Clio 1.4 MEXX stotterd/schokt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
M.Bas
Contacteer:

Vanwege een "noodgevalletje" mijn account uit de tijd dat ik een leuke Renault te koop had zien staan maar even onder het stof vandaan getrokken.

Omdat ik momenteel niet in mijn eigen auto kan rijden heb ik een Clio 1.4 MEXX uit 1998 te leen.

Vandaag toen ik in wou halen op de snelweg (vlak er voor getankt, 35liter euro 95 dus echt leeg was de tank niet, lampje brandde ook niet.) gebeurde er helemaal niks toen ik het gaspedaal intrapte.
Na deze mislukte poging het nog een keer geprobeerd en toen begon de motor ineens te schokken/stotteren.

In de 1e, 2e, en 3de versnelling is er niks aan de hand (kan ook zonder problemen 100 rijden in z'n 3) maar zodra ik naar de 4e versnelling ga begint ie boven de 2500rpm te schokken/stotteren.

Aangezien ik niet nog een extra auto tot mijn beschikking heb en ik morgen ver voor openingstijd van welke winkel/dealer dan ook op mijn werk wordt verwacht...
Weet iemand hier een oplossing voor die ik nu nog even snel zou kunnen proberen zonder van alles en nog wat te vervangen/halve blok uit elkaar te halen?

Mijn kennis van Renaults houdt zeg maar op zodra de motorkap opengaat (0)
Tijdens het zeer geinteresseerd kijken onder de motorkap hebben we wel een gaatje in de zwarte slang van het uitlaatspruitstuk naar de luchtinlaat gespot, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Robke
Car: Lexus IS250

Waarschijnlijk iets met de ontsteking. Bougies, verdelerkap en rotor vervangen kan al wonderen doen.
alexs
Contacteer:

Zou heel goed een gare bougiekabel kunnen zijn? Is het bij natweer erger? Soms kan je als de motor loopt de vonken uit de bougiekabel zien schieten. Raak 't niet aan, je krijgt een aardige opflikker.
M.Bas
Contacteer:

Vandaag bij meerdere testritten heeft de garage niks kunnen vinden en alles deed het naar behoren, morgen ochtend gaan ze nog een laatste testrit maken.

Ben benieuwd...
M.Bas
Contacteer:

Ook vanmorgen deed alles het prima.
Wat het was/zou kunnen zijn wisten ze ook niet.
Robke
Car: Lexus IS250

Kapotte bougiekabels waar de vonken van overslaan is makkelijk op te sporen door er water op te nevelen met een plantenspuit.
Plaats reactie