Ik heb een vraag omtrent de stroomverdeler van een Twingo. Hoort er onder de verdelerkap nog een rubberen afdichtring te zitten? Na het vervangen van de krukaspositiesensor heeft de motor 10 seconden gelopen. Daarna sloeg ie af. Verdeelkap er ff afgehad en alle contacten volledig gecorrodeerd. het was ook erg nat onder de verdeelkap. Verdeelkap, rotor,kabels en bougies heb ik nu nieuw gekocht. Alleen moet ik even weten of er een rubberen O-ring onder die verdeelkap hoort, om problemen in de toekomst te voorkomen
Helaas zat er geen nieuwe ring bij de verdeelkap. Maar ik vind het wel typisch dat het zo vochtig aan de binnenzijde vd verdeelkap was. Ik wacht nog wel ff meer reacties af
heeft de auto niet gewoon lang stil gestaan buiten dat die verdelerkap zo gecorrodeerd was van binnen? als je die toch regelmatig vervangt (kost bijna niets) en er vaak mee rijdt zal dat toch niet snel kunnen roesten daar?
Idd, de auto stond al langere tijd stil. Maar eeen verdeelkap mag toch geen water inlekken. Bij sommige auto's zit er wel een rubber onder. Misschien nog de oplossing om het dunnetjes af te kitten