clio 1 met 3.0 v6 (L7X)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
clio1.2pwr

aangzien ik al een tijd een ander hartje wil voor in men rsi en tog wat anders wil dan een f7r.zat ik te denken aan de L7X.

nou zat ik is ff te neuzen op het 205gti forum en..ja ook daar gebruiken ze de L7X,(bij hun heet ie iets anders en is geleverd oa in 406) bij ons bekend in de clio V6.maar ook geleverd in laguna espace en avantime. en tot mijn verbazing wisten ze dat ook in een 205 te proppen. dus groot blok, kleine auto, moet kunnen d8 ik zo. helaas heb ik nog geen clio 1 kunnen vinden met zown 24klapper in t vooronder dus heb geen id of t past kwa motorruimte.en iemand enig idee wat voor bak er achter zou kunnen, de automaat bak is natuurlijk geen optie,evenals een pk6 te groot en te log.misschien tog maar is denken aan een PSA alternatief .of eventueel een adapterplaatje. suggesties ? ideen? (I)
Martijn Kool

Past echt never nooit niet zonder te slijpen in je caros, wel eens een 16v gezien? dat past net, laat staan een 6 cilinder..

Heb wel eens vaag een project gelezen over dat blok ik een renault 19.. dat was van een 406.. maar volgens mij is dat nooit afgemaakt..

je hebt nu een 1.2? dan zou ik gaan kijken naar een 16v/willi blok of een 1.4 turbo uit een 5je..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

een L7X in een Clio 1 bouwen zou mischien wel kunnen, in principe kan alles wel zolang je het pas maakt..

Die 205 met die L7X van een 406 Coupe is niet niks, die auto is om die motor heen gebouwd maar het schijnt uiteindelijk wel te rijden :worship:

Vergeet niet dat je de wegligging krijgt van een binnenvaartschip.. met die zware V6 in het vooronder heb je niets anders dan onderstuur, oftewel.. hij glijd waarschijnlijk in het minste of geringste al rechtdoor in de bocht..

Een F7R van een Williams o.i.d. is mischien de beste en de eenvoudigste keuze, die past er gewoon in en gaat met wat aanpassingen mischien wel harder als die zware V6 (Y)

Daarbij snap ik je keuze wel, het is geweldig om een V6 in een Clio te hebben, daarbij heb je natuurlijk wat apparts, maargoed.. dan moet je net als wat ik al aangegeven had die Clio over die V6 heen moeten bouwen en moet je dus alles aan gaan passen.
Bart V

Zo'n ding zal ook veel onderstuur krijgen met zo'n zware motor voorin. Je zit ook te prutsen met herkeuren ivm het aantal cilinders op je kenteken. Verder natuurlijk wel een leuke uitdaging om te bouwen zoiets (Y)
Geert
Contacteer:

heb op een engels forum wel een een v6 achterin een clio 1 gezien. maar kan er niks van terug vinden. volgensmij is het project ook nooit afgemaakt.
clio1.2pwr

dat gewicht van het blok zal me nog wel meevallen,had ergens vernomen dat het totle verschil van blok gewicht van de 1.9 8v(peug) en de L7X iets van 65 kilo scheelde. de v6 is compleet alu dus zou wel eens kunnen. en rij nu 1.8 8v. heb ook en 1.8 16v gehad en ja dat is het tog net niet. en wist al dat men. over de f7r zou beginnen. maar ben bang dat de tog niet aan de specs van een L7X zou kunnen voldoen. afhankelijk van comp 210/255 paardjes.en dan ben ik haast dat heerlijke geluidje vergeten.. (S)
zit er serieus over na te denken. over randorganen,elecktrik,en gewicht ik me niet zo druk,wel over aandrijving.bak,en pasruimte. en ja bart V dat omkeuren, bij apk hoef je aantal cilinders niet meer te controleren. wel is het zo dat bij meer als 40% vermogens toename.je verzekering het af kan laten weten bij een eventueel ongeval.en technische controle.zou ik dit realiseren zou ik t ook,,om het plaatje compleet krijgen netjes RDW omkeuren incl. wegen, weggedrag test,DB test enz. kostten circa 750eu.
mark 5t
Contacteer:

hahahahaha suc 6
gaat serieus veel tijd en geld kosten.
als je het klaar hebt meldt ik me aan voor een proefrit krijg je van mij een gele krat JP :beer:

zijn denk ik wel meer mensen hier actief die dat er voor over hebben.
Ronald1916V

Het gewicht is mischien maar "iets" meer maar nog heb je het probleem dat het merendeel van het blok, in iedergeval de voorste cilinderbank VER voor je vooras ligt wat dus nogal wat onderstuur met zich mee brengt..

Daarintegen, wel een mooi project (Y)
clio1.2pwr

meer gewicht op de vooras ben ik het helemaal mee eens. en de cilinders staan onder een hoek van 60 graden dus dat is dan weer een voordeel,en tijd en geld.. tjah welk project niet.je wil tog wel een beetje uniek proberen te zijn. zal trouwens dat kratje in t achterhoofd houden, en mocht het dan ooit zo ver zijn doe dan maar een groene.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Alles past, dat wel. Maar als ik zie hoeveel ruimte de V6 nodig heeft in m'n Laguna, dan zal je met een Clio serieus van alles aan moeten gaan passen. Plus dat de wegligging van de Laguna door die V6 al niet optimaal is, met een Clio zal dat in het kwadraat zijn.

Bouw hem dan achterin, als je toch richting RDW moet. De keuringen die je noemt kosten trouwens wel wat meer dan 75,-, reken op 10 keer meer.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

wel lezen martijn, hij zegt ook 750 euro :D

Ik zou dan gaan voor twee megane rs turbomotoren, dan heb je gelijk 4wd :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ollie

Hij zegt toch ook 750 :p
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

:bonk: Ik heb niks gezegd, we zijn het eens. :beer:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Ronald1916V

Martijn schreef::bonk: Ik heb niks gezegd, we zijn het eens. :beer:
Of had jij inmiddels dat groene kratje al meester gemaakt :beer:
mark 5t
Contacteer:

groen/geel/rood maakt mij niet uit.
ik heb het graag over voor deze belevenis.
suc6
Steven
Car: M536

Hmm misschien komt het door de frituur van net, maar ik vind het wel geinig idee :)

Op zich is een V6 niet heel veel langer dan een 4 pitter door de V-vorm uiteraard, dus je zit alleen met een breedteprobleem, nu kun je ws. met het schutbord nog wel wat verlassen om bovenin nog wat ruimte te krijgen.

Tuurlijk zal het wel onderstuurd zijn, maargoed zolang het geen circuitracer wordt, ach. ik zet ook een krat in voor een rondrit, maar dan wel op de positieve manier 8)
Ronald1916V

Nou... vooruit, ik zet ook een kratje in..

Dan kan die jongen straks met 3 kratten achterin toch nog met een fatsoenlijke gewichtsverdeling naar huis :beer:
Steven

Hehe..

Naja moet zeggen dat ik dit idee wel geinig vind :)
Tis misschien wat lomp, maar tis beter dan Throttlebodies en NOS op een 1.2 zetten omdat je weigert een grotere motor te nemen...
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zou dan toch eerder voor een F7P/R met turbo gaan, is heel wat makelijker te realiseren en goedkoper.
mark 5t
Contacteer:

ik bedoel het ook positief he steef! (Y)

ik zat al te wachten op je reactie :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Tuurlijk zal het wel onderstuurd zijn, maargoed zolang het geen circuitracer wordt, ach.
Het verschil tussen een Laguna 1.8 en een 3.0 vind ik al erg sterk. Die is gewoon serieus onderstuurd.

Maar technisch is het natuurlijk een leuke uitdaging!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Financieel ook... :P
Steven

Robke schreef:Ik zou dan toch eerder voor een F7P/R met turbo gaan, is heel wat makelijker te realiseren en goedkoper.
Dat betwijfel ik, d'r zit wel degelijk meer werk in het klaarmaken van die motor. Als je die V6 ergens leuk voor een prikkie kunt opduiken. Ist alleen pasmaken.

Maargoed turbo is wel leuker ja 8)
Tom
Moderator
Car: MB

Hoe meegaand zijn ze overigens bij de RDW met dit soort projecten? En hoe is dat blokkie standaard gemonteerd. staand op de steunen of gehangen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Auk
Contacteer:

Tom schreef:Hoe meegaand zijn ze overigens bij de RDW met dit soort projecten?
Niet..

Dit soort projecten is moeilijk om door de keuring te krijgen gezien er geen typegoedkeuring voor is. Mits je allemaal standaard ombouw spul koopt wat daarvoor bedoelt is, en zelfs dan is het nog afwachten.
Tom
Moderator
Car: MB

Als jij de enige bent die zoiets doet zal er weinig ombouw spul te koop zijn. Lastig dus. Niet keuren en eens een ongeluk krijgen lijkt me wat te risicovol.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:En hoe is dat blokkie standaard gemonteerd. staand op de steunen of gehangen?
Hangt aan de chassispoten, alleen de kantelsteun zit aan het subframe.
[img]http://img205.imageshack.us/img205/515/ ... renbw1.jpg[/img]
clio1.2pwr

owk,, ik hoor hier nogal wat verschillende meningen, onderstuur lijkt me duidelijk.we zullen zien, de eigenaar van de 205 had hier ook zn twijfels bij, achteraf viel het allemaal erg mee. tog blijf ik van mening dat het te doen is,, als het in zown koekblik van een 205 past, gaat het vast ook lukken in mijn clio. en ja er zal t 1 en ander pas gemaakt moeten worden.en geld gaan kostten.so be it.we willen tog allemaal toch wel weer iets anders. dan een 2.0 16v, niet dat het een slecht torretje is (no offence), maar try something different.
als mn clico eind februari terug is van de spuiter zal ik een project topic aanmaken.en mocht het tog lukken kom maar op met die kratjes..en nej zal ze niet opzuipen maar achterin opstapelen,,zodat de mn auto niet voor over klapt tijdens remmen :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zet er ook maar een setje goeie remmen op met dat vermogen... :P Succes! :D
clio1.2pwr

ik heb t setje van bart V liggen dus,dat is al''redelijk'' :p voor mekaar. zal eerder opzoek moeten naar een setje plakkers om dat vermogen over tebrengen >-)
Steven

195-50-15 bied mogelijkheden zat qua UHP's of semi-slicks.

Wanneer start je? Veel fotos maken (Y) :)
ARNO16V
Contacteer:

Heb je ook al een blokkie dan?? :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
~thijs~
Contacteer:

klinkt als een leuk project (Y) Maaruh stomme opmerking misschien maar kan je niet beter eerst dat blok pas maken en dan de auto laten spuiten?
Riël
Über-Spammer

Auk schreef:
Tom schreef:Hoe meegaand zijn ze overigens bij de RDW met dit soort projecten?
Niet..

Dit soort projecten is moeilijk om door de keuring te krijgen gezien er geen typegoedkeuring voor is. Mits je allemaal standaard ombouw spul koopt wat daarvoor bedoelt is, en zelfs dan is het nog afwachten.
Als dat ding goed rijdt en remt kost het je een krappe 1000 euro om de typegoedkeuring te krijgen. Valt an sich best mee. Wordt gewoon gekeken of er degelijk gewerkt is en gaat ie even de baan op.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio1.2pwr

nej heb nog geen blok,wel gerageerd op een paar advertenties maar nog steeds geen reactie,, en de auto die bij de spuiter staat is een rsi en rijd nu tijdelijk een 1.4s. de bedoeling is om met de rsi te gaan rijden wanneer deze terug is.dan het blok pas te maken in de 1.4 en zodra alles netjes past en werkt.de hele zooi om te gooien naar de rsi.en de 1.4 naar de sloop.
voordelen:ik kan blijven rijden,en dus de tijd nemen. en mocht het onverwachts tegen zitten..(niet van uitgaand) of het moeten stop zetten heb k niet mn halfe rsi verbouwd.
nadeel:alles overbouwen.
over de banden in 195/50/15.zijn indd zat semi's te krijgen maar heb tog liever iets in de 45 serie ivm met aanlopen met -55 veertjes,en dat zal door de 24klapper vast niet minder worden.
Plaats reactie