Christian Gt Bleu Sport (Injectie Opbouw)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zal morgen avond eens paar foto`s maken als ik tijd heb :)

maar goed zoek nog een kachelhuis
bleu sport voor stoelen
stoffen deurpanelen en achter panelen
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo we zijn al weer paar weken verder. niet heel veel kunnen doen. druk druk met werk

1 kant van de dorpel heb ik weer ontroest. :( nu kwam de linker kan deze was iets erger. is het makelijker om er een nieuwe dorpel in telassen of alle stukken te vernieuwen?

hier enkele foto`s

de linkerkant roest vrij gemaakt
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 40.JPG.jpg[/img]
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 39.JPG.jpg[/img]

de rechter kant :(
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 41.JPG.jpg[/img]
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 42.JPG.jpg[/img]
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 44.JPG.jpg[/img]
deze komen er ook nog op
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 45.JPG.jpg[/img]

zo staat ze er nu bij lekker droog
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 52.JPG.jpg[/img]
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo gister avond even 2 bleu sport stoelen gekocht. ze zien er nog zeer goed uit

dus dorpel als nieuw maken en stoelen er in maken en stukje rijden eindelijk :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wat voor stoelen zaten erin, wat ga je daarmee nu doen? 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Christian schreef:is het makelijker om er een nieuwe dorpel in telassen of alle stukken te vernieuwen?



de rechter kant :(
[img]http://www.chrisjee.nl/images/rsgallery ... 44.JPG.jpg[/img]
Als 't om deze stukken gaat,zou ik er lekker stukjes in lassen,prima te doen (Y) heel de dorpel is een aardig karwei, en dan loop je ook weer tegen spuitkosten aan om 't weer i/d lak te krijgen.... :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

hij gaat ook weer als nieuw worden florus :)

morgen gaan we met de verzet tang bezig en nieuwe dorpel er in lassen
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo vandaag druk bezig geweest met de roest :@

nieuwe dorpel er in met nog een paar stukken in de wielkast

[img]http://chrisjee.nl/images/rsgallery/dis ... 51.JPG.jpg[/img]
[img]http://chrisjee.nl/images/rsgallery/dis ... 52.JPG.jpg[/img]
[img]http://chrisjee.nl/images/rsgallery/dis ... 54.JPG.jpg[/img]
[img]http://chrisjee.nl/images/rsgallery/dis ... 57.JPG.jpg[/img]
[img]http://chrisjee.nl/images/rsgallery/dis ... 58.JPG.jpg[/img]

nu alles nog even goed in de RX5 (binnen en buiten)
en RX7 (binnen dorpels
en RX10 op de buiten plaat

spul werk echt goed :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat is dat RX5,7, 10 dan? Ik heb ook nw dorpels e.d. erin gezet, net als jij onder die rand waar de beugeltjes van de skirts komen weggeslepen en ook de opstaande rand daarachter en deels in de auto vernieuwd..
kheb alles in de ML gespoten, daarna de randen en hoeken afgekit en daarna de hele zooi ingekwast met dikke tectyl...
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Netjes! (Y) :)


ff 1 detail; officieel mogen die proplassen die je a/d onderrand hebt gemaakt maximaal 2cm uit elkaar liggen maargoed, als de je boel goed dik i/d kit+tectyl zet,en met dan ook de skirt er nog over heen zit,dan zie je er weinig meer van :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Waarom mogen die maximaal 2 cm uit mekaar zitten dan? Is dat een RDW regel voor de degelijkheid ofzo?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zal wel met de (torsie)stevigheid van de koets te maken hebben ja.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

haha ik vond juist om de 2 cm wel heel erg veel maar er kunnen er zo nog een paar bij in :lol:

ja RX5/7/10 kun je ook kopen bij http://www.rustbuster.nl

is echt mooi spul en smeert ook lekker :lol:

morgen even eerste laag zwart opbrengen :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

die puntlassen om de 2cm hebben te maken met een rekensommetje dat 40% vd puntlassen niet optimaal zijn... als je ze proplast zijn ze nagenoeg allemaal 100% goed, dus hoeft het niet perse om de 2cm, maar is om de 3-3,5cm voldoende :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

wie kan mij even helpen

mijn 5 doet het in eens niet meer alles is aangesloten maar geen vonk en geen brandstof :(

startmotor doet het wel
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tim_Coupe schreef:Waarom mogen die maximaal 2 cm uit mekaar zitten dan? Is dat een RDW regel voor de degelijkheid ofzo?
Is idd een apk regel dat ze niet meer dan een bepaalde lengte uitelkaar mogen zitten, weet effe niet van buiten hoeveel dat exact is. Maar ik zou het voor mezelf zowieso helemaal door lassen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou heb het probleem gevonden

wie weet hoe ik mijn brandstof relais kan testen?

is het de grote zwarte ? waar ook een witte van in d auto zit

is is het de relais met totaal 6x aansluitingen en ca 7cm lang ?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou vandaag nieuwe relais er aangehangen en motortje loopt weer mischien zaterdag eens stukie rijden :D
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ben van dag beetje met de 5 bezig geweest.

maar komt de turbo meter ongeveer 4 streepjes omhoog niet goed dus.

ik rij met bleedvalve. deze was dus zo aangesloten
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 18_IMG.jpg[/img]

nu is dit niet de cup aansluiting waar is deze opsteling dan voor ?

nu heb ik de andere dus ook geprobeerd

de elleboog door gelust en dan onder aan de carb de slang van het ventiel er opgemaakt

maar brengt allemaal niet veel druk met zich mee :@

de actuator zit niet vast. even geprobeerd met lucht er optezetten .
en dan komt het stangetje eruit.

maar hoeverder ik het stangetje indraai krijg ik dan meer druk of minder?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kortere stang meer druk

maar ik denk eerder dat er ergens een slang of IC geploft is.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou intercooler is wel heel hoor
het setje slangen van nu tussen de carb en turbo hangt heb ik ook na gekeken kan alleen wat binnen in zitten :(

zal wel mooie zoek toch worden :gun:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

doe het is zonder bleedvalve?

en als dan de druk nog niet goed is, draai dan is aan de stang..

Volgens mij hoort de bleedvalve trouwens niet voor het t stuk te zitten maar op de aftakking van het t-stuk, en die aftakking mag naar 'niets' gaan. Als je hem dan een klein stukje open draait lekt deze wat en creeer je dus meer druk want de wastegate gaat later open..

volgens mij zit het zo ongeveer.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Is er wel een aansluiting van je bleedvalve afgedicht?
Anders werkt het niet zoals het zou moeten. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wat een prachtige foto!
Immer wieder die verdammte Holländer
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

@ martijn
ja is ook nog een optie alle zooi er tussen uit.

@ roy
volgens mij zijn er maar 2 aansluitingen 1 inkomende en 1 uitgaande die de lucht weg laat

@ Ray
ja staan er nog wel meer van op erg handig :lol:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou net even opnieuw geprobeerd met de turbo

slang van af de turbo achterste aansluiting naar de de onderste aansluiting van de carb

nu komt de meter wel heel iets meer omhoog. maar slaat niet uit naar de andere kant . dit zou toch moeten gebeuren?

stang zit nog ongeveer 3 cm schroef draad op verder is het te veel beschadigt :(
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

6-7 streepjes is ongeveer orgineel. bij de R van turbo dacht ik.. als je nu de bleedvalve iets los zet zou je iets meer druk moeten hebben..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou ben net even aan het rijden geweest meter van de turbo komt net iets voor bij de T van turbo dus niet goed

rij net even met slang tussen de carb en turbo

kan het de dumpvalve ook zijn die druk weg laat onder het rijden ?

ik heb het stangetje van de wasegate nu al aardig terug gedraait moet nu het stangetje al uit het potje trekken kan dat klopt ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wat ook wel eens voorkomt is dat het menbraan van de dumpvalve scheurt en dan krijg je ook druk verlies. Of ergens anders een lucht lekkage kan ook natuurlijk.
R5GTT. Drive it like you stole it
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja ik heb nu een slang van af de turbo naar carb zal morgen eens foto schieten :foto:

zal morgen ook eens even de dumpvalve afdoppen kijken wat dat ding dan doet . :)

en hoe moet het t stuk wat ik in en uit kan draaien staan? uit neem ik aan
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Uit is meer druk. In is minder. Haal gewoon alle shit er is tussen weg, sluit het aan op cup stand en ga dan is gassen.

Is het dan nog niet goed, dan zou ik alles 1 voor 1 nalopen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja heb ik gister al geprobeerd. maar niks stang helemaal in gedraait. en komt dat rot ding nog niet boven de T uit :(
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Christian schreef:ja heb ik gister al geprobeerd. maar niks stang helemaal in gedraait. en komt dat rot ding nog niet boven de T uit :(
ook dv weg?

intercooler heel? slangen heel? speling op turbo/rookt ie? etc.etc.?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet boven de T is een groot turbolek, slangen checken (slang tubo-IC bij drukaansluiting) en intercooler zelf, zijn vaak hoofdverdachten.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou dan sloop ik zaterdag eerst wel eens alle slangen er af

wat ik vanavond nog wel even opviel dat de uitlaat lekt bij de elbow. kan dat nog wat zijn?
Plaats reactie