
ACT: Clio RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
super gaaf manJacob Priem schreef:Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in een Clio 3 RS....![]()
![]()
Wat een auto is dat zeg! Was een "2e hands" F1 Edition van VkV Rotterdam. Het gaat mij overigens niet om deze Clio, maar gewoon ervaren hoe een RS rijd en dan met name eentje met het Cup onderstel (was mij verteld dat deze auto daarover beschikte).
De verhalen die ik had gelezen over de RS Cup en dan met name het onderstel (staat ergens filmpje online van nederlands autoblad) is dat dit spijkerhard zou zijn en ook eigenlijk niet geschikt voor woon-werk verkeer... maar ik moet toegeven dat ik het verrassend comfortabel vond eigenlijkMisschien komt het omdat ik eigenlijk altijd verlaagde auto's ben gewend (de Megane staat op een KW v2 en de Gtt stuitert ook door het leven), maar ik vond het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Direct daarna maar een offerte laten opstellen voor een RS CUP, ik had nog wat extra wensen (aantal delen in kleur spuiten) dus as maandag krijg ik als het goed is de definitieve offerte.

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Zie dit nu pas, sta er van te kijken dat ze hem zo netjes hebben gekregen (op de foto's dan toch)Patrick.B schreef: de 38-gj-rj is weer opgelapt en te koop op autotrack:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5593254
Zou er eventueel wel eens naar kunnen gaan kijken, is net geen uur rijden hiervandaan

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
sja je kan ze natuurlijk confronteren met de schade en hem voor een prikkie kopenjoeri_16V schreef:Zie dit nu pas, sta er van te kijken dat ze hem zo netjes hebben gekregen (op de foto's dan toch)Patrick.B schreef: de 38-gj-rj is weer opgelapt en te koop op autotrack:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5593254
Zou er eventueel wel eens naar kunnen gaan kijken, is net geen uur rijden hiervandaan

Je weet wat je aan de auto hebt aangezien die bij jullie in bezit is geweest.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Kleur zal Rouge Toro worden en met die (standaard) antrachiete velgen.
Heb idd de proefrit in de gele RS gemaakt, heb echt geweldig genoten
Heb idd de proefrit in de gele RS gemaakt, heb echt geweldig genoten

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Heb daar ook in proef gereden. Echt super fijne auto met prachtig geluid. En in Cup versie is er niet meer pk te krijgen voor je EUR.Jacob Priem schreef:Heb idd de proefrit in de gele RS gemaakt, heb echt geweldig genoten

-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H

Hijs al weg, maar zal wel weer zoiets als 'de mooiste van Nederland' zijn.
Op een of andere manier zijn het dan altijd versmukte hokken, waar haal je dan de arrogantie vandaan om voor heel Nederland te beslissen
Op een of andere manier zijn het dan altijd versmukte hokken, waar haal je dan de arrogantie vandaan om voor heel Nederland te beslissen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De 1 ziet " tunen" van een voertuig anders dan een ander.
Niet mijn smaak, maar getuigt wel van lef. (of was het wat anders ??
)
Niet mijn smaak, maar getuigt wel van lef. (of was het wat anders ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jongens, welke winterbanden moet ik kiezen?
Ik heb inmiddels 4 15" staal geregeld (gloedje nieuw, 60 euries) maar nu nog winterbanden.
M'n pa heeft nog 2x 185/60 R15 T liggen, maar ten eerste wijkt 185/60 2,6% af terwijl 195/55 R16 maar 0,8% afwijkt.
Ten tweede is catagorie T maar tot 190 km/h. Wel toegestaan als je een stickertje plakt op je dash, maar ik ga niet bij 190 stoppen bij droog weer en mogelijkheden.
Nu zit ik dus te kijken naar H (tot 210)
Maar, is 185 of 195 beter? In principe 185 omdat je meer druk hebt per vierkante cm, maar met droog weer moet je de boel wel weer kwijt kunnen door genoeg wrijving
Keus nu:
Vredestein SNOWTRAC 3
195/55 R15 85H **
Prijslijst*: EUR 137,50 voor €86,90 per stuk incl BWT en bezorgen.
Iemand andere opties?

Ik heb inmiddels 4 15" staal geregeld (gloedje nieuw, 60 euries) maar nu nog winterbanden.
M'n pa heeft nog 2x 185/60 R15 T liggen, maar ten eerste wijkt 185/60 2,6% af terwijl 195/55 R16 maar 0,8% afwijkt.
Ten tweede is catagorie T maar tot 190 km/h. Wel toegestaan als je een stickertje plakt op je dash, maar ik ga niet bij 190 stoppen bij droog weer en mogelijkheden.
Nu zit ik dus te kijken naar H (tot 210)
Maar, is 185 of 195 beter? In principe 185 omdat je meer druk hebt per vierkante cm, maar met droog weer moet je de boel wel weer kwijt kunnen door genoeg wrijving

Keus nu:
Vredestein SNOWTRAC 3
195/55 R15 85H **
Prijslijst*: EUR 137,50 voor €86,90 per stuk incl BWT en bezorgen.
Iemand andere opties?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bovenstaande is inmiddels opgelost
Zo net bij de automaterialen handel
Goodyear UltraGrip Performance 195/55 R15 85H besteld.
Costa cuanta: 73,20 ex BTW
Iets van 88 incl dus.
Volgend weekend kan de Clio dus veilig op winterbanden gezet worden

Zo net bij de automaterialen handel
Goodyear UltraGrip Performance 195/55 R15 85H besteld.
Costa cuanta: 73,20 ex BTW
Iets van 88 incl dus.

Volgend weekend kan de Clio dus veilig op winterbanden gezet worden
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Leuke auto voor woon- werkverkeer, niks mis mee. Ik word juist moe van die zwabberbakken die bij elke windvlaag of vrachtwagen een meter opschuiven, dat heeft de rs niet. Ik heb er afgelopen jaar 47500 mee gereden, in zijn klasse krijg je weinig beters als je iets zoekt wat ook echt sportief is. Enige jammere is de betrouwbaarheid en met name de service van Renault, om te janken! Afgelopen jaar alles bij elkaar opgeteld heb ik al 4 weken in leenauto's gereden, allemaal voor problemen waar je als bestuurder weinig aan kunt doen (kapotte bobine, missen van vermogen, kapotte startmotor, bumper die al bij aflevering niet goed zat, stuur wat begint te vervormen door de hitte van de voorruit). Je zou zeggen dat Renault dan extra z'n best doet om dingen snel op te lossen, maar zelfs om een startmotor te vervangen hebben ze een week (!) nodig, en een arrogantie daar aan de balie bij VkV (in de Koperstraat dus). Het interesseert ze geen hol dat je startmotor binnen een jaar kapot is en dat dat niet mag gebeuren op een fatsoenlijke auto, ze hebben een week nodig om hem te vervangen, want ze hebben het druk. Ik zou me als merk kapotschamen als zoiets zou gebeuren.Jacob Priem schreef:Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in een Clio 3 RS....![]()
![]()
Wat een auto is dat zeg! Was een "2e hands" F1 Edition van VkV Rotterdam. Het gaat mij overigens niet om deze Clio, maar gewoon ervaren hoe een RS rijd en dan met name eentje met het Cup onderstel (was mij verteld dat deze auto daarover beschikte).
De verhalen die ik had gelezen over de RS Cup en dan met name het onderstel (staat ergens filmpje online van nederlands autoblad) is dat dit spijkerhard zou zijn en ook eigenlijk niet geschikt voor woon-werk verkeer... maar ik moet toegeven dat ik het verrassend comfortabel vond eigenlijkMisschien komt het omdat ik eigenlijk altijd verlaagde auto's ben gewend (de Megane staat op een KW v2 en de Gtt stuitert ook door het leven), maar ik vond het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Direct daarna maar een offerte laten opstellen voor een RS CUP, ik had nog wat extra wensen (aantal delen in kleur spuiten) dus as maandag krijg ik als het goed is de definitieve offerte.
En nu beginnen de wangen van de Recaro's ook te slijten, terwijl ik juist altijd al extra oplet met instappen en ik met m'n 70kg ook niet echt een zware belasting voor de stoelen mag zijn.
Ik ben ook verliefd door de looks, en nog steeds. En als karter vind ik het een heerlijke auto wat sturen betreft. Ik trap het ding niet af, rij hem altijd netjes warm en met een gemiddeld verbruik van 1:10 zal in ongetwijfeld bij de wat rustigere rijders horen, dus daar ligt het niet aan. Maar de service die je erbij krijgt en de betrouwbaarheid is voor mij reden om als volgende auto echt nooit meer een Renault te nemen, dan maar wat meer betalen voor een Beemer.
Wat is nou ook al weer de code van de orginele verlichting van de clio rs ph1 hb3 of hb4?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Allemaal leuk en aardig, maar een bmw is ook niet altijd probleemloos.HVB83 schreef:Leuke auto voor woon- werkverkeer, niks mis mee. Ik word juist moe van die zwabberbakken die bij elke windvlaag of vrachtwagen een meter opschuiven, dat heeft de rs niet. Ik heb er afgelopen jaar 47500 mee gereden, in zijn klasse krijg je weinig beters als je iets zoekt wat ook echt sportief is. Enige jammere is de betrouwbaarheid en met name de service van Renault, om te janken! Afgelopen jaar alles bij elkaar opgeteld heb ik al 4 weken in leenauto's gereden, allemaal voor problemen waar je als bestuurder weinig aan kunt doen (kapotte bobine, missen van vermogen, kapotte startmotor, bumper die al bij aflevering niet goed zat, stuur wat begint te vervormen door de hitte van de voorruit). Je zou zeggen dat Renault dan extra z'n best doet om dingen snel op te lossen, maar zelfs om een startmotor te vervangen hebben ze een week (!) nodig, en een arrogantie daar aan de balie bij VkV (in de Koperstraat dus). Het interesseert ze geen hol dat je startmotor binnen een jaar kapot is en dat dat niet mag gebeuren op een fatsoenlijke auto, ze hebben een week nodig om hem te vervangen, want ze hebben het druk. Ik zou me als merk kapotschamen als zoiets zou gebeuren.Jacob Priem schreef:Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in een Clio 3 RS....![]()
![]()
Wat een auto is dat zeg! Was een "2e hands" F1 Edition van VkV Rotterdam. Het gaat mij overigens niet om deze Clio, maar gewoon ervaren hoe een RS rijd en dan met name eentje met het Cup onderstel (was mij verteld dat deze auto daarover beschikte).
De verhalen die ik had gelezen over de RS Cup en dan met name het onderstel (staat ergens filmpje online van nederlands autoblad) is dat dit spijkerhard zou zijn en ook eigenlijk niet geschikt voor woon-werk verkeer... maar ik moet toegeven dat ik het verrassend comfortabel vond eigenlijkMisschien komt het omdat ik eigenlijk altijd verlaagde auto's ben gewend (de Megane staat op een KW v2 en de Gtt stuitert ook door het leven), maar ik vond het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Direct daarna maar een offerte laten opstellen voor een RS CUP, ik had nog wat extra wensen (aantal delen in kleur spuiten) dus as maandag krijg ik als het goed is de definitieve offerte.
En nu beginnen de wangen van de Recaro's ook te slijten, terwijl ik juist altijd al extra oplet met instappen en ik met m'n 70kg ook niet echt een zware belasting voor de stoelen mag zijn.
Ik ben ook verliefd door de looks, en nog steeds. En als karter vind ik het een heerlijke auto wat sturen betreft. Ik trap het ding niet af, rij hem altijd netjes warm en met een gemiddeld verbruik van 1:10 zal in ongetwijfeld bij de wat rustigere rijders horen, dus daar ligt het niet aan. Maar de service die je erbij krijgt en de betrouwbaarheid is voor mij reden om als volgende auto echt nooit meer een Renault te nemen, dan maar wat meer betalen voor een Beemer.
Daarnaast kun je ook de verkeerde bmw dealer treffen zoals jij blijkbaar een verkeerde renault dealer hebt getroffen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gewoon even naar de dealer in Doesburg jongens, die hebben inmiddels 4x achter elkaar de 'beste service' prijs van RenaultNL gewonnen 
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ach ja, misschien heb ik ook gewoon pech. Om een raar geluid in de motor op te sporen vond een andere dealer het noodzakelijk om 300km op de klok te zetten, terwijl je het geluid elke keer hoorde als je doortrok, dus dan is zo'n afstand lichtelijk overdreven, als je het niet kunt vinden kan je dat ook eerder zeggen. Na het warmrijden is het elke keer te reproduceren, dus dan ben je hoogstens na 50km klaar. Het verbaasde me dan ook niet dat ze hem een week hebben gehad (tussen de bedrijven door aan gewerkt) en het probleem uiteindelijk niet hebben kunnen lokaliseren...
@Maarten-Jan, tuurlijk kan dat bij een willekeurig ander merk ook, daarom zou ik bijv ook nooit een VW kopen, nog zo'n volumemerk waarbij het ze echt niet interesseert of iemand ontevreden is, zolang de leasemaatschappijen maar blij met ze blijven. Maar bij Renault valt niet te ontkennen dat vrijwel elke tevredenheids-/betrouwbaarheidstest in de bladen erg negatief uitpakt voor Renault. Ik snap dat dergelijke geluiden op een liefhebbersforum niet graag worden gehoord, maar als zelfs tussenkomst van de Renault Nederland geen bespoediging van de hele reparatie kan brengen, dan kan ik niet anders dan concluderen dat je je service gewoon niet goed voor elkaar hebt.
Of is het normaal dat er in heel Nederland géén startmotor voor een Clio (want het zou dezelfde startmotor als voor andere Clio's zijn) voorradig hebben en dat die in Frankrijk in back-order is gegaan en dat ze aanvankelijk nieteens kunnen zeggen wanneer die weer leverbaar is?
@Maarten-Jan, tuurlijk kan dat bij een willekeurig ander merk ook, daarom zou ik bijv ook nooit een VW kopen, nog zo'n volumemerk waarbij het ze echt niet interesseert of iemand ontevreden is, zolang de leasemaatschappijen maar blij met ze blijven. Maar bij Renault valt niet te ontkennen dat vrijwel elke tevredenheids-/betrouwbaarheidstest in de bladen erg negatief uitpakt voor Renault. Ik snap dat dergelijke geluiden op een liefhebbersforum niet graag worden gehoord, maar als zelfs tussenkomst van de Renault Nederland geen bespoediging van de hele reparatie kan brengen, dan kan ik niet anders dan concluderen dat je je service gewoon niet goed voor elkaar hebt.
Of is het normaal dat er in heel Nederland géén startmotor voor een Clio (want het zou dezelfde startmotor als voor andere Clio's zijn) voorradig hebben en dat die in Frankrijk in back-order is gegaan en dat ze aanvankelijk nieteens kunnen zeggen wanneer die weer leverbaar is?

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wij zijn de eerste om te zeggen dat het Franse bende blijft, maar je probleem ansich zo snel op te lossen moeten zijn, tenzij de Clio RS echt een andere soort startmotor heeft.
Maar dan nog moet het snel op te lossen zijn volgens mij, maar goed..........Franse slag misschien?
Maar dan nog moet het snel op te lossen zijn volgens mij, maar goed..........Franse slag misschien?
Die verwijzing naar VW is ook compleet uit de lucht getrokken, zo'n massa opmerking...
M'n ouders rijden al 25 jaar VW, diverse auto's, diverse problemen maar altijd goed behandeld. Uit je opmerking begrijp ik ook dat het geen eigen ervaring is? No-offence maar een beetje loze uitspraak in de ruimte als je het mij vraagt
M'n ouders rijden al 25 jaar VW, diverse auto's, diverse problemen maar altijd goed behandeld. Uit je opmerking begrijp ik ook dat het geen eigen ervaring is? No-offence maar een beetje loze uitspraak in de ruimte als je het mij vraagt

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Renault Clio biedt Japanse betrouwbaarheid volgens Auto Express. (Het gaat hier om de Clio 3.) Maar dat is ook maar 1 mening.
Cijfers zoals de AutoWeek tevredenheidtroffee zijn meestal nog gebaseerd om vorige modellen.
Cijfers zoals de AutoWeek tevredenheidtroffee zijn meestal nog gebaseerd om vorige modellen.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
sommige obderdelen zijn niet direct leverbaar zelf heb ik dat ook eens ondervonden maar ach dan staat de auto 2 dagen langer in de garage (was ook een dealer) netjes vervangend vervoer en geen kosten berekend.HVB83 schreef:Ach ja, misschien heb ik ook gewoon pech. Om een raar geluid in de motor op te sporen vond een andere dealer het noodzakelijk om 300km op de klok te zetten, terwijl je het geluid elke keer hoorde als je doortrok, dus dan is zo'n afstand lichtelijk overdreven, als je het niet kunt vinden kan je dat ook eerder zeggen. Na het warmrijden is het elke keer te reproduceren, dus dan ben je hoogstens na 50km klaar. Het verbaasde me dan ook niet dat ze hem een week hebben gehad (tussen de bedrijven door aan gewerkt) en het probleem uiteindelijk niet hebben kunnen lokaliseren...
.....
Of is het normaal dat er in heel Nederland géén startmotor voor een Clio (want het zou dezelfde startmotor als voor andere Clio's zijn) voorradig hebben en dat die in Frankrijk in back-order is gegaan en dat ze aanvankelijk nieteens kunnen zeggen wanneer die weer leverbaar is?
ander punt, ik zou zeggen op naar de expert in deze!
Hoe weet jij of het wel of niet uit eigen ervaring was? Over loze uitspraken in de ruimte gesproken...Tim_Coupe schreef:Die verwijzing naar VW is ook compleet uit de lucht getrokken, zo'n massa opmerking...
M'n ouders rijden al 25 jaar VW, diverse auto's, diverse problemen maar altijd goed behandeld. Uit je opmerking begrijp ik ook dat het geen eigen ervaring is? No-offence maar een beetje loze uitspraak in de ruimte als je het mij vraagt
@Eric, dat is inderdaad netjes en ben blij dat er een stijgende lijn in zit, want het zijn echt leuke auto's. Ook die nieuwe Laguna coupé, geweldig mooi ontworpen! Maar betrouwbaarheid is zeker nog wat anders dan klanttevredenheid. Helemaal eerlijk is dat ook niet, omdat mensen die een grijze-muizenauto kopen daar van te voren wellicht ook veel minder verwachtingen van hebben, anders dan dat hij ze voor weinig geld betrouwbaar van A naar B moet brengen, terwijl mensen die een heel dure auto kopen gelijk over elk rammeltje vallen. Dan krijg je dus al gelijk een heel andere score. Maar vaak geven ze bij die tests wel aan over welk modeljaar het gaat. En of ik nou met een Twingo of een Velsatis aankom, het servicenetwerk blijft hetzelfde.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Feit is dat in het overgrote deel van de betrouwbaarheidstests Renault nog steeds waardeloos scoort. Gelukkig is Ghosn erg goed op weg dit te verbeteren, zoals bij de Clio en nieuwe Laguna. Hopelijk kunnen ze dit volhouden want over andere aspecten (rijeigenschappen, ontwerp) zijn ze al op een prima niveau. Zeker de RenaultSport producten natuurlijk. :-D
Overigens zijn de RS varianten toch al volgens mij wat robuuster dan de massa-varianten... maar dit is slechts een gevoel van mij op basis van wat ik hier op het forum lees.
Overigens zijn de RS varianten toch al volgens mij wat robuuster dan de massa-varianten... maar dit is slechts een gevoel van mij op basis van wat ik hier op het forum lees.
Met een tevredenheidstrofee gaat het om de mensen zelf. En daar heeft renault nog heel wat vertrouwen terug te winnen. Dus waarschijnlijk loopt dit resultaat nog wat achter de feiten aanelmotheelk (Eric) schreef:Renault Clio biedt Japanse betrouwbaarheid volgens Auto Express. (Het gaat hier om de Clio 3.) Maar dat is ook maar 1 mening.
Cijfers zoals de AutoWeek tevredenheidtroffee zijn meestal nog gebaseerd om vorige modellen.
