz. Niet zo'n gedowngrade, 13 in dozijn, sigaarRiël Notermans schreef: Doet me weer wat aan de lagere formuleklassen denken.
Maatregel voor volgend jaar: Formule1 rijden in formule fordjes

Ik vind m veel sportiever uitzien.
Zal vast ook harder gaan met die lagere downforce...
Zal vast ook harder gaan met die lagere downforce...