ACT: Twingo RS

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ivo
Über-Spammer

Er komt nog iets leukers aan zsm... :D
-jacco-
Über-Spammer

Laat ff die hoofdletter teveel weghalen in het linkje op de site, staat zo slordig ;)

*EDIT*

Linkje
ben je geïnteresseerd in de Twingo R150.R? Wacht dan niet en kom naar dé Renault SPort dealer van Nederland en maak een proefrit! Je kunt ook dit formulier invullen, er zal dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen worden.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Ivo van Achthoven schreef:Er komt nog iets leukers aan zsm... :D
Ja wat nu weer?.......:D
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zie R26.R :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
twingo-rs
Contacteer:

wanneer kan ik hem brengen voor de 17 pk :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Dat is 13% vermogenswinst uit een atmo motor?
Is dat reeel haalbaar?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer

Door aanpassingen motormanagement, inlaat en uitlaat zal dat toch wel moeten lukken lijkt me.

Al is deze aanpassing alleen gedaan op het motormanagement en inlaat dacht ik.

-jo-

komop zeg,

+17pk uit een 1.6 atmo dmv een chip
niet vergeten, een opgeleukte ouwe K4M waar renault reeds het mogelijke uitgeperst heeft...

Sinterklaas heeft net geweest, is het echt wachten op de kerstman ???

Ik verwacht die wagen op 28 februari :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arco schreef:Door aanpassingen motormanagement, inlaat en uitlaat zal dat toch wel moeten lukken lijkt me.

Al is deze aanpassing alleen gedaan op het motormanagement en inlaat dacht ik.
Zelfs op een rs met aanpassingen aan in en uitlaattraject en een group n chip halen ze geen 17 pk en dat is een 2 liter, hoe halen ze dat dan wel uit een 1.6?
Is het niet wat te optimistisch, lijkt me niet handig om als gerenommeerd bedrijf dat te zeggen als je het niet waar kan maken.
-jo-

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... igo133.jpg[/img]

:lol:

dat zou 135 aan de wielen betekenen. Gaat VKV dan dezelfde commerciëlle toer op ipv zich echt aan de feiten te houden en het sport logo eer aan te doen ?
Arno17

Ik ben ook benieuwd naar de herkomst van die 17 paardjes, ik hoop en gok op een aanpassing van Fastchip, ik hoop niet dat VKV zich in zee laat gaan met ZIP tuning.

En de 2.0 is gewoon al tot en met uitgeperst, ik weet niet hoe het anders is met deze 1.6 motor met misschien wel verborgen pk'tjes.

Het zou me niet verbazen eingelijk, de motor kan volgens mij beleving meer aan dan er nu uit komt.

Maar goed, we zullen zien waar men mee op de proppen komt.
Arco
Über-Spammer

Ik hoop van niet dat het met zo'n ZIP-tuning is.... . :~

Al heeft VkV met de R260 ook 13.5% winst geboekt met alleen een wijziging/remapping van het motormanagementsysteem. (toch ??)
Is welliswaar een totaal andere motor, maar toch.

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arco schreef:Ik hoop van niet dat het met zo'n ZIP-tuning is.... . :~

Al heeft VkV met de R260 ook 13.5% winst geboekt met alleen een wijziging/remapping van het motormanagementsysteem. (toch ??)
Is welliswaar een totaal andere motor, maar toch.
Volgens mij is een turbomotor wat makkelijker omdat je dan de druk gewoon iets op kan schroeven.
Maar inderdaad afwachten, lijkt me dat VKV zich niet aan de zogenaamde cafepk's gaat wagen.
-jo-

Arno17 schreef:ik hoop en gok op een aanpassing van Fastchip
:nee:
Arco
Über-Spammer

Maar goed. Laten we eerst maar afwachten tot ie de weg op is en het (vermogens)resultaat bekend is.

Gister ff met een monteur wezen "brainstormen". Het is vrij eenvoudig om beide tussendempers weg te laten en er een loze buis tussen te frotten. Het is 1 rechte pijp namelijk. :D
Je zit dan alleen nog met de katalysator die ze vast hebben gemaakt aan het uitlaatspruitstuk. :~

Luchtfilterhuis is al aardig optimaal, maar zou makkelijk weggelaten kunnen worden om zodoende vervangen te worden door alleen een pijp en open luchtfilter. De ruimte voor aanzuiging rijwind is er i.i.g. aan de linkervoorzijde.

-jo-

dan nog Arco, is het onhaalbaar. Die K4M is reeds door renault uitgeperst. Henk is ook met die dingen aan de gang en als hij zegt dat het onhaalbaar is dan neem ik dat zonder twijfel aan.

Je weet welke vermogens renault opgeeft aan de nieuwe wagens, volledig mee eens dat het allemaal wat commercieel moet blijven. Wij weten allemaal dat niet 1 wagen dat opgegeven vermogen daadwerkelijk haalt. Dat hebben we nu al een 100x ondervonden op de dynodagen. Als VKV dan uitpakt, net zoals ziptuning en vele anderen, met een vermogen toename die gewoon mooi op papier staat is dat voor mij een reputatie te grabbel gooien. Ik dacht dat net zij dé renault sport enthousiasten waren.

De kwaliteit van de chip (map) zal ook nog moeten bewezen worden. Ik verwijs wederom naar Dennis (Dbeukie) met zijn megane RS en aftermarket Vtune chip.

Ikzelf ben ook heel benieuwd naar zulke evolutie en zou willen vragen of Ivo of iemand anders van VKV de wagen beschikbaar stelt op 28 februari om te komen rollen.

Het zou een mooie contest zijn gezien MBPC en Fastchip ook aanwezig zijn.
Arco
Über-Spammer

Dat laatste van mij was meer om te kijken of er meer geluid uit zo'n Twingo RS kan komen. :D
Vermogen zal het niet echt opleveren. Daar is gewoon een remapping voor nodig i.c.m. nog wat andere dingen.

Wat je zegt. Eerst zien, dan geloven ja. En het voorbeeld van Dennis met z'n F1 Team RS is een "mooi" voorbeeld.

twingo-rs
Contacteer:

de super 1600 halen toch ook 220 pk uit een k4m?

de twingo rs met diesel krukas andere zuigers en verhoogde compressie zou dan toch 150 pk wel kunnen halen?

maar inderdaad 1st zien :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

twingo-rs schreef:de super 1600 halen toch ook 220 pk uit een k4m?
Klopt helemaal, maar zo'n motor wil je niet in een twingo hebben. Zo'n motor incl onderhoud is voor de meeste hier, onbetaalbaar. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
twingo-rs schreef:de super 1600 halen toch ook 220 pk uit een k4m?
Klopt helemaal, maar zo'n motor wil je niet in een twingo hebben. Zo'n motor incl onderhoud is voor de meeste hier, onbetaalbaar. :wink:
Ja na 800 km een rebuild :D :lol:
twingo-rs
Contacteer:

ja ok maar miss zit je met minder wel op safe zo bedoel ik het
Arno17

We moeten even geduld hebben en ik denk wel dat die 17pk erg optimistisch is, maar volgens mij kan je dit motortje wel beter laten draaien en ietwat vermogen winnen.

Net als de Clio RS loopt ook deze motor erg beroerd als hij koud is, ik denk dat er wel verbetering mogelijk is door een simpele chip maar nogmaals die 17 pk meer lijkt mij ook erg veel.

Betere respons en koppel is voor mij al voldoende, dus vergelijkbaar met de winst die je had/hebt met de Clio RS.

Mocht het inderdaad 17pk meer zijn ben ik benieuwd hoe waarom dat dan is, heeft Renault dan toch nog niet alles uit de kast gehaald?
Ivo
Über-Spammer

Omdat er hier een paar mensen zijn die alles beter schijnen te weten, en erg vervelend aan het doen zijn over een paar pk, zal ik persoonlijk proberen met de Dynodag in Goes aanwezig te zijn met een Twingo RS 150... :wink:

De ervaringen die wij hebben met het chippen van verschillende motoren (zowel benzine als diesel) zijn momneteel erg positief.
Bij de introductie van de Twingo RS is het idee bedacht om als een van de eerste een upgrade aan te bieden voor de Twingo, en dit is afgerond op 150 pk.

We zullen het gaan zien, en zodra de eerste resultaten er zijn zal het hier als eerste gepost worden... (Y)

Laten we het tot die tijd gewoon ff gezellig houden, want er wordt hier weer van alles bedacht en geroepen en dat slaat nergens op...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ivo, is het alleen een chip?
Dan kan je een run zonder en met doen, dan zie je duidelijk het verschil.
Want haalt de originele wel 133 op de bank? Dat is ook altijd afwachten toch?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

een orignele ernaast laten rollen zou een mooi vergelijk zijn ja :)

maar anders nog, het is een leuke 'special edition' die wat meer pk's zal leveren, en daar gaat t toch om? welk getal je eraan hangt zal de meeste kopers een worst wezen :)
-jo-

Ivo van Achthoven schreef:Omdat er hier een paar mensen zijn die alles beter schijnen te weten, en erg vervelend aan het doen zijn over een paar pk, zal ik persoonlijk proberen met de Dynodag in Goes aanwezig te zijn met een Twingo RS 150... :wink:

Laten we het tot die tijd gewoon ff gezellig houden, want er wordt hier weer van alles bedacht en geroepen en dat slaat nergens op...
Hoi Ivo, ik voel me aangesproken aangezien ik commentaar heb gegeven . Helaas is de uitspraak die je doet nogal ongelukkig wat betreft "het beter schijnen te weten". Wat ik zei kan ook aangetoont worden aan de hand van statistieken. Er wordt door mij niets bedacht en zeker niet geroepen.

Ik ben zoals eerder gezegd uiterst benieuwd naar het resultaat, net zoals een aantal anderen. Je kan zelf de reakties ook lezen.

Ik neem dan ook aan dat ik je reeds kan inboeken ?
Ivo
Über-Spammer

Ik denk persoonlijk dat een org. Twingo ook geen 133 pk exact eruit perst....., dus zal de chip ook echt niet exact 150 pk geven....
Uit de praktijk blijkt dat een chip gewoon het karakter van de motor een wat beter verloop van koppel en vermogen geeft...., en daardoor de auto dus wel wat vlotter zal worden dan de org. versie....

Het is ook nog eens zo dat wij als sportdealer een stukje onderscheid willen bieden t.o.v. de reguliere dealer, dus hebben we nu een speciale versie van de Twingo waar we een aantal leuke extra's cadeau doen op een voorraad auto... (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Dat cuponderstel is zeker een leuk cadeau :)
Maar zou wel een mooii vergelijk zijn, zonder en met chip, want diegene die er 1 willen hebben zullen zeker het verschil willen weten vermoed ik.
Ivo
Über-Spammer

Jo, ik ben er echt van overtuigd dat o.a. jij wel weet waarover je praat, en best verstand van zaken hebt op dit gebied... :wink:

Alleen ben ik ook echt benieuwd wat die " bewuste chip" nou extra geeft t.o.v. de standaard Twingo.
Ik denk dat een std. Twingo ook niet eens 133 pk draait op de bank...., dus daarom mag je mij inschrijven met een Twingo (Y)
Arno17

Ivo, als je mij nu die chip voor weinig biedt kom ik als tegenprestatie naar Goes, kan jij een gewone meenemen en ik die met chippie...ik moet zeggen, dat klinkt als een mooie deal. :D

Maar even alle gekheid op een stokje, zoals ik al eerder aangaf is een betere loop en mooiere koppelkromme al winst, mocht dit ook nog eens in een aantal peekaas zijn is dat mooi meegenomen.

En ja, laten we het wel gezellig houden zo voor de donkere dagen van kerst. :wink:
Ivo
Über-Spammer

Arno ik dat wij maandag maar even moeten bellen :wink:
En idd je zegt precias zoals ik er zelf ook over denkt..., het verloop zal beter zijn, en hij zal wat agressiever en beter oppakken... :p
Arno17

Ivo van Achthoven schreef:Arno ik dat wij maandag maar even moeten bellen :wink:
En idd je zegt precias zoals ik er zelf ook over denkt..., het verloop zal beter zijn, en hij zal wat agressiever en beter oppakken... :p
Is goed Ivo, bel jij maar even maandagmiddag.
Zo rond de klok van 17.00 uur is goed, dan ben ik zeker thuis en wakker.
Ivo
Über-Spammer

:wink:
TuuT
Contacteer:

Ben wel erg benieuwd wat hier uit komt , bedoel meer pk's voor de twingo is nooit weg en als dit betaalbare pk's worden is het helemaal mooi

Hou ons op de hoogte (Y)
Plaats reactie