Jo's project nr ???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.

Turboken big patato
575cc spuiterkes (injectoren)
4 paddle koppelingske met extra carbon bekleed
nieuwe oilfeed
klein pompeke, upgrade walbro, GSL392 , 255LPI hi pressure up to 550WHP, higher shut off pressure.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C06402.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C06404.jpg[/img]
maakt men bolleke mor zwart

off course, zowieso de screamer a la superpro style.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... rtour1.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ucti-4.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... rtour1.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ucti-4.jpg[/img]
lang geleden dak hier ben geweest. Finale update misschien ?
Sinds enkele weken is de motor gemapped door Henk met een softie nokkenas (nou ja soft in vergelijk met het vorige...) en dat heeft em zeker deugd gedaan. Resulaten waren 282.9 Whp en 453 Nm bij 1.6 bar. Meer druk is echt niet mogelijk omdat de nokkenas het dan niet meer trekt, alsook de koppeling niet.
Gisteren, afsluitmeeting 08, heb ik voor de eerste keer op een normale manier met de 21 kunnen rijden. 120 in 5 zonder stoten of harken, wat een verademing ! De koppeltoename is echt geweldig, alleen onrijdbaar bij vochtig weer. Als we op de snelweg rijden en trap em plat bij 120 (in 5) heeft ie nog wheelspin. Echt een droog weer auto dus.
Bij deze ook melden dat het 2.0 L verhaal er voor mij opzit. Ik heb de afgelopen jaren bewezen dat er genoeg potentieel in die motoren zit om een leuke snelle straatwagen te bouwen. De huidige motor is verkocht en gaat (compleet) naar UK.
Nu is het nog enkele weken genieten van het huidig blok alvorens hij eruit gaat daarna is het de bedoeling om het 2.2 project af te bouwen en in de wagen te laten hangen in een straatopstelling.
Ik heb er geen haast bij want er zijn nog enkele zaken die prioriteit hebben. In de eerste plaats de zwarte quadra waar Jacco nu eigenaar van is.
Hoe zit dat eigenlijk met die quadra...?
Heel simpel, de motor is helemaal klaar ! Het betreft een complete copie van men eigen blok op enkele zaken na. Het interne deel van het onderblok is identiek. Stalen bussen, zuigers, krukas enz enz... Allemaal spik en span nieuw. De kop is een originele cup kop, lekker bewerkt dus. Injectoren zijn de 803's en de turbo is een cossie met een heel speciale .55 turbine. De nokkenas is ook een real cup ding. Allemaal nieuw nieuw.
Momenteel hangt er aan dat blok een stand alone managment, megasquirt. Helaas is de bekabeling een drama en wil ik dat ding eraf halen.
De hele bedoeling is dan de motor in mijn auto te hangen en em dan af te laten stellen door Henk met een originele ecu. Als dat gebeurd is planten we em in de quadra van Jacco
to be cont...
Sinds enkele weken is de motor gemapped door Henk met een softie nokkenas (nou ja soft in vergelijk met het vorige...) en dat heeft em zeker deugd gedaan. Resulaten waren 282.9 Whp en 453 Nm bij 1.6 bar. Meer druk is echt niet mogelijk omdat de nokkenas het dan niet meer trekt, alsook de koppeling niet.
Gisteren, afsluitmeeting 08, heb ik voor de eerste keer op een normale manier met de 21 kunnen rijden. 120 in 5 zonder stoten of harken, wat een verademing ! De koppeltoename is echt geweldig, alleen onrijdbaar bij vochtig weer. Als we op de snelweg rijden en trap em plat bij 120 (in 5) heeft ie nog wheelspin. Echt een droog weer auto dus.
Bij deze ook melden dat het 2.0 L verhaal er voor mij opzit. Ik heb de afgelopen jaren bewezen dat er genoeg potentieel in die motoren zit om een leuke snelle straatwagen te bouwen. De huidige motor is verkocht en gaat (compleet) naar UK.
Nu is het nog enkele weken genieten van het huidig blok alvorens hij eruit gaat daarna is het de bedoeling om het 2.2 project af te bouwen en in de wagen te laten hangen in een straatopstelling.
Ik heb er geen haast bij want er zijn nog enkele zaken die prioriteit hebben. In de eerste plaats de zwarte quadra waar Jacco nu eigenaar van is.
Hoe zit dat eigenlijk met die quadra...?
Heel simpel, de motor is helemaal klaar ! Het betreft een complete copie van men eigen blok op enkele zaken na. Het interne deel van het onderblok is identiek. Stalen bussen, zuigers, krukas enz enz... Allemaal spik en span nieuw. De kop is een originele cup kop, lekker bewerkt dus. Injectoren zijn de 803's en de turbo is een cossie met een heel speciale .55 turbine. De nokkenas is ook een real cup ding. Allemaal nieuw nieuw.
Momenteel hangt er aan dat blok een stand alone managment, megasquirt. Helaas is de bekabeling een drama en wil ik dat ding eraf halen.
De hele bedoeling is dan de motor in mijn auto te hangen en em dan af te laten stellen door Henk met een originele ecu. Als dat gebeurd is planten we em in de quadra van Jacco
to be cont...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ben benieuwd hoe de aandrijflijn van de Quadra dit gaat houden.
Clutchdumps zullen ws. wel funest zijn voor de bak denk ik.
Watvoor koppeling wordt ertegenaan gekletst?
Nog steeds groots respect hier -Jo-, volgende x moet ik toch echt eens mee
Clutchdumps zullen ws. wel funest zijn voor de bak denk ik.
Watvoor koppeling wordt ertegenaan gekletst?
Nog steeds groots respect hier -Jo-, volgende x moet ik toch echt eens mee

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb Jo zijn bolide in het echie nu een keer gezien en van buiten is hij al spectaculair, laat staan de onderhuidse aanpassingen.........
Wel leuk dat dekentje op de motorkap en allemaal voorovergebogen over delen van een koppeling.

Wel leuk dat dekentje op de motorkap en allemaal voorovergebogen over delen van een koppeling.

voor ik hem uitbouw kan je er de blok mee om, we moeten maar es afspreken.Steven schreef:Ben benieuwd hoe de aandrijflijn van de Quadra dit gaat houden.
Clutchdumps zullen ws. wel funest zijn voor de bak denk ik.
Watvoor koppeling wordt ertegenaan gekletst?
Nog steeds groots respect hier -Jo-, volgende x moet ik toch echt eens mee
Zoals Arno het al vermeld heeft, die koppeling was niet voor verkoop bestemd maar heeft Herr Maurice meegenomen. Een standaard vliegwiel en drukgroep met een niet geveerde sinterplaat zoals ze in de cup gebruikt worden. Deze combi wordt naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht die op hun beurd iets custom zullen bouwen dat goed is tot 600 Nm.
Op het geheel van de quadra zit momenteel dezelfde combi als wat er bij mij inzit. Een AP racing sinterplaat (4paddle), wel geveerd met een helix drukgroep en lager. Ik weet echter niet hoe het gaat lopen met de turbo op deze motor. Waarschijnlijk , volgens de berekening, goed voor 300+ maar ik weet uit ervaring dat dit steeds met de natte vinger is. Een GT28RS kan volgens de fabrikant ook 350 hebben terwijl dat dikke BS is.
Ik zal men best doen om één deze dagen fotos te nemen van de quadra motor.
THX, ik ben der eerlijk gezegd wat op uitgekeken. Deze winter worden er nog een aantal aanpassingen doorgevoerd.Arno17 schreef:Heb Jo zijn bolide in het echie nu een keer gezien en van buiten is hij al spectaculair, laat staan de onderhuidse aanpassingen.........![]()
De dikke remmen komen er zeker nog op alsook de schroefset die ontwikkeld werd door GAZ suspensions.
Uiterlijk, het jaarlijkse gedoe, de bumper herstellen. De koffer gaat er compleet af en wordt vervangen door een clean exemplaar of de originele cupspoiler. Motorkap en front worden ook nog veranderd.
Interieur: AFR installeren en XRD erin plaatsen. Stoelen voor en achter is nog een vraagteken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kooitje ???
Blijft al met al wonderlijke prestaties.

Blijft al met al wonderlijke prestaties.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
in NL gaan wonen dan Jo! 
maar echt respect voor wat je presteert

maar echt respect voor wat je presteert

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
-jo- schreef:ik kom niet door de keuring met een kooi


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
en de twingo? komt die ooit nog tot leven?
wat denk je zelfPaul1916v schreef:en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee?

de twingo staat in de beun loods, dat project loopt dusAd schreef:en de twingo? komt die ooit nog tot leven?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
all show & no go dus?-jo- schreef:wat denk je zelfPaul1916v schreef:en dan met de evo dezelfde richting op? dus een berg pk's en nog meer koppel? of rustigaan doen daarmee?![]()


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hahaha hobby mag geld kosten, zeggen ze wel eens 

ik had wat inspiratie opgedaan bij "kennissen" in UK. Zij hebben een 4 staan met het kloppend hart van een 8. Die combi geeft toch weer een oldskool look met tamelijk nieuwe technologie.
Het is of dat of een TME of RS. Eerst sparen, dan kopen
Het is of dat of een TME of RS. Eerst sparen, dan kopen
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wordt het dan een RHD dus?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Overloper








Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
der loopt nog frans bloed door de aderen hoor
. Tis heel simpel, ik heb de afgelopen jaren massas geld uitgegeven aan custom spullen omdat er simpelweg niks bestaat voor de 21's buiten het cup spul. Vergelijk dat nu even met een japshite...effe bellen en 3 dagen later ligt er een complete Tein voor je op de plank. Je hebt een onbeperkte keuze aan leveranciers van zuigers, krukassen, koppelingen, uitlaten, managments enz enz enz... Komt nog bij dat die dingen fabriek af al een leuk vermogen meegekregen hebben dus ... wie niet waagt blijft maagd zeggen ze hier.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Begin toch wel respect voor de mitsubishi's te ontwikkelen. Leuk spul, bouwen erg goede wagens, en ze zorgen dat we nog altijd een dak boven ons hoofd hebben-jo- schreef:ow, en voor diegenen die het nog niet moesten weten. Jo is aan het verzamelen voor een evo.

Tein? Mag hopen dat je geen onderstel daarvan aageschaft hebt.-jo- schreef:zoiets![]()
ik kan beter aandelen van Tein, Cusco, HKS en andere gaan aanschaffen. Misschien verdien ik dan nog iets terug van men eigen investeringen
Motorisch zijn die toch nog redelijk identiek?-jo- schreef:ik had wat inspiratie opgedaan bij "kennissen" in UK. Zij hebben een 4 staan met het kloppend hart van een 8. Die combi geeft toch weer een oldskool look met tamelijk nieuwe technologie.
Die V is dus niet doorgegaan?
Neen, heb geen tein aangeschaft, tis bij wijze van spreken.
Die V is inderdaad niks geworden, onlangs kreeg ik nog een mail of ik nog interesse had wegens een niet opdagende andere koper
Laat maar hangen dus.
Die V is inderdaad niks geworden, onlangs kreeg ik nog een mail of ik nog interesse had wegens een niet opdagende andere koper

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
een 4 is 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl