Beste experts:P
Zaterdagnacht begon mijn auto uit het niets licht te ratelen. Op de terugweg naar huis werd het geluid steeds erger. Het geluid is nu zelfs zo extreem dat het boven het geluid van de uitlaat komt. Dit is overigens een open uitlaat systeem, dus een hoop herrie.
Het geluid komt onder de motorkap vandaan en wordt harder naarmate het toerental stijgt.
HELP wat is dit?
Extreem ratelend geluid
ik zeg drijfstanglagers er uit liggen motor met dik 200.000km zeker?
helaas motor overleden!
ander blok zoeken of deze reviseren.
helaas motor overleden!
ander blok zoeken of deze reviseren.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik denk ook een drijfstanglager, krukaslagers gaan praktisch nooit stuk bij de F7P/R motoren.Endlessly schreef:duur grapje? geen krukas lager?
Wel genoeg olie er in ? en in ieder geval schone olie ? dat is de hoofdoorzaak van het sneuvelen van die dingen..
En tja.. 200.000km+ op een setje lagers is inderdaad vaak wel genoeg bij die motoren, zelf laatst ook een setje vervangen bij 234.000km, die waren ook op sterven na dood..
Daarvoor overigens 2x lagerschade gereden met een F7P
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dat blok van jou loopt ook veel te mooi voor 208.000 km.. zal wel eens wat nieuwers in gehangen zijnTim_Coupe schreef:De mijne laat ik nog even zitten, mooi winterprojectje

Sinds wanneer is reviseren schade herstellen aan de motor ?Roald schreef:Voorkomen is beter is dan reviseren zullen we maar zeggen

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
kun je het toch gelijk maar beter goed doenwookie schreef:Sinds wanneer is reviseren schade herstellen aan de motor ?Roald schreef:Voorkomen is beter is dan reviseren zullen we maar zeggenReviseren is meestal preventief onderhoud
Het vervangen van slijtage delen voordat ze kapot gaan.

en rijd je auto nu nog? of heeft een drijfstang het daglicht letterlijk opgezocht?Endlessly schreef:Beste experts:P
Zaterdagnacht begon mijn auto uit het niets licht te ratelen. Op de terugweg naar huis werd het geluid steeds erger. Het geluid is nu zelfs zo extreem dat het boven het geluid van de uitlaat komt. Dit is overigens een open uitlaat systeem, dus een hoop herrie.
Het geluid komt onder de motorkap vandaan en wordt harder naarmate het toerental stijgt.
HELP wat is dit?
als je handig bent en zelf ruimte hebt op te sleutelen moet het te doen zijn voor een paar 100 euro krukas slijpen andere drijstang en nieuwe lagers+pakkingen