Joeri's 19 16v-->verkocht
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Zijn idd al omgerold, velgen zijn 7j et35 met spacers van 5mm.
Met het aanlopen bedoelde ik bij het insturen.
Heb m vanavond vanvoor al 2,5cm terug omhoog gedraaid.
Als ik mn camber laat bijstellen op normaal maar toch ook een tikkie sportief, op hoeveel kan ik m dan het beste laten zetten?
Met het aanlopen bedoelde ik bij het insturen.
Heb m vanavond vanvoor al 2,5cm terug omhoog gedraaid.
Als ik mn camber laat bijstellen op normaal maar toch ook een tikkie sportief, op hoeveel kan ik m dan het beste laten zetten?
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Iemand?joeri_16V schreef:Als ik mn camber laat bijstellen op normaal maar toch ook een tikkie sportief, op hoeveel kan ik m dan het beste laten zetten?
Vanavond toch maar een paar dikkere spacers besteldSteven schreef:Je snapt het niet, door het camber terug te draaien kanteld de bovenkant van het wiel naar binnen. Nu gaat dat niet vanwege je band en veerpoot, verbreed je nu naar 15-20mm dan kan die band weer naar de veerpoot gekanteld worden en zo wordt ie aan de bovenzijde niet breder.
En dan heb je gewoon weer een normaal sturende 19, afgezien van misschien wat bumpsteerd door te ver verlagen, maar dan moet je wel fanatiek circuitrijden wil je dat opmerken.

Verhogen kan achteraf altijd nog....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Camber stellen doe je op de uitlijnbrug met apparatuur. Niet op zicht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lex heeft iets van 3 graden, maar wat het beste is ???joeri_16V schreef:Duh, dat snap ik, daar vraag ik ook niet om.
Wil alleen weten hoeveel camber het beste is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heel goed!joeri_16V schreef:Iemand?joeri_16V schreef:Als ik mn camber laat bijstellen op normaal maar toch ook een tikkie sportief, op hoeveel kan ik m dan het beste laten zetten?
Vanavond toch maar een paar dikkere spacers besteld![]()
Verhogen kan achteraf altijd nog....

Je moet effe op zien te zoeken wat het standaard is, op de gok zeg ik 0 of -1 graad. Ik zou em dan 1 graad negatiever zetten als standaard.
Je kan em ws. wel op -2 graden zetten, das nog goed rijdbaar, levert ws. nognie al te extreem overstuur op en zodra je niet als oma door de bocht gaat, zal de scheve slijtage nog wel meevallen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mee eens inderdaad, heb de wielvlucht van mijn Clio 1.4 ook wat te negatief staan, onderstuur is bijna onmogelijk.. bergen met grip en daarna begint de kont serieus te schuivenSteven schreef:Heel goed!joeri_16V schreef:Iemand?joeri_16V schreef:Als ik mn camber laat bijstellen op normaal maar toch ook een tikkie sportief, op hoeveel kan ik m dan het beste laten zetten?
Vanavond toch maar een paar dikkere spacers besteld![]()
Verhogen kan achteraf altijd nog....![]()
Je moet effe op zien te zoeken wat het standaard is, op de gok zeg ik 0 of -1 graad. Ik zou em dan 1 graad negatiever zetten als standaard.
Je kan em ws. wel op -2 graden zetten, das nog goed rijdbaar, levert ws. nognie al te extreem overstuur op en zodra je niet als oma door de bocht gaat, zal de scheve slijtage nog wel meevallen.

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Vanmorgen laten uitlijnen, camber hebben ze niets aan gedaan, dat stond goed zoals ik het gezet had, -1,5.
Net alleen toespoor stond helemaal verkeerd, dat scheelde ongeveer een cm aan beide kanten, dus dat hebben ze nog goed gezet.
Voor de rest heb ik nu voldoende ruimte tussen band en veer en tussen band en zijscherm.
Net alleen toespoor stond helemaal verkeerd, dat scheelde ongeveer een cm aan beide kanten, dus dat hebben ze nog goed gezet.
Voor de rest heb ik nu voldoende ruimte tussen band en veer en tussen band en zijscherm.
Kijk das mooijoeri_16V schreef:Vanmorgen laten uitlijnen, camber hebben ze niets aan gedaan, dat stond goed zoals ik het gezet had, -1,5.
Net alleen toespoor stond helemaal verkeerd, dat scheelde ongeveer een cm aan beide kanten, dus dat hebben ze nog goed gezet.
Voor de rest heb ik nu voldoende ruimte tussen band en veer en tussen band en zijscherm.

Zie je wel, dat omhoogschroeven is voor mietjes

Ja, nieuwe kmteller kabel halenjoeri_16V schreef:Vanaf het begin dat ik de 19 kocht heeft ie last gehad van een zenuwachtige snelheids meter, is dit op te lossen door een nieuwe te steken?


joeri_16V schreef:Moet alleen nog een keer terug, mn stuur staat nog wat scheef.
Alleen t stuur loshalen en een tandje verzetten helpt niet.
Stuur loshalen en verzetten is ook een beetje beun manier, gewoon netjes goed zetten door de spoorstangen te verdraaien.
Kan je ook prima zelf doen, effe kijken welke kan je stuut scheeft staat en dan de spoorstangen verdraaien en beide kanten bijvoorbeeld een kwart slang (de ene in en de andere uit) Zo verzet je je stuur en blijft je sporing het zelfde staan

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Ok, probleempje, ben bezig om de achterkant wat omhoog te zetten.
Assen zijn er uit, schokbrekers enz los.
Maar wanneer ik de as op de hoogte zet waar ik m op wil hebben, krijg ik de torsie assen er niet terug in, aan de assen draaien helpt niet.
T is precies of de tandjes in het midden (waar de assen bij elkaar komen) niet goed overeen komen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Assen zijn er uit, schokbrekers enz los.
Maar wanneer ik de as op de hoogte zet waar ik m op wil hebben, krijg ik de torsie assen er niet terug in, aan de assen draaien helpt niet.
T is precies of de tandjes in het midden (waar de assen bij elkaar komen) niet goed overeen komen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
de achterkant op de krik zetten en ongeveer de hoogte pakken die je zoekt.. dan gewoon de krik steeds iets opkrikken en proberen om de as er in te slaan..
Op de goede hoogte houden en er in meppen gaat overigens niet op.. dan ligt ie alsnog op de grond als je de krik laat zakken maar dat zal je ongetwijfeld ook weten als je 'm zelf verlaagd hebt
Op de goede hoogte houden en er in meppen gaat overigens niet op.. dan ligt ie alsnog op de grond als je de krik laat zakken maar dat zal je ongetwijfeld ook weten als je 'm zelf verlaagd hebt

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Tja het is heel simpel, je hebt normaal, laag en heel laag en daar zit niets tussen in.
je blijft afhankelijk van de vertanding, fijnafstelling is het niet.
je blijft afhankelijk van de vertanding, fijnafstelling is het niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
T is toch gelukt , scheelde ongeveer 0,5 cm met de stand die ik eigenlijk wilde, maar hij staat eigenlijk perfect nu.
Niet zo hoog als orrigineel maar ook niet meer zo overdreven laag.
Net nog even een stukje wezen rijden en diende de volgende problemen zich aan.
-Mn abs lampje blijft branden en t protect lampje van mn versterker blijft heel lichtjes branden, dit is begonnen nadat ik gisteren een andere accu heb gestoken.
-Vanvoor rammelt er iets wat voor het verhogen van de achterkant niet zo was.
Misschien de voorkant ook nóg wat meer omhoog draaien?
Niet zo hoog als orrigineel maar ook niet meer zo overdreven laag.
Net nog even een stukje wezen rijden en diende de volgende problemen zich aan.
-Mn abs lampje blijft branden en t protect lampje van mn versterker blijft heel lichtjes branden, dit is begonnen nadat ik gisteren een andere accu heb gestoken.
-Vanvoor rammelt er iets wat voor het verhogen van de achterkant niet zo was.
Misschien de voorkant ook nóg wat meer omhoog draaien?
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Vandaag mn 'nieuwe' einddemper binnen gekregen.
Na goede ervaringen met deze demper onder mn clio is het weer een Orbisoud geworden
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00272.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00273.jpg[/img]
Na goede ervaringen met deze demper onder mn clio is het weer een Orbisoud geworden

[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00272.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00273.jpg[/img]
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
maak er een dubbele uitlaat van,ik heb die van mij nog liggen 

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Zoals we hier zeggen: "ik geef mn bek ook maar een dauw"
je reservewielbak weghalen is idd een overweging waar je goed over moet
nadenken,het is aan de andere kant wel een apart gezicht.
mocht je terzijnertijds toch een 2e demper willen,dan kan je die van mij overnemen als je wilt.
je reservewielbak weghalen is idd een overweging waar je goed over moet
nadenken,het is aan de andere kant wel een apart gezicht.
mocht je terzijnertijds toch een 2e demper willen,dan kan je die van mij overnemen als je wilt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Met inparkeren was het idd erg makkelijk.
Mocht ik ooit weer eens een goeie radio tegen komen die die functie weer heeft, dan sluit k de boel terug aan.
Heb nu mn oude pioneer terug gestoken, speelt stukken beter iig.
Dan maar zonder camera.
Mocht ik ooit weer eens een goeie radio tegen komen die die functie weer heeft, dan sluit k de boel terug aan.
Heb nu mn oude pioneer terug gestoken, speelt stukken beter iig.
Dan maar zonder camera.
Misschien lukt hem om na de demper te splitsen?joeri_16V schreef:Da's waar, maar het reserve wiel zal in de weg zitten denk k.
Die wil ik als het enigzins kan wel graag laten zitten.
Dus na de demper, achter de bumper langs naar de andere kant en een sierstukkie derop

Maat van me heeft het ook zo gedaan (maar dan met een andere auto


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T