ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik meende dat de sensor voorop naast het filter de combi voor oliepeil en -temperatuur is. Gezien de aansluitingen (3) wel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
en welke sensor moet ik nou vervangen? want mijn olie lampje brand maar de meter geeft nog netjes 3 bar aan.
martijn wat bedoel je met 3 ?
3 draden?
want bij mij zit er voorop het blok maar 1 draadje aan de sensor die stijf naast het oliefilter zit.
dit is ook echt origineel
ik heb nog steeds het vermoeden dat de olietemp meter ergens anders zit.
3 draden?
want bij mij zit er voorop het blok maar 1 draadje aan de sensor die stijf naast het oliefilter zit.
dit is ook echt origineel
ik heb nog steeds het vermoeden dat de olietemp meter ergens anders zit.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die bedoel ik wel. Of ben ik nou in de war met de 2.0 8v.
Dan zal ik eerst ff moeten kijken op de blokken die hier staan.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
zal wel 8v zijn idd de 16v van mij heeft maar 1 draadje
Dames, dames..... De sensor naast het oliefilter is de oliedrukschakelaar die alleen het lampje in de klokunit aanstuurt.
De sensor achterop het motorblok, bij het uitlaatspruitstuk is voor de oliedrukmeter in het dashbord.
De sensor naast de peilstok is een 3 draadse combi sensor die oliepeil en temperatuur meet. Meestal doet de temperatuur het niet meer, maar het peil wel. Ding vervangen en je bent klaar.
De sensor achterop het motorblok, bij het uitlaatspruitstuk is voor de oliedrukmeter in het dashbord.
De sensor naast de peilstok is een 3 draadse combi sensor die oliepeil en temperatuur meet. Meestal doet de temperatuur het niet meer, maar het peil wel. Ding vervangen en je bent klaar.
top Robke!
ik heb de sensor vervangen voor een "nieuwe gebruikte"
temp meter werkt nu weer.
tis dus de sensor aan de voorkant van je blok waar 3 draden aan hangen
die meet idd oliepijl en temperatuur.

ik heb de sensor vervangen voor een "nieuwe gebruikte"
temp meter werkt nu weer.
tis dus de sensor aan de voorkant van je blok waar 3 draden aan hangen
die meet idd oliepijl en temperatuur.
Er zitten nu dus nieuwe bougies in, bougiekabels nagemeten (tussen de 10 en 15k), massa van het blok is ook goed (gemeten), accu is goed, dynamo laad ook bij maar hetzelfde probleem nog steedserik_ark schreef:Hmmm dank jullie allen voor de antwoorden.
De clio verbruikt eigenlijk nagenoeg geen olie, maar had voordat dat gebeurde wel ik geloof een weekje (kan iets langer zijn) stilgestaan. Ik zal de bougie's en bougiekabels wel is nalopen.

Nu net startte ik hem net koud, en bleef eerst hoog in de toeren lopen stationair (2000 omw/min), daarna gaf ik een keer gas en viel ie bijna uit (had nog 450 á 500 omw/min ofzo). Paar seconden later liep ie weer 2000 omw/min. Een tijdje zo laten lopen en weer een keer gas gegeven. Toen
liep ie weer normaal (850 á 900 omw/min). Daarna de kap los gedaan en is een paar keer met de hand gas gegeven, maar na een paar keer viel ie uit.
Wat zou het kunnen zijn? Gasklephuis / smoorklephuis smerig, stappenmotor?
Is die stappenmotor door te meten (geeft dat ook een foutcode bij uitlezen)?
BDP sensor is het lijkt me niet, want anders zou ie ook niet willen starten toch?
Heeft iemand goede adviezen
-
Oke bedankt nogmaals,
Nu weer wat anders pas geleden een versterker gekocht.
Heb net aangesloten. 2000w 2/3/4 chanel
+ van accu naar condensator en dan naar de versterker.
- naar condensator en dan naar versterker
remote draad van radio naar versterker
en die 2 versterker draden van achter de radio ook naar de versterker.
Misschien een hele dome vraag maar dan zou die toch al het powerlampje moeten laten branden of komt dat pas als ik sub, en speakers heb aangesloten? Ik zit op me werk dus kan geen foto's maken helaas.
Nu weer wat anders pas geleden een versterker gekocht.
Heb net aangesloten. 2000w 2/3/4 chanel
+ van accu naar condensator en dan naar de versterker.
- naar condensator en dan naar versterker
remote draad van radio naar versterker
en die 2 versterker draden van achter de radio ook naar de versterker.
Misschien een hele dome vraag maar dan zou die toch al het powerlampje moeten laten branden of komt dat pas als ik sub, en speakers heb aangesloten? Ik zit op me werk dus kan geen foto's maken helaas.
-
Er zit in ieder geval spanning op want doen ik de + eraf haalde was ik even vergeten dat de condensator een soort 2e accu is en toen ik de bedrading weg wou leggen vonkte die.
-
- Moderator
- Car: MB
Volgens mij kon je beter twee massa leggen. Dus 1 van de C af en en een van de amp af. Wel beide naar hetzelfde punt. Plus via C naar je amp zou moeten kloppen. Zet je de radio dan aan dan zou je versterker aan moeten springen (zekeringen ok?).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Yep alles is oke zekeringen en versterker zijn nieuw.
Bij de + kabel is ook een nieuwe in gegaan. Misschien dat ik het achter mijn radio niet goed heb aangesloten? Heb alleen geen licht hier dus word een klusje voor hoop ik morgen.
Had eerst ook gewoon versterker alles hetzelfde aangesloten en die na een tyd eruit gehaald daarna deed de versterker het ook niet,kan het niet zijn dat de remote + dat versterker stekkers+draad een opdonder hebben gehad dat die het niet meer doen? of bij 1 keer sleutel draaien(waarbij de radio het wel doet) niet maar bij contact wel?
Heb echt geen idee,maar zal lekker zijn als alles het weer doet
Bij de + kabel is ook een nieuwe in gegaan. Misschien dat ik het achter mijn radio niet goed heb aangesloten? Heb alleen geen licht hier dus word een klusje voor hoop ik morgen.
Had eerst ook gewoon versterker alles hetzelfde aangesloten en die na een tyd eruit gehaald daarna deed de versterker het ook niet,kan het niet zijn dat de remote + dat versterker stekkers+draad een opdonder hebben gehad dat die het niet meer doen? of bij 1 keer sleutel draaien(waarbij de radio het wel doet) niet maar bij contact wel?

-
- Moderator
- Car: MB
Je bent nu op het punt dat je het niet meer weet. Wat doe je dan? Dan ga je dingen uistluiten
. Oftewel. Sluit om te beginnen die amp eens aan zonder C(ondensator) en eventueel zonder HU. Werkt het spul dan, dan weet je iig dat je amp werkt. Werkt het dan niet dan ben ik bang dat je je versterker als snel om zeep geholpen hebt 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heeft iemand enig idee waar ik de combisensor (oliepeil en olietemperatuur) en de oliedruksensor kan krijgen, desnoods 2ehands?
De temperatuursensor en druksensor van mijn 16v zijn namelijk overleden en de renault garage vraagt bijna 80euro voor elk van deze sensoren
De temperatuursensor en druksensor van mijn 16v zijn namelijk overleden en de renault garage vraagt bijna 80euro voor elk van deze sensoren

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ben op zoek naar een nieuwe starter voor een Clio 1.8 16v (94). Past deze: http://cgi.ebay.de/Anlasser-Starter-Ren ... 240%3A1318 (copy-paste, url-tags werken niet)
Dit OE-nummer wordt aangegeven: 7701351027
Dit OE-nummer wordt aangegeven: 7701351027
druk sensor deze week nog vervangen, 16 euro met 15% korting.bassie112 schreef:Heeft iemand enig idee waar ik de combisensor (oliepeil en olietemperatuur) en de oliedruksensor kan krijgen, desnoods 2ehands?
iemand het volgende wel eens gehad en daar een oplossing voor gevonden
in mijn williams gaat het lampje van olie branden en het lampje van koelvloeistof tegelijk. Dit geeft hij ook aan als de motor koud is. Dus je zou denken een sensor. De vloeistoffen zijn beiden goed op niveau. Weet iemand welke dit is? Dit ivm het anders loshalen van dingen die niet nodig zijn.
in mijn williams gaat het lampje van olie branden en het lampje van koelvloeistof tegelijk. Dit geeft hij ook aan als de motor koud is. Dus je zou denken een sensor. De vloeistoffen zijn beiden goed op niveau. Weet iemand welke dit is? Dit ivm het anders loshalen van dingen die niet nodig zijn.
ik heb inderdaad precies het zelfde, ik hoop dat het met de oliedruk sensor opgelost is.
-
- Über-Spammer
Juist, die zit naast je filter. Rechtsachter naast je spruitstuk zit de sensor voor het metertje. Op de vorige pagina is het al uitgelegd 

Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?Geert schreef:druk sensor deze week nog vervangen, 16 euro met 15% korting.bassie112 schreef:Heeft iemand enig idee waar ik de combisensor (oliepeil en olietemperatuur) en de oliedruksensor kan krijgen, desnoods 2ehands?
Gewoon bij de dealerbassie112 schreef:Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?Geert schreef:druk sensor deze week nog vervangen, 16 euro met 15% korting.bassie112 schreef:Heeft iemand enig idee waar ik de combisensor (oliepeil en olietemperatuur) en de oliedruksensor kan krijgen, desnoods 2ehands?
Wie kan me helpen voor n vergoeding cq. krat bier met het vervangen van mijn starter? Omgv. Utrecht? Ik krijg m maar niet los.

[img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img][img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img][img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img]

[img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img][img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img][img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img]

en WAT krijg je niet los ? 

Die rode...

Ga me niet vertellen dat het de verkeerde is.

kuch... die hoeft niet los....
welke wel?
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/starter.JPG[/img]
Ik zie/bekijk het toch niet van de verkeerde kant?
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/starter.JPG[/img]
Ik zie/bekijk het toch niet van de verkeerde kant?

waar dat pasbusje B op duidt, die daar direct links van en direct onder (1cm naar links)
3 stuks in totaal dus. En aan de andere zijde het beugeltje waar hij met zijn kontje tegenaanligt.
3 stuks in totaal dus. En aan de andere zijde het beugeltje waar hij met zijn kontje tegenaanligt.
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/starter1.JPG[/img]
Dus?
Dus?
die meest linkse moet 1 naar rechts 

JUIST!!!
nu... hop hop.... schroeven!
nu... hop hop.... schroeven!

brb