Bas z'n gele R5GTT

Vertel hier alles over je project.
basmeijers

Hallo,
Ik ben Bas Meijers uit Made NB.
Ik nu zo'n 1,5 jaar een gtt phI.
Het wordt nu wel eens tijd voor een project topic.
Er zullen snel foto's volgen en technische info
Groetjes Bas

[img]http://www.5gt.nl/images/578badc3cd2703 ... f-3056.jpg[/img]
Tim
Car: E36 M3

Leuk ding! :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Leuk kleurtje.

Weet je welke kleur die origineel is geweest?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Powerspeed
Contacteer:

WouterW schreef:Leuk kleurtje.

Dat is de gele van vandaag op zandvoort, jammer je reed niet in de sportklasse.

Volgende keer weer ?
Tim

Als je het tegen mij hebt, volgende keer ben ik er zeker weer bij! Alleen even kijken of het niet precies in de periode valt dat m'n auto uit mekaar gaat :)
-PAZ-
Über-Spammer

Welkom @ RTC.

Wat zijn de plannen met de gtt??
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Powerspeed schreef:

Dat is de gele van vandaag op zandvoort, jammer je reed niet in de sportklasse.

Volgende keer weer ?
Jij was met de 5GTT met een kenteken beginnend op BY ? :) Tim en ik hebben 3 sessies in de Supersport gereden.. we waren wat later en de Sport klasses waren om 10 uur uitverkocht en aangezien we beiden een kooi in de auto hebben wordt de Tour ook niks..

Supersport gaat wel wat harder zeg als de Sport klasse.. af en toe voelde ik me een beetje een rijdende Chicane :D, nog wel even leuk met een Cup Saxo zitten sporten :)

Heeft er nog iemand foto's gevonden van deze dag ? aangezien er aardig wat fotograven langs de baan stonden ?
Steven
Car: M536

Michael van autofots.nl zal er wel geweest zijn, das daar de huisfotograaf, alleen komen die fotos meestal pas maandag/dinsdag online.
Ronald1916V

Steven schreef:Michael van autofots.nl zal er wel geweest zijn, das daar de huisfotograaf, alleen komen die fotos meestal pas maandag/dinsdag online.
Aaah ok, ik had daar al gekeken inderdaad maar kon nog niets vinden.. dan wacht ik gewoon nog even :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mooi 5je Bas. (Y)

Heb jij hem destijds in Heemskerk gekocht?! Zie de foto die ik in je startpost geplaats heb...

Eventueel staan hier nog wat plaatjes van je 5(klik)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

welkom @ Rtc, nice ride!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
basmeijers

Ik heb zondag om 0900 en 1000 in de sportklasse gereden.
Ging wel lekker alleen m'n banden zijn bagger, aanremmen gaat wel redelijk alleen zijdelings totaal geen grip.
Inderdaad in heemskerk gekocht destijds.
Technisch tot nu toe : turbo cup-circuit aangesloten, druk 0.75, geperforeerde remschijven voor met EBC rood, dumpvalve geplaatst, intercooler open gezet, interieur compleet gemaakt.
Technische op korte termijn : veerpootbrug, Gaz schroefset en betere banden(liefst wel op 13inch voor de autentieke look) en turbodruk op 0.9 Dit vooral voor betere handeling, op de openbare weg lijkt alles wel prima totdat je inderdaad op het circuit komt (N). Ik heb gemerkt dat het aanwezige vermogen ook op het circuit toch voldoende is voor wat de auto fatsoenlijk aankan.(165km/h einde rechte stuk, moetje wel snel het rechte stuk opkomen en erg laat remmen voor de tarzan :D . reed een paar weken geleden met een volbloed bmw compact cupauto max 176. dus dit is wel prima)
Groetjes Bas
basmeijers

Hij was orgineel rood denk ik, er zit namelijk rood in de achterbak en onder de mat.
Op kenteken is ie ook geel maar dit is pas laat afgegeven.(1996 ofzo)
Powerspeed
Contacteer:

Hallo de foto's staan op de site de gele heb ik gezien, de witte van mij met en zonder banden sporen staan er ook.
De grijze muis heb ik ook gezien :foto: :foto:
basmeijers

Ik koop er wel 2 denk ik ze zijn wel aardig.
Wel grappig dat de foto er ook zo uitziet zoals ie aanvoelt.
Een beetje slapjes in de ophanging en glibberige bandjes :D
Powerspeed
Contacteer:

basmeijers schreef:Ik koop er wel 2 denk ik ze zijn wel aardig.
Wel grappig dat de foto er ook zo uitziet zoals ie aanvoelt.
Een beetje slapjes in de ophanging en glibberige bandjes :D
Ja ik wist ook niet dat de auto zo overhelde , ik kreeg later van de een officials door dat mijn benzine tank lekte , ik heb wel wat spoortjes gezien maar geen erge lekkage, hebben juliie daar geen last van gehad.
:lol:
basmeijers

Geen last hoor :lol: . Maar wel rechtvaardiging voor m'n GAZ schroefsetje op de vooras :worship:
Powerspeed
Contacteer:

basmeijers schreef:Geen last hoor :lol: . Maar wel rechtvaardiging voor m'n GAZ schroefsetje op de vooras :worship:
Ik heb koni geel en achter dacht dat hij al stug was. :worship:
Tim

Van benzinelekkage hadden er wel meer last van, de vorige keer in ieder geval... Nog niet een Franse meuk maar een Duitser!
Powerspeed
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Van benzinelekkage hadden er wel meer last van, de vorige keer in ieder geval... Nog niet een Franse meuk maar een Duitser!
Dacht dat het bij de onluchting er uit gelopen was , ik reed wel met een bijna volle tank. :lol:

Zal het nog even nakijken ! ik had trouwens veel te laat pas het snelheids bordje gezien deze stond op 163 vond dat nog niet zo hard (N)

Ik weet niet wat de 5 op top loopt heb een afwijking bij 100 echte snelheid is dan 120 het is wel even op passen op de buiten weg. :wink:
Tim

Heb hem wel zien staan maar ben helemaal kwijt waar nou eigenlijk... :~

Weet dus ook niet wat ik met de Clio haal, niet echt om over naar huis te schrijven vermoed ik, te korte versnellingsbak om fatsoenlijk snelheid te maken...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

de snelheid die aangegeven wordt schijnt nog niet helemaal te kloppen en meet ook pas ter hoogte van het bord heb ik begrepen, dus je kan je eigen snelheid niet zien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Powerspeed
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Heb hem wel zien staan maar ben helemaal kwijt waar nou eigenlijk... :~

Weet dus ook niet wat ik met de Clio haal, niet echt om over naar huis te schrijven vermoed ik, te korte versnellingsbak om fatsoenlijk snelheid te maken...
Stond helemaal links meen ik voor het einde pitstraat daarna REMMEN (Y)
Ik heb wel wat auto's voorbij zien komen vooral de witte nissan daar kwamen echte VLAMMEN onder vandaan.

Het gaat toch om de fun (I)
Ronald1916V

Bordje niet gezien eigenlijk, moet ook zeggen dat ik daar veel te druk bezig ben met aanremmen en terugschakelen :) 185km/h is het hoogste wat ik gehaald heb gisteren op het rechte stuk, dan kom ik met ongeveer 140km/h het rechte stuk op
basmeijers

Ik kom met 120 het rechte stuk op. Harder ging echt niet, gleed al behoorlijk dan. En een beetje optijd de tarzan aanremmen.
Zal volgend jaar met fatsoenlijke banden en een schroefsetje wel beter gaan. :D
Tim

Datzelfde probleem heb ik ook... Tarzan aanremmen kan ik echter wel weer erg laat :)

Een sper zal ook wel een welkom iets zijn bij mij. Alleen jammer dat die voor een Clio de hoofdprijs kosten, daar koop je een goeie Clio 16V voor (U) (0)
pierre

Jaune Anis, is mijn twingo ook
basmeijers

sieger everts
Contacteer:

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Datzelfde probleem heb ik ook... Tarzan aanremmen kan ik echter wel weer erg laat :)

Een sper zal ook wel een welkom iets zijn bij mij. Alleen jammer dat die voor een Clio de hoofdprijs kosten, daar koop je een goeie Clio 16V voor (U) (0)
Ligt eraan bij wie je hem koopt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
basmeijers

Wat voor een onderstelletjes worden zoal gebruikt?
Ik zit zelf te denken aan zo'n verstelbaar GAZ setje. Bij elkaar wel kostbaar. Is dit overdreven voor een aantal keer per jaar circuit? of anders gewoon verlagen met veren is dit wat?
Ik hoot het wel.
Groetjes Bas
sieger everts
Contacteer:

ik rijd met orginele demper met verlaagde veren, ik vind dat tot nu toe erg goed bevallen. tis maar net hoeveel geld je er voor wil uitgeven.
Martijn Kool

Heb je een ph1 of ph2?

Ik heb een ph1, heb koni geel achter en spax voor met -60mm ph2 veren(spax dempers zijn korter dan origineel). Mijn 5 is echt berestug, eigenlijk is er niet meer mee te rijden op slecht wegdek/klinkerwegen, maar goed, dat boeit me niet..

Was op deze manier 400 euro kwijt(koni's en veren nieuw, spax 2de hands) Mijn 5 ligt nu wel extreem laag
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
basmeijers

Martijn Kool schreef:Heb je een ph1 of ph2?

Ik heb een ph1, heb koni geel achter en spax voor met -60mm ph2 veren(spax dempers zijn korter dan origineel). Mijn 5 is echt berestug, eigenlijk is er niet meer mee te rijden op slecht wegdek/klinkerwegen, maar goed, dat boeit me niet..

Was op deze manier 400 euro kwijt(koni's en veren nieuw, spax 2de hands) Mijn 5 ligt nu wel extreem laag
Het probleem is probeer maar eens zo'n setje 2de hands te scoren. 400 rondom valt idd wel mee. Heb een phI trouwens
basmeijers

sieger everts schreef:ik rijd met orginele demper met verlaagde veren, ik vind dat tot nu toe erg goed bevallen. tis maar net hoeveel geld je er voor wil uitgeven.
Hoeveel mm en hoeveel % uprate?
Plaats reactie