Bas z'n gele R5GTT
-
- Contacteer:
ik heb de orginele demper ca 4 cm ingekort en -50 mm veren geplaatst.
-
ik rijd met fase1 koni geel met -35 veren voor, en koni geel achter. Beide met instelbare demping.
Met deze set op zijn hardst is nog prima op de openbare weg te rijden, voor op het circuit mag het nog wel 3cm lager en een stuk stugger.
Met deze set op zijn hardst is nog prima op de openbare weg te rijden, voor op het circuit mag het nog wel 3cm lager en een stuk stugger.
Nou noem eens wat leuke prijzen dan Luco? Iets fatsoenlijks onder de 1k heb ik nognie gezien.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan bij wie je hem kooptTim_Coupe schreef:Datzelfde probleem heb ik ook... Tarzan aanremmen kan ik echter wel weer erg laat
Een sper zal ook wel een welkom iets zijn bij mij. Alleen jammer dat die voor een Clio de hoofdprijs kosten, daar koop je een goeie Clio 16V voor![]()
Verder kun je ook iets fluweler omgaan met het rechtervoetje bij hugenholtz uit, dan kun je nog best wat vermogen aan de grond krijgen hoor. Sper is leuk, maar ik vind het voor m'n Williams nog niet echt nodig.
Met die 5GT wast wel handig geweest.
Ook niet onder de 1K. Maar van horen zeggen schijnt het toch een aardige upgrade te zijn die je met rijden echt merkt op het circuit
Met zo'n 5 GTT is het als de turbo op spoelt als je aardig wat vermogen hebt zeker alleen maar wielspin?

Met zo'n 5 GTT is het als de turbo op spoelt als je aardig wat vermogen hebt zeker alleen maar wielspin?

Tim_Coupe schreef:

Als het droog en warm is gaat het wel redelijk, maar anders is het een drama

R5GTT. Drive it like you stole it
-
helemaal mee eens, alhoewel ik iets minder vermogen heb da jou i het met dit weer drama om een beetje gas te geven, vooral in 1 en 2..-PAZ- schreef:Tim_Coupe schreef:
![]()
![]()
![]()
Als het droog en warm is gaat het wel redelijk, maar anders is het een drama
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
De mijne was 1200 inclusief inbouwen.Steven schreef:Nou noem eens wat leuke prijzen dan Luco? Iets fatsoenlijks onder de 1k heb ik nognie gezien.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan bij wie je hem kooptTim_Coupe schreef:Datzelfde probleem heb ik ook... Tarzan aanremmen kan ik echter wel weer erg laat
Een sper zal ook wel een welkom iets zijn bij mij. Alleen jammer dat die voor een Clio de hoofdprijs kosten, daar koop je een goeie Clio 16V voor![]()
Verder kun je ook iets fluweler omgaan met het rechtervoetje bij hugenholtz uit, dan kun je nog best wat vermogen aan de grond krijgen hoor. Sper is leuk, maar ik vind het voor m'n Williams nog niet echt nodig.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
ik moet zeggen dat je met een gtt op slicks en rond de 160 pk leuke dingen kan doen op zandvoort
ik kom met een hele behoorlijke snelheid in zijn 4 (clio 16v bak) het rechte stuk op
deze gtt gaat btw in de verkoop
hij staat rondom op koni geel
ik kom met een hele behoorlijke snelheid in zijn 4 (clio 16v bak) het rechte stuk op
deze gtt gaat btw in de verkoop
hij staat rondom op koni geel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
koni geel rondom of spax met verstelbare demping lijkt me ook wel wat en zo´n 40 mm lager
Luco/Alpine-racer schreef:De mijne was 1200 inclusief inbouwen.Steven schreef:Nou noem eens wat leuke prijzen dan Luco? Iets fatsoenlijks onder de 1k heb ik nognie gezien.Luco/Alpine-racer schreef:Ligt eraan bij wie je hem kooptTim_Coupe schreef:Datzelfde probleem heb ik ook... Tarzan aanremmen kan ik echter wel weer erg laat
Heeft iemand al eens phantomgrip getest/geprobeert?
Het zal niet de performance geven van een duurder sper, maar ik weet dat MB hem heeft liggen op zijn kantoortje en in ik wil m bijna zeker wel halen voor de 5, zeker gezien de dollarprijs

Voor 'ons' gebruik misschien een heel aardig alternatief ...
[img]http://www.phantomgrip.com/catalog/images/pgu.jpg[/img]
299 dollar.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gebruikt mb hem zelf ook die sper?
zit ik ook al een hele tijd over te denken om die te kopen.
wacht alleen ook nog steeds op testresultaten.
wacht alleen ook nog steeds op testresultaten.
Ik geloof dat ie die los heeft liggen, dus niet gemonteerd.Luco/Alpine-racer schreef:gebruikt mb hem zelf ook die sper?
Ik verwacht geen overweldigende prestaties, maar hard wegkomen met de 5 lijkt me de 250€ wel waard.
Iemand zou m hier eens moeten testen dan

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bij mij moest er een stuk bakhuis uitgefreesd worden
Ja las ook wat van grinding, maar dat slaat niet op alle bakken.
Ik weet eigenlijk niet of die van MB zo past. Het concept is dat het er zo ingaat.
Ik weet eigenlijk niet of die van MB zo past. Het concept is dat het er zo ingaat.
Is er wellicht een vb goeroe die hier wat opheldering over kan geven (de werking van de phantom grip)? Omdat het niet expliciet om een lsd gaat, maar meer een ombouw waardoor je diff zich gaat gedragen als lsd...Riël Notermans schreef:Ja las ook wat van grinding, maar dat slaat niet op alle bakken.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Jah ik ben ook wel nieuwsgierig 

-
vult wel lekker zo
Maar in ACT heeft iedereen er wat aan toch

Maar in ACT heeft iedereen er wat aan toch
-
- Contacteer:
basmeijers schreef:Hoeveel mm en hoeveel % uprate?sieger everts schreef:ik rijd met orginele demper met verlaagde veren, ik vind dat tot nu toe erg goed bevallen. tis maar net hoeveel geld je er voor wil uitgeven.
zoek de 5gtt op your tube zandvoort preview 13-12-2008
-
ziet er wel gaaf uit zo.Bedankt voor de tip 

-
Ik heb gisteren een openluchtfilter geplaatst.
Niet echt een zware brom maar meer een startende gasturbine wanneer de turbo opspint, wel humor.
M'n turbo is wel olie aan het lekken, olie in intercooler en slangen naar carb
Nu dacht ik aan deze : KTR 180 POWER SYSTEM HYBRID TURBO.
Als vervanging het is een t2/t25 die tot 20psi kan. Is dit een fatsoenlijke turbo en reageert ie ook netjes?
Niet echt een zware brom maar meer een startende gasturbine wanneer de turbo opspint, wel humor.
M'n turbo is wel olie aan het lekken, olie in intercooler en slangen naar carb

Nu dacht ik aan deze : KTR 180 POWER SYSTEM HYBRID TURBO.
Als vervanging het is een t2/t25 die tot 20psi kan. Is dit een fatsoenlijke turbo en reageert ie ook netjes?
-
- Moderator
- Car: MB
In die slangen staat altijd wel wat prut/damp/olie. Is ook bij nieuwere auto's zo. Als dat ding gewoon werkt en geen hoog verbruik heeft of mistgordijnen trekt zou ik hem lekker laten zitten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
carterventilatie zit er niet meer op(tankje met filter). Hij rookt ook lekker bij een koude motor. Na het schoonmaken van de slangen en intercooler is het een tijdje wat minder.
Groetjes Bas
Groetjes Bas
-
even een vraagje.
Hij rookt enorm stationair, koud best veel/warme motor dan gaat het wel.
Echter vanaf zo'n 1100rpm is het weg. Weet iemand de oorzaak?
Het lijkt wel door motorolie te komen geen benzine of koelvloeistof.
Groetjes Bas
Hij rookt enorm stationair, koud best veel/warme motor dan gaat het wel.
Echter vanaf zo'n 1100rpm is het weg. Weet iemand de oorzaak?
Het lijkt wel door motorolie te komen geen benzine of koelvloeistof.
Groetjes Bas
-
Even update.
Koni geel vooras bijna klaar voor montage.
Verder komt er een ktr 180 turbo op,groep A carb, sidepipe en dikke elbow . Is dit een goede keus? Wil het deze week gaan bestellen namelijk.
Ik hoor het wel.
Groetjes Bas
Koni geel vooras bijna klaar voor montage.
Verder komt er een ktr 180 turbo op,groep A carb, sidepipe en dikke elbow . Is dit een goede keus? Wil het deze week gaan bestellen namelijk.
Ik hoor het wel.
Groetjes Bas
-
- Contacteer:

@ bas klint toch echt als dat je blok redelijk versleten is.
hoeveel km`s heeft ie gedraaid?
en die turbo is en prima upgrade
die spint vroeg op.
hoeveel km`s heeft ie gedraaid?
en die turbo is en prima upgrade

die spint vroeg op.
-
He Sieger, Ik heb ze even gestraald en gespoten. Alleen nog de schotels even opfrissen en dan weer als nieuw monteren.
Mark, Het blok heeft 94000 gelopen. Ondanks de rook bij koude motor nauwlijks olieverbruik en geen koelvloeistof. Het schoonmaken van de intercooler en bijbehorende slangen helpt erg goed. Vandaar dat ik de turbo verdenk van wat olieverbruik.
Ik wil met deze upgrade op 1bar gaan draaien. Geeft dit dan lekker wat power? 1bar is toch niet overdreven?
Groetjes Bas
Mark, Het blok heeft 94000 gelopen. Ondanks de rook bij koude motor nauwlijks olieverbruik en geen koelvloeistof. Het schoonmaken van de intercooler en bijbehorende slangen helpt erg goed. Vandaar dat ik de turbo verdenk van wat olieverbruik.
Ik wil met deze upgrade op 1bar gaan draaien. Geeft dit dan lekker wat power? 1bar is toch niet overdreven?
Groetjes Bas
dat geeft echt wel power!
wel even je hoofdsproeier vergroten naar 135

wel even je hoofdsproeier vergroten naar 135
-
Er komt een groep A van k-tec op.
Deze zou qua sproeier bezetting in orde moeten zijn zeggen ze.
Groetjes Bas
Groetjes Bas
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
via MB ombouwen en reviseren niet goedkoper dan k-tec?
-
- Car: R19.R
Zou hem sowieso even op de bank afstellen, dan weet je zeker dat goed is.basmeijers schreef:Er komt een groep A van k-tec op.
Groetjes Bas
Zou zonde zijn als je je blok in puin draait door een te arm mengsel.