ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hehehehe. Je komt er wel. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
top, hij is los. 11 tandjes heeftie van mij, de sloop had er eentje liggen, alleen die zijn gesloten vandaag. 
Of is een nieuwe beter aangeraden?

Of is een nieuwe beter aangeraden?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Een nieuwe is helemaal niet zo gek duur (125 euro o.i.d.), heb zelf ook eens een nieuwe gehaald van Valeo (ruilstarter) en dat zijn reductiestarters, dat klinkt op een F7P net even wat prettiger en hij gaat wat makkelijker rond.
Montage is ook wat makkelijker aangezien ze dus wat kleiner zijn
Montage is ook wat makkelijker aangezien ze dus wat kleiner zijn

ik zou een nieuw exeplaar pakken, puur alleen omdat je niet weet wa tje krijgt van de sloop. Ding kan over een maand wel naar de haaien zijn, maar goed, hij kan t ok nog 2 jaar prima doen. Hoe graag waag je een gokje? 

HBase spreekt over een 1.7kW 11tands voor 189 euro.. :o..
Mijn blok is van origine een 19 16v blok..
Maar n reductiestarter? Leguit?
Mijn blok is van origine een 19 16v blok..
Maar n reductiestarter? Leguit?
Eureka, hij start weer.. Hoop rook en benzine stank van hier tot juttemus na zo een tijd stilstaan en starten met -10, maar hij doet het!!!!
Van de sloop een starter van een Laguna kunnen scoren die zou MOETEN passen, gek genoeg deed hij dat nog ook, en starten deed hij ook nog..
Met me gepriel heb ik wel de KMkabel gebroken, is dat makkelijk te fixen?
Van de sloop een starter van een Laguna kunnen scoren die zou MOETEN passen, gek genoeg deed hij dat nog ook, en starten deed hij ook nog..
Met me gepriel heb ik wel de KMkabel gebroken, is dat makkelijk te fixen?
ja hoor witte bus in de bak kwart slag draaien en er uit trekken met een tang.
dan even uit het dash rukken en klaar.
o ja ook nog even een nieuwe monteren natuurlijk.
dan even uit het dash rukken en klaar.
o ja ook nog even een nieuwe monteren natuurlijk.
-
- Über-Spammer
Niet in je km kabel 

-
- Über-Spammer
Als je je koppeling intrapt tijdens rijden zakt ie toch gewoon terug naar stationair?!
Er zit een pulsgever in de tellerkabel, direct achter de klokunit. Als deze defect is, blijft de motor 1500 tpm draaien totdat je het gas even aantikt als je stilstaat. Meestal is dit een slechte massa overigens.
Bedoel meer, is het een bloedzweet en heel veel tranen klus of is het zo gepiept? Waar zit die kabel op je bak trouwens? Nog nooit gezien/gevonden....
wijst zichzelf gewoon beginnen
en die kabel zie je dan echt wel zitten.
tis goed zelf te doen.
suc6
en die kabel zie je dan echt wel zitten.
tis goed zelf te doen.
suc6
Ok dank..
Gek genoeg trouwens vanochtend starten me auto prima, maar toen ik vanmiddag weg wilde rijden bij t werk was hij weer vanouds..
"KLIK" (duidelijk uit de startmotor) en rond wil hij niet... Kan het niet zijn dat me vliegwiel vast zit ofzo???
Lijkt me toevallig dat ik nu weer een rotte starter tref, ALS hij gaat dan gaatie ook hard/snel!
Gek genoeg trouwens vanochtend starten me auto prima, maar toen ik vanmiddag weg wilde rijden bij t werk was hij weer vanouds..
"KLIK" (duidelijk uit de startmotor) en rond wil hij niet... Kan het niet zijn dat me vliegwiel vast zit ofzo???

Lijkt me toevallig dat ik nu weer een rotte starter tref, ALS hij gaat dan gaatie ook hard/snel!
als je dat voor hebt dan heb je wel een probleemalexs schreef: Kan het niet zijn dat me vliegwiel vast zit ofzo???![]()

Dat betekent dat je blok vastzit
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
startrelais/startmotor kaduuk? of gewoon te weinig prik om em rond te gooien in de kou?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Huh?-jo- schreef:als je dat voor hebt dan heb je wel een probleemalexs schreef: Kan het niet zijn dat me vliegwiel vast zit ofzo???![]()
![]()
Dat betekent dat je blok vastzitTis een simpel verhaaltje, de meeste tekeningen laten menig leek rare ogen trekken. Je vliegwiel zit vast aan je krukas. Vervolgens zitten op je krukas de drijfstangen en zuigers. Niet meer, niet minder. Aan de andere kant zit dan een poulie of tandwiel waar je distributie opzit.
*controleren gaat*

@ Alexs: dat lijkt toch echt op de starter....
Laatst gewijzigd door Martijn op di 30 dec 2008 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
dat zou ik ook zeggen, meet je batterij es effe door bij het starten. Tis hier momenteel -5 dus...Paul1916v schreef:startrelais/startmotor kaduuk? of gewoon te weinig prik om em rond te gooien in de kou?
Check ook je massakabels eens terwijl je toch bezig bent.
Ja maar t gekke is, tijdens het (proberen) te starten doven de lichten niet, ik heb me accu (maandje oud) 2 dagen in de lader laten staan...-jo- schreef:dat zou ik ook zeggen, meet je batterij es effe door bij het starten. Tis hier momenteel -5 dus...Paul1916v schreef:startrelais/startmotor kaduuk? of gewoon te weinig prik om em rond te gooien in de kou?
Check ook je massakabels eens terwijl je toch bezig bent.
Ohja, klein tikje hielp voor even, zou deze starter dan toch niet helemala lekker zijn???! Lijkt me zoo toevallig...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Lijkt inderdaad weer op je startmotor of gewoon je accu die niet tof meer is..
Mijn R19 16V starte vanmiddag ook beroerd hoor.. met een nieuwe accu ging ie 5x heel traag rond en sloeg ie uiteindelijk wel aan.. stond dan ook wel weer 2 weken stil
Als ie na een klap op de startmotor het wel weer doet is het vaak de startmotor zelf (koolborstels versleten)
Ik heb nog een bijna nieuwe startmotor liggen voor een R19 16V/Clio 16V, PM maar bij interesse
Mijn R19 16V starte vanmiddag ook beroerd hoor.. met een nieuwe accu ging ie 5x heel traag rond en sloeg ie uiteindelijk wel aan.. stond dan ook wel weer 2 weken stil

Als ie na een klap op de startmotor het wel weer doet is het vaak de startmotor zelf (koolborstels versleten)
Ik heb nog een bijna nieuwe startmotor liggen voor een R19 16V/Clio 16V, PM maar bij interesse

Laatst gewijzigd door Ronald1916V op di 30 dec 2008 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Al gedaan, dan gaatie dus wel GOED rond. (Bijzonder snel zelfs vind ik...-jo- schreef:geef em es een klap
Ook als ik ff gereden heb uitzet en weer start, doet hij het PRIMA.
Nee, werkende auto.Steven schreef:Moet je klappen hebben?

Kan neem ik aan niet veel mis gaan bij t bevestigen van de starter?
even een vraag over het benzine systeem van een clio 16V
ik heb het volgende probleem namelijk.
als de motor van mijn cup clio gedraaid heeft dan hangt er zeker een week lang een enorme benzine stank in mijn garage.
ik heb al het een en ander gecontroleerd maar kan nergens een lek vinden.
ook komt er geen plasje onder de auto te liggen.
iemand hier ervaring mee?
als de motor van mijn cup clio gedraaid heeft dan hangt er zeker een week lang een enorme benzine stank in mijn garage.
de 19 van paul had hetzelfde euvel en na wat zoeken zat er een scheurtje in de slang bij de injectorrail. Ik moet bij mijn 19 ook nog zo'n lekkagegevalletje verhelpen, maar tis mij nu wat te koud.. 

is dat het probleem denk ik dan weer???
zal daar toch nog eens naar op zoek gaan.
heeft daar in het verleden wel eens gelekt heb het toen opgelost maar kan nu niets zien.
wacht ook wel tot het weer warmer wordt
bedankt voor de tips
zal daar toch nog eens naar op zoek gaan.
heeft daar in het verleden wel eens gelekt heb het toen opgelost maar kan nu niets zien.
wacht ook wel tot het weer warmer wordt

bedankt voor de tips

-
- Contacteer:
bij mij was het inderdaad precies bij de slangenklem op de injectorrail, tip: geen originele renaultslang bestellen, of je moet 150 euro over hebben (in dat geval mag je het ook aan mij geven
)

hahaha is een cup clio he!
zit al gewapende RVS slang op.
zit al gewapende RVS slang op.
-
- Contacteer:
die kan van binnen ook poreus worden en scheuren (wat je dan niet kan zien)
Mark, heeft ie dat altijd al gehad ? Welke ecu of welk programma draai je ? Zou het mogelijk zijn dat ie overfuel heeft ? Borewash? Schroef je oliedop er eens af en hang je neus erboven, als je benzine ruikt hoef je niet verder te zoeken. Dit is ook typisch voor racemotoren, deze staan meestal erg rijk afgesteld in de stationairregeling. Van zodra het gas opengedraaid wordt draaien ze de juiste mengselverhouding.mark 5t schreef:even een vraag over het benzine systeem van een clio 16V
Ben eens benieuwd welke reacties hier nu weer op gaan komen.
hoezo rare reactie's jo???
Heb ook al zat motoren gezien en in de garage gehad die op zo een manier afgestelt stonden. Zelfs zo dat wanneer ze lange tijd stationair draaiden stil vielen en daarna bijna niet meer te starten waren omdat de bougies veel te nat/vet stonden. Maar vol last als een raket gingen
Heb ook al zat motoren gezien en in de garage gehad die op zo een manier afgestelt stonden. Zelfs zo dat wanneer ze lange tijd stationair draaiden stil vielen en daarna bijna niet meer te starten waren omdat de bougies veel te nat/vet stonden. Maar vol last als een raket gingen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
Dat heeft een cupmotor bij mij ook. Als hij langer stationair draaide of binnenstond na een rit rook die ook altijd naar benzine. Ook zitten zoeken naar lekkages maar die waren er niet.