Even voorstellen: Custom Coating's Avantime

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
custom coating
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een klein jaartje de gelukkige eigenaar van een Renault Avantime 3.0 V6. Deze auto is sinds dat Renault hem in de showroom had staan al een wens van mij. Dit komt mede doordat ik ook een Matra Murena heb en het Matra-virus mij dus te pakken heeft.

De Avantime wil ik standaard houden maar ik zou wel graag de originele sport-kit erop zetten. Helaas zijn de mallen hiervan vernietigd en zijn er slechts een handjevol Avantime's met deze kit geleverd. Dus wie er een weet te liggen in een donker hoekje van een of andere schuur...... :D

[img]http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/ ... ge5541.jpg[/img]

[img]http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/ ... ge5561.jpg[/img]

[img]http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/ ... ge5581.jpg[/img]

Mijn niet-Renault (wel Frans uiteraard):

[img]http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/ ... ge4781.jpg[/img]

[img]http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/ ... ge5281.jpg[/img]

En tot slot nog even de linkjes naar mijn websites:

Website van mijn auto's

Mijn poedercoat hobby (kom maar op met die kleppendeksels)

Groeten,

Martijn
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Welkom @ RTC. (Y)

Enne... gave auto's zo bij elkaar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer

Ow, allebei gewoon verschrikkelijk gaaf.

Zowel die Avantime als die Matra, zou ze beide willen rijden :)

Super!

En kom maar op met die kleppendeksels? Kijk uit wat je roept hier ! Doe je ook velgen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Contacteer:

Ja.. Doe jij ook velgen? :wink:

Wees welkom!

Avantime :worship:
custom coating
Contacteer:

Bedankt voor de warme onthaal! :)

Velgen doe ik tot max 15" Ik hoop over een jaar een grotere oven te hebben, dan kan ik veel meer aan! :smoke:
alexs
Contacteer:

Wat vraag je voor 4 velgjes? :D (15'ers)
PM 't eventueel.. :)
Riël
Über-Spammer

Je komt zondag A.S. ook wel even kijken?
Of je nu met de avantime gaat komen of met de Matra :~
Tim
Car: E36 M3

Je poedercoat site doet het niet hier...

Welkom trouwens! Mooie wagens :)
CChris

ik heb ook nog wel een paar setjes velgen voor je ;), enne je site doet het inderdaad niet......fout 403 - verboden ofzo
R 5 Convertible Rulezz
custom coating
Contacteer:

http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/cc/index.htm

Deze zou het wel moeten doen. Schijnt te liggen aan het doorlinken ofzo... :bonk:

Zondag naar de meeting zal helaas niet lukken.. Had me wel leuk geleken.
joeri_16V
Car: megane 2

Ook de weg naar hier gevonden :D
Je zult me vast wel kennen van tcz :wink:
Veel plezier hier.
custom coating
Contacteer:

Ik ken je inderdaad van de TCZ. Mooie 19!
Florus

Hierbij wil ik degéne die van plan zijn om motoronderdelen te gaan laten poedercoaten graag waarschuwen,zorg ervoor dat er op geen enkel inwendig deel van die rommel terecht komt, als 't in contact komt met olie en (waarschijnlijk warmte) dan laat 't lost 't op, en gaat 't via de olie je blok door,resultaat; lagerwerk binnen no time zo versleten als 't maar kan! |: (N)

Enkele mensen hier kunnen er over mee praten, hadden alleen wat delen laten poedercoaten van een nog prima draaiend blok, zoals; kleppendeksel,carterpan e.d.
Binnen enkele km-ers liep 't lagerwerk incl. turbo aan strond!, toen 't blok open lag bleek de coating zacht en als je 't tussen je vingers wreef zeer scherp, de motorolie had ook precies de kleur van de coating gekregen :@

Poedercoating,prima, netjes en mooi (Y) , maar kijk a.u.b. uit met motordelen!
custom coating
Contacteer:

Poedercoating wordt "vastgebakken" op 200 graden. Dus temperatuur maakt de coating echt niet zacht. Tevens is het zeer chemicaliën-bestendig en dus ook zeer goed tegen oliën bestendig. Dus hoe dit zou kunnen gebeuren is mij een raadsel. Misschien een inferieur poeder gebruikt? (overigens moet je uiteraard NOOIT de binnekant van onderdelen coaten. Heeft totaal geen nut en is zonde van het poeder)

Voor onderdelen die echt heet worden (boven de 200 graden) is er speciale poeder in een beperkt aantal kleuren. Kleppendeksels etc worden bij lange na deze temperatuur niet maar bijvoorbeeld uitlaatsrpuitstukken etc.

Ik denk zelf dat het stralen van de onderdelen heeft gezorgd voor dit soort problemen. Heel goed met perslucht schoonspuiten is hier erg belangrijk, want als er na het parelstralen wat van de glasparel achterblijft dan loopt inderdaad je blok vast.

Waarschijnlijk zijn de genoemde problemen veroorzaakt door het coaten van de binnenzijde van de uitlaatgassenkant van de turbo. Hier wordt het heeeeel erg heet. Zelfs Hi-temp coating kan dit niet aan en juist de lagers van de turbo zijn erg kwetsbaar door het hoge toerental van de turbo.. Maar sommige mensen willen juist de binnenkant gecoat hebben om e een of andere vage reden... :( Die schijnen te denken dat het een goed idee is de binnenzijde van het motorblok te beschermen ofzo......
Gabri van der Veen
Über-Spammer

http://www.avantime-gallery.org/galleri ... ss_003.jpg

gaat het je eigenlijk om deze kit, kleine kans dat het te bestellen is aan de hand van het bestelnummer, maar het is te proberen.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
custom coating
Contacteer:

Juist! Dat is de kit die ik zoek. Ik heb verhalen gehoord dat er maar 30 stuks van verkocht zijn.

Aangezien de fabrikant (Matra) een minimum van 40 sets had geeist schijnen de mallen vernietigd te zijn.... :(
CChris

custom coating schreef:Poedercoating wordt "vastgebakken" op 200 graden. Dus temperatuur maakt de coating echt niet zacht. Tevens is het zeer chemicaliën-bestendig en dus ook zeer goed tegen oliën bestendig. Dus hoe dit zou kunnen gebeuren is mij een raadsel. Misschien een inferieur poeder gebruikt? (overigens moet je uiteraard NOOIT de binnekant van onderdelen coaten. Heeft totaal geen nut en is zonde van het poeder)

Voor onderdelen die echt heet worden (boven de 200 graden) is er speciale poeder in een beperkt aantal kleuren. Kleppendeksels etc worden bij lange na deze temperatuur niet maar bijvoorbeeld uitlaatsrpuitstukken etc.

Ik denk zelf dat het stralen van de onderdelen heeft gezorgd voor dit soort problemen. Heel goed met perslucht schoonspuiten is hier erg belangrijk, want als er na het parelstralen wat van de glasparel achterblijft dan loopt inderdaad je blok vast.

Waarschijnlijk zijn de genoemde problemen veroorzaakt door het coaten van de binnenzijde van de uitlaatgassenkant van de turbo. Hier wordt het heeeeel erg heet. Zelfs Hi-temp coating kan dit niet aan en juist de lagers van de turbo zijn erg kwetsbaar door het hoge toerental van de turbo.. Maar sommige mensen willen juist de binnenkant gecoat hebben om e een of andere vage reden... :( Die schijnen te denken dat het een goed idee is de binnenzijde van het motorblok te beschermen ofzo......
Dat is inderdaad zo, het gaat dan om resten van het stralen en niet om de coating, wat uiteraard sowieso nooit aan de binnenkant moet komen natuurlijk. Er kunnen bij kleppendeksels ook nog wel ns geheime kamertjes zitten aan de binnenkant en dat moet ook altijd eerst goed schoongemaakt worden!!! Zodat er geen resten overblijven van het stralen ofwel coaten.....
R 5 Convertible Rulezz
laurensss
Contacteer:

say........thats a nice car (Y)
custom coating
Contacteer:

Vandaag de wintersloffen eronder gedaan.... Wat zaten die wielbouten vast zeg! :~ Ik heb beide doppen van mijn standaard bijgeleverde wielsleutel erop afgebroken!!!!

Uiteindelijk met een dop, verlengstuk, daar een kruissleutel op en dan een pijp van anderhalve meter als hefboom is het toch gelukt... Staan best goed trouwens van die zwarte velgen onder de Avi 8)
jacques

Wielmoeren eerst invetten met copslip. Aantrekkoppen van 100Nm is genoeg.
Tom
Moderator
Car: MB

custom coating schreef:Vandaag de wintersloffen eronder gedaan.... Wat zaten die wielbouten vast zeg! :~ Ik heb beide doppen van mijn standaard bijgeleverde wielsleutel erop afgebroken!!!!

Uiteindelijk met een dop, verlengstuk, daar een kruissleutel op en dan een pijp van anderhalve meter als hefboom is het toch gelukt... Staan best goed trouwens van die zwarte velgen onder de Avi 8)
Lijkt me niet zo snugger, dat verlengstuk. Beter die lengte zo kort mogelijk houden tot de dop (dus eigenlijk al niet met een kruissleutel).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim

Gaat een boel kracht verloren door de lange boom die je dan hebt.
(Dan heb ik het niet over de lange pijp die je erop gezet hebt)
Riël
Über-Spammer

Naja soms moet je wel een verlengstuk gebruiken. Een goede kwaliteit verlengstuk geeft nauwelijks mee en maakt dus geen ** uit ;)
Tim

Ja goed gereedschap is het halve werk, meestal ontbreekt het het daar aan. Zoals bij mij ook :~
Van de Gamma of noem maar een zaak koop je leuk gereedschap maar dat buigt ongetwijfeld aardig mee!
Tom
Moderator

Riël Notermans schreef:Naja soms moet je wel een verlengstuk gebruiken. Een goede kwaliteit verlengstuk geeft nauwelijks mee en maakt dus geen ** uit ;)
Een klein verlengstukje heb je idd wel eens nodig (paar cm), maar een groot verlengstuk is in mijn ogen nooit nodig en niet slim. Zeker met een langere arm moet je dan ondersteunen en goed zorgen dat de dop erop gedrukt blijft.
Riël
Über-Spammer

Naja het ligt eraan wat je los moet draaien. Voor een bout op je wielnaaf kun je je dat wel afvragen, maar een langer verlengstuk bij diepgelegen bakbouten of motorsteunen is ergonomish en praktisch.
custom coating
Contacteer:

Ik had de twee doppen al van de standaard meegeleverde sleutel afgebroken. (Kwaliteitje!) Dus zat ik met het probleem dat ik een dunwandige dop moest gebruiken omdat de bouten verzonken liggen in de velg. De kruissleutel pastte dus niet meteen op de bout en vandaar de dop met een kort verlengstukje waar de kruissleutel wel op pastte...

Ik moet nu wel een nieuwe sleutel zien te vinden voor als ik eens een lekke band zou krijgen.... Gelukkig heb ik nu de bouten vol kopervet staan dus ze zullen er wel makkelijker af gaan...
Tom
Moderator

Koop onderstaande dan eens van een fatsoenlijk merk. Setje doppen (ijzeren, slagkwaliteit) voor velgen (17,19,21mm) met bescherming voor de velg en een sleutel voor erop voor het zware werk. Deze sleutel kun je ook mooi een verlenstuk opzetten (wat je niet op een ratel moet doen).

[img]http://www.vynckier.biz/assets/i/contai ... blarge.png[/img]
[img]http://www.vynckier.biz/assets/i/contai ... blarge.png[/img]
Tim

Huh, ik wist helemaal niet dat ze ook doppen hebben met velgbescherming. Ook maar eens halen, zit nu met veel beleid die doppen er tussendoor te schuiven :)
Tom
Moderator

dan zit er een kunststof laagje om de dop heen. Echter is dat niet echt super nodig vind (beetje beleid doet wonderen), maar vooral de lengte van de dop is gewoon erg handig voor velgen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

stukje tape om de dop wil ook wel, al wil ik nog wel eens zo'n setje doppen hebben :)
Arco
Über-Spammer

Elke goede automaterialenzaak kan ze leveren. Goede zijn die van RODAC, Koken, Facom.

Joost van der Hammen
Contacteer:

Arco schreef:Elke goede automaterialenzaak kan ze leveren. Goede zijn die van RODAC, Koken, Facom.
AANDELEN?????
Arco
Über-Spammer

Van Facom wel ja. :p

Tom
Moderator

De kwaliteit van bijv. tengtools is voor bijna iedereen ruim voldoende en waarschijnlijk maar net wat minder als van Facom bijvoorbeeld. De garantie daarentegen is veel plezieriger als van een hoop (naar eigen zeggen) A-merken.
Plaats reactie