Advies accu

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Racer-X

Medeliefhebbers,

Vraagje : ik verkeer in de gelukkige situatie in het bezit te zijn van een Clio Williams. Nu heb ik zelf ook nog een bedrijfsauto, maar zal de merk niet noemen, want dat vloekt n beetje in dit forum :)
Daar ik voornamelijk met mn bedrijfsauto rij, kom ik alleen in t weekend toe aan mijn Williams. Alleen is de accu van de Clio nogal zwak, en vooral in dit winterweer. Mocht ik ns een weekendje niet gaan rijden in de Clio dan start de auto helaas niet. Gelukkig heb ik nog zo'n Black n Decker quickstarter om hem weer aan de praat te krijgen. Hebben jullie een tip over welke (sterkere ?) accu ik kan aanschaffen, of hebben jullie alternatieve oplossingen?

Racer-X
Tom
Moderator
Car: MB

Automatische accu-lader erop als je hem wat langer stilzet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

Als je auto niet meer start na 2 weken stilstaan is je accu wel een eindje overleden in mijn ogen, of je moet met een (kleine) stroomverbruiker zitten dat kan natuurlijk ook.

Maar je kan ook net wat tom al aangeeft er een druppel lader op zetten en dan houd deze je accu gewoon op spanning.
R5GTT. Drive it like you stole it
ronald clio

Dan ligt het waarschijnlijk aan je accu, of hij lekt
ergens stroom..( bijv. radio of alarm )
Maar als de accu al een jaartje of 5 oud is, zal deze inderdaad wel half gaar zijn.
Mrtn
Car: R5GTT

dat hoeft helemaal niet... als de accu onvoldoende wordt geladen, blijft de zuurgraad te laag, waardoor mindere opname/lading.

Kan dus ook bij te snel laden (snel op voltage brengen) waardoor de zuurgraad niet op voldoende pijl wordt gebracht.. of te kortstondig laden. Een druppelladertje is een oplossing zoals Tom zegt, kijk dan alleen wel naar het amperage, want als deze te laag is, maar de spanning wel voldoende (schommelend rond de 13/14V) laadt de accu nog niet voldoende bij, terwijl het ladertje wel aangeeft dat de accu vol is...

Amperage neemt toe, naarmate de spanning wordt afgebouwd bij een goed ladertje
alexs
Contacteer:

Als je toch een nieuwe neemt kan je gewoon een 55ah accu nemen geloof ik. Let wel ff op de hoogte van de accu..
Racer-X

Bedankt mensen...
Ik lees uit de reacties hier dat zo'n automatische lader het handigst is.
Ik heb trouwens al een aantal keren mn accu laten vervangen. Of ik ben steeds genaaid natuurlijk met een slechte accu van de garage :-)

Nogmaals dank voor uw reacties (Y)
Racer-X

Ik heb trouwens even gebrowsed voor zo'n druppellader. Zelf heb ik dus al voor noodmaatregel een jumpstarter van Black & Decker. Al met al een handig apparaat. Dus heb ik ook weer gekeken bij t zelfde merk.
Hebben jullie nog tips over bepaalde merken ?

Zelf heb ik deze in gedachten ..

http://www.blackanddecker.co.uk/automot ... info/uses/
Tom
Moderator

Ik zou zelf voor Ferve of Ctek gaan denk ik. Met beide heb ik goede ervaringen. Black&decker heb ik geen ervaringen mee mbt auto's maar dat vind ik meer een merk voor als je wilt klussen in huis :D

Kijk eens op http://www.toolspecial.com. Staan de nodige laders in.
Racer-X

Bedankt voor de tip, Tom. Ik zal eens kijken op die site
Tom
Moderator

en als je die site opent en je klikt rechtsboven, dan kun je gewoon bladeren in de folder in pdf formaat. Is wel handig vind ik.
Strijder

ronald clio schreef:Dan ligt het waarschijnlijk aan je accu, of hij lekt
ergens stroom..( bijv. radio of alarm )
Maar als de accu al een jaartje of 5 oud is, zal deze inderdaad wel half gaar zijn.
Nadat ik mijn nieuwe radio een aantal maanden geleden had aangesloten had hij ook kortsluiting gemaakt, volgende dag dus al echt leeg.

Black & Dekker heb ik zelf slechte ervaring mee, had ook zo'n quickstarter, nou opladen deed ie niet, laatst terug gebracht naar de winkel.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Plaats reactie