LED verlichting in en rondom

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
alexs
Contacteer:

Hoe staan jullie tegenover LED upgrades in en rondom de auto??
Lampjes als:
  • Stadslichten
    Richtingaanwijzers
    achterlichten
    Remlichten
    Hemel/interieur
    dashboard
    knopjes
    audi-look-strips
    etc
Los van het feit dat het er vaak cool uitziet geeft led soms ook veel meer licht dan een gloeilamp. Verbruikt minder stroom, en dus misschien ook minder benzine.. Als je een GTT of een 16 klapper rijdt zou dat niet veel uitmaken vrees ik.. :D.
Probleem is alleen de prijs van die lampjes.. Soms is 1 lampje al gauw 5 tot 10 euro. Maar nu ben ik een beetje aan het rond loeren of er wat vraag naar die dingen is omdat ik ze misschien wil importeren en onder de huidige marktprijs omlaag jagen van die dingen.

Dus, LED verlichting in/om de auto? Ja/Nee?!
Vinnie_86
Contacteer:

ik ben voorstander (Y)
maar het probleem met je knipperlichten als die led's zijn, gaan ze als een achterlijke knipperen (discostyle)
dus dan moet je ook weerstanden erbij verkopen :)
alexs
Contacteer:

Vinnie_86 schreef:ik ben voorstander (Y)
maar het probleem met je knipperlichten als die led's zijn, gaan ze als een achterlijke knipperen (discostyle)
dus dan moet je ook weerstanden erbij verkopen :)
Volgens mij, maar dat weet ik niet geheel zeker, zijn ze al voorzien van weerstanden.. Maar dat moet ik ff navragen!

Sowieso moet ik ook nog vragen wat de douane ervan vind als ik dat doe.. (S)
bartschutte
Contacteer:

hallo, er worden ook andere knipperautomaten verkocht zodat ze normaal knipperen (bijvoorbeeld hier: http://www.leds-buy.nl). Met een weerstand heb je het verbuiksvoordeel weer niet.

Ik heb zelf ledjes in mijn dashboard zitten en dat gaat zeer goed!
oldskool

led stadslichten zyn very nice zeker in combi met Xeneon 8000 K (Y)
wookie

Als kenteken plaat verlichting zijn ze ook ontzettend mooi, en dan moeten ze niet te fel zijn. Krijg je een mooie gloed. Niiiceee :p
alexs
Contacteer:

oldskool schreef:led stadslichten zyn very nice zeker in combi met Xeneon 8000 K (Y)
Afbeelding

(Y)
Vinnie_86
Contacteer:

en... weet je al meer?
~thijs~
Contacteer:

oldskool schreef:led stadslichten zyn very nice zeker in combi met Xeneon 8000 K (Y)
bij mij blijven die dingen achter elkaar stukgaan, schijnt door de wisselspanning te komen. Wordt er gek van :(
Tom
Moderator
Car: MB

wisselspanning in je auto? Wisselende spanning denk ik :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
oldskool

~thijs~ schreef:
bij mij blijven die dingen achter elkaar stukgaan, schijnt door de wisselspanning te komen. Wordt er gek van :(
ik heb nergens last van en Bart heeft ze er ook in zitten alle beide in een 5gtt.
~thijs~
Contacteer:

heb zo'n Xenon en led setje van MB caraudio. De stads lichten zijn aangesloten via de ballast van de xenon. Heb nu 1 keer een nieuw setje gehad van MB en hij zegt nu dat hij altijd problemen heeft met led en xenon en dat er geen oplossing voor is :nee:
alexs
Contacteer:

Vinnie_86 schreef:en... weet je al meer?
Ja en nee, kheb een bedrijf uit HongKong gevonden die ook kleinere bestelling 'overzee' doet, die handelt in Dollars. Enkele maanden geleden zou dat zéér gunstig voor ons zijn, maar nu scheelt het bijna niets. :dSb:
Plaats reactie