Brandstofprijzen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
RoyH

Daniël W. schreef: Trouwens, je weet toch dat 97% van alle statistieken leugens zijn? :lol:
Leuke paradox :P

Ik wordt steeds dankbaarder dat mijn baas alle benzine betaald want dit is gewoon niet leuk meer.... zo'n bumpersticker actie en t-shirt actie stelt misschien niet veel voor maar het is tenminste iets.

Laten we eerlijk zijn, wij zitten ook maar wat te klagen hier op het forum natuurlijk. Maar wie weet, het begint met 3x toeteren, nu zijn het stickers en t-shirts. Over een tijdje hopelijk spandoeken en stadiontoeters in Den Haag...

De laatste volksopstand was dat niet tijdens de 80 jarige oorlog? (ja ik weet dat ie 100% 80 jaar duurde voor de betweters :P)
Reno-loos
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aan de Spaanse kust schijnen de problemen aardig groot te worden, nu het vrachtverkeer aan het staken is en de bevoorrading in het gedrang komt. Dat hoorde ik vanochtend op de radio, maar weet er het fijne niet van...
Ferdy
Über-Spammer

zag het gister of eergister op het nieuws ja
RoyH

En ik hoor net dat de vrachtwagen chauffeurs morgen op 20 plaatsen een langzaam actie gaan doen op de snelwegen. Joepie, dan mag ik dus vanaf Uithoorn terug naar het zuiden rijden 's middags, :( Ik vind dat ze normaal gesproken al langzaam genoeg rijden eigenlijk :P
Reno-loos
Merijn
Über-Spammer

Het is voor een goed doel... :)

Ze gaan dat overigens al om 12 uur doen.
RoyH

Daar kwam ik idd achter toen ik op nu.nl keek :P godzijdank, dacht dat ze dit in het begin v/d avondspits wilden gaan doen...

Maar gaan ze 50 rijden op 2 banen of alleen op de rechterbaan? Het is idd voor een goed doel maar als je 200km naar huis moet rijden heb je daar gewoon geen zin, wat niet wil zeggen dat ik het slecht idee vind. Zolang ik er maar niet in zit haha :P
Reno-loos
Vinnie_86
Contacteer:

ik vind het een geweldig idee

maar denk dat in de toekomst alleen vracht verkeer goedkoper zal gaan tanken en "wij gewone" weg misbruikers er voor moeten gaan betalen
Merijn
Über-Spammer

Hoe denk je dat ze dat gaan regelen dan? Aparte tarieven voor vrachtverkeer aan de pomp gaan niet lukken. Wellicht dat ze het in een belastingmaatregel gaan doen dan.

Het zal mij benieuwen! Ik heb vanochtend al mogen genieten van een half uurtje extra file door de blokkade van de A2. :)
Riël
Über-Spammer

Dat de regering het gewoon mogelijk maakt een deel van de accijns voor de vervoerders terug te vragen bij de aangiftes van die bedrijven ,voor mijn part ADH tachograven o.i.d.

Zo simpel te regelen lijkt mij.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Onzin! dat is geen oplossing. Die accijsverhoging per 1 Juli moet van de baan, en verder moet de huidige accijns gewoon omlaag!
Dat is een oplossing waar iedereen bij gebaat is. Anders moeten wij straks gaan opdraaien voor de subsidie die gegeven gaat worden aan de transportsector. Verder kan de overheid die accijns makkelijk missen, door gewoon minder geld te verspillen aan verschikkelijk zinloze dingen.
Riël
Über-Spammer

Dat is ook waar!

Verder vind ik het goed als we ergens veel geld in het laatje brengen, als daar idd goed doordacht mee omgegaan zal worden. Wat dus nu niet het geval is. Daarom blijf ik ook nog niet direct tégen die accijns.
Bart V

Die accijns is echt te gek voor woorden. Moderne dieselmotoren zijn zuiniger, en schoner dan benzinemotoren, en stoten veel minder CO2 uit. LPG is nóg schoner qua emissie. Het is werkelijk tegen alle logica in dat juist deze brandstoffen zwaarder belast gaan worden. Dat is gewoon niet uit te leggen. De doorsnee nederlander heeft dat alleen niet in de gaten, en dus komt de overheid daar gewoon mee weg. Schandalig!
De ontwikkeling van schone dieseltechniek is vooruitstrevend, niet alleen bij personenauto's, maar ook vrachtwagens. En ontwikkelingen van alternatieven wordt ook niet bepaald gestimuleert door de overheid. De techniek en know-how is wel aanwezig in Nederland, maar helaas wordt daar geen serieuze aandacht aan besteed in de media.

De overheid wil gewoon zo lang mogelijk profiteren van de inkomsten van aardolie, om het zodoende weer te kunnen verspillen aan zinloze linkse hobby's van de overheid, in plaats van investeringen in goede oplossingen.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

zie die accijns helaas niet omlaag gaan, zeker gezien het feit dat de bpm zal gaan verdwijnen!

Overigens ben ik het helemaal met je eens, wat lpg betreft; diesel is volgens mij qua bepaalde stoffen als fijnstof e.d. veel vervuilender dan benzine.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer

roetfilters doen wel veel, maar ook alleen bij nieuwe auto's .

Praten over schoon rijden enzo is momenteel toch maar wat 'zo zo'

90% van de vervuiling wordt veroorzaakt door 10% van de auto's ;)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Riel, denk dat ik t antwoord al weet, maar ik vraag het toch; als Egon en ik allebei een bedrijfsauto kopen wat is dan de beste keus qua brandstof met een kilometrage van ongeveer 80.000 per jaar.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Bart V

Hessel schreef:zie die accijns helaas niet omlaag gaan, zeker gezien het feit dat de bpm zal gaan verdwijnen!

Overigens ben ik het helemaal met je eens, wat lpg betreft; diesel is volgens mij qua bepaalde stoffen als fijnstof e.d. veel vervuilender dan benzine.
Klopt, oude diesels vervuilen wel behoorlijk, maar die verdwijnen vanzelf.
Nieuwe diesels zijn echt schoner dan de doorsnee benzine auto. Fijn stof blijft een probleem, maar een benzine-auto stoot net zo goed fijnstof uit, en dat is zeker niet verwaarloosbaar. Daar hoor je alleen nooit iemand over.

Niet voor niets komen na de toyota-prius een aantal diesel-modellen van VW als schoonste en zuinigste uit de bus.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Bart V schreef:
Hessel schreef:zie die accijns helaas niet omlaag gaan, zeker gezien het feit dat de bpm zal gaan verdwijnen!

Nieuwe diesels zijn echt schoner dan de doorsnee benzine auto. Fijn stof blijft een probleem, maar een benzine-auto stoot net zo goed fijnstof uit, en dat is zeker niet verwaarloosbaar. Daar hoor je alleen nooit iemand over.

Niet voor niets komen na de toyota-prius een aantal diesel-modellen van VW als schoonste en zuinigste uit de bus.
Ja, inderdaad. En wat wordt daar gemeten? Juist. CO2. Op wat voor brandstof loopt zo'n Prius eigenlijk Bart? :P Bovendien, waarom in godsnaam een diesel rijden als LPG altijd goedkoper en schoner is?? Ik snap het nog steeds niet :S

Nee, laat diesels maar waar ze thuishoren (en nodig zijn); vrachtautos! De enigen die er belang bij zouden moeten hebben zijn mensen die goederen vervoeren/zware ladingen trekken, niemand anders. Mijn € 0,02 :beer:
Bart V

Daniël W. schreef:
Bart V schreef:

Ik snap het nog steeds niet :S
Dat blijkt wel uit je reactie :)
Daniël W.

Door een halve zin uit context te halen en vervolgens geen uitleg te geven? Verlicht me dan met je wijsheid! (I)
Bart V

je hebt gelijk, dus heb de moeite genomen om wat uitgebreider te reageren.

Nou blijkbaar ben je geen voorstander van diesels. Dat kan natuurlijk, maar het is een beetje kortzichtig om te roepen dat diesels enkel voor de transportsector zou moeten zijn. De dieseltechniek staat nu op enorm hoog niveau, en presteert zelfs op vele fronten beter dan de huidige benzine-techniek. Schone diesels zouden juist extra gestimuleert moeten worden, naast (scheithokken) als zo'n (sexloze) toyota prius.

Verder zijn de prestaties van moderne dieselmotoren doorgaans beter dan die van vergelijkbare benzinemotoren, wat ook nog eens ten goed komt aan het toch al zwaar ontmoedigde rijplezier. En verder heb je bijkomende voordelen als een enorme actie-radius, veek koppel, weinig onderhoud etc. en niet in de laatste plaats, lage emissies van schadelijke stoffen.

Dieselmotoren lenen zich ook uitstekend voor bio-brandstoffen, maar ook aardgas of zelfs LPG is mogelijk op een diesel.

De diesel is gewoon nog steeds een underdog voor velen, maar meestal zijn dat mensen die nooit een fatsoenlijke diesel gereden hebben, en bovendien hun mening slecht kunnen onderbouwen, of met argumenten die enkel gelden voor diesels van 10 jaar geleden, waar ook de overheid dol op is!

Als de dieselprijzen binnen de perken blijft, zal je zien dat de diesel steeds populairder gaan worden. Ook leuk om te zien overigens is de doorbraak van dieseltechniek in de racerij :)
Riël
Über-Spammer

Hoezo betere prestaties? De eerste turbodiesel die betere prestaties levert dan zijn turbobenzine tegenhanger wil ik dan wel eens tegenkomen. Voordeel van die diesel is dan zijn verbruik, eens.

Het minder onderhoud vind ik eigenlijk een fabeltje, daarbij geldt dat hoogstens voor de motor: de rest slijt net zo goed, zo niet harder door het hogere koppel, is zwaarder en dus duurder uitgevoerd.

Bio-branstoffen zijn net zo goed mogelijk in benzine-variant, daar zie ik geen specifiek diesel-voordeel in. En ja, rijplezier, nee zelfs in een 'echte' diesel doet het me nog niet veel. Altijd krachtig, maar kort.

Als laatste, als ik mij niet vergis, zijn bijvoorbeeld EOBD2-eisen voor diesels verplicht voor de eerste 100.000km. Daar worden ze op ontwikkeld, en een beetje diesel begint dan pas met leven ... en vervuilen.
Bart V

Ja, een diesel-fanaat vs een LPG fanaat, dat wordt een verschrikkelijke discussie hoor :D

Betere prestaties qua koppel, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen denk ik? 350 Nm bij 2000 toeren is erg prettig hoor :)

Onderhoud, tja dat is geen fabeltje. Een motor op LPG heeft meer te lijden dan een diesel. Op langere termijn kan dat zeker schelen.

Benzine leent zich inderdaad voor alternatieve brandstoffen, maar vooralsnog minder haalbaar dan de diesel. Neem de verkrijgbaarheid van biodiesel maar als voorbeeld. Oke, in brazillie rijden ze op ethanol, maar da's brazillie.

Als je een keer een goede indruk wilt hebben van een "snelle" diesel heb ik wel een 2-tal auto's waar je even een rondje mee mag doen. Ondanks je vooroordeel over diesel denk ik dat je toch met een glimlach zal uitstappen hoor :) Hard rijden, toch zuinig. Mooier kan het haast niet. De doorgaans niet al te slimme amerikanen hebben dat overigens ook in de gaten, en beginnen nu ook warm te lopen voor de diesel.

Dat OBDII verhaal zou kunnen, maar ik weet wel dat die emissie eisen steeds verder aanscherpen, zelfs tot overdreven aan toe.

Er loopt nog een diesel-techniek topicje ergens, lijkt me een betere plek om verder te discusseren :) diesel-hater menno zal zich er ook nog wel mee gaan bemoeien :p
Riël
Über-Spammer

Daniël W.

@Bart: Bedankt voor je toelichting (Y) Maar nogmaals; waarom diesel rijden? Misschien denk je dat ik ongegrond oproep om diesels uit personenauto's te weren; maar mijn mening vorm ik niet zomaar. Daarentegen probeer ik wel open te zijn voor argumenten van de wederpartij (wat eerlijk gezegd lastig kan zijn, maar iedereen die beweert dat dát makkelijk is, liegt :P)

Wat ik bedoel, is dat LPG altijd goedkoper, en altijd schoner is. Waarom dan nog diesel? Dat de techniek enorme sprongen heeft gemaakt moge duidelijk zijn. Maar nóg hou je de uitstoot van zwavelverbindingen, fijnstof, koolmonoxide, etc. Iets wat bij LPG allemaal veel minder is. :) Maargoed, diesel vs. benzine vs. LPG...dat is net als motorrijders vs. automobilisten...politie vs. krakers....rutger vs. vogelaar.
RoyH

Gisteren 130km de hele tijd langzaam aan moeten rijden op de autosnelweg (N)

Nou ik kan je vertellen dat je dan echt heel gefrustreerd bent als je thuis komt. Zeker als je dan van de snelweg afkomt, een lamzak rijdt 40 waar je 60 mag, ik hem in haal en hij dan vervolgens op mijn bumper gaat plakken :@
Reno-loos
Tom
Moderator
Car: MB

dan geef je gewoon niet genoeg gas (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Vinnie_86
Contacteer:

RoyH schreef:... een lamzak rijdt 40 waar je 60 mag, ik hem in haal en hij dan vervolgens op mijn bumper gaat plakken :@
heb ik nu ook vaak last van :(

oplossing:
Hard remmen :p
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Haas
Car: Megane RS

goh.. wat ben ik toch blij dat het weer bijna maandag is.... Dan mag ik weer naar de Pomp een rib uit mijn lijf te scheurzen en er achter te laten in ruil voor een emmer ruftende zooi :(
-PAZ-
Über-Spammer

Gaat weer de goede kant op, gister (in belgie) de gtt volgooit met euro 98 voor voor 1.25 per liter.
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

In Amstelveen kan ik bij de Esso 98 tanken voor 1.339, vond gisteren een benzinebon in mn auto van begin september, toen koste diezelfde 98 nog 1.688
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Euro 95 in Nieuwerkerk 1.259. (Y)

Het gaat de goede kant op. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

95 in duitsland, 1.17.9 :D
Steven
Car: M536

Ach na 1 januari stijgen we weer gewoon net zo hard. Of je moet nu een flink vat van 10.000 liter vullen :D
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Hier in het Noorden 1.24.4 bij de Tinq :D Nu nog een auto om t in te gooien...
Plaats reactie