Geen FM ontvangst Megane II 2004 (OPGELOST)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Serge1916V

Beste Medeforumers ;)

Ik heb al een tijdje een Megane bj2004 3deurs 1.9DCI
hier zat origineel een Carminat radio in met een 6cd wisselaar en navigatie.(Volgens mij een becker) Helaas had deze eigenlijk geen FM ontvangst als ik hem liet zoeken dan bleef de radio rondgaan van +-87fm tot 107fm en stopte nergens terwijl de FM antennekabel gewoon erin zat.
Ik heb toen nog een andere antenne op het dak geprobeerd maar helaas geen succes.

Tijdje erna was ik toch van plan een fatsoenlijke geluidsinstallatie erin te plaatsen dus hoopte dat dit aan de radio lag.

Toen heb ik een pioneer radio P7900UB :bang: erin geplaatst maar ook hier had ik geen FM ontvangst. Ik heb zo een paar maanden rondgereden maar nu wil ik hier toch iets aan gaan doen. Ik heb ook achterin de dakbekleding wat losgehaald en gekeken of daar alles nog in orde leek, en dit was ook zo.
Nu denk ik dat de antenneversterker kapot is, maar mijn vraag is waar kan ik die vinden ?
Of is er iemand die hetzelfde gehad heeft ?

Gr.
Serge :biertjuh:
Laatst gewijzigd door Serge1916V op wo 5 nov 2008 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator

Zit je antenne überhaupt wel op je radio aangesloten? :)
Want als je slechte ontvangst hebt kan je over het algemeen nog wel 1 of 2 zenders vinden.
5 GT Turbo '88 GT5
antoine
Car: Renault Clio III RS

Misschien moet je eens de kabel door meten. Vanaf de aansluiting die in je radio gaat tot aan de antenne. Zoals Roy al zei, wanneer de kabel aangesloten is moet je wel 1 zender kunnen ontvangen.
Serge1916V

De kabel zit wel aangesloten :) het is ook zo dat heel af toe dan wil ik wel eens een radiozender ontvangen maar dat is vaak van korte duur en het ontvangst is dan zeer slecht! (N)
Hier moet dan ook handmatig de fm freq. worden ingesteld.
cliocabriokelvin

de autoradio van mijn vriendin heeft het zelfde, maar als je daar handmatig doe zoeken, dan vindt je wel radiozenders. is btw een alpine radio :) duurt alleen lang voor je je radio heb ingesteld. :wink:
Serge1916V

Ik ben begonnen met het loshalen van de antenne achter op het dak.
zag dat er een zeer kwetbare constuctie was toegepast, een pinnetje(waar je antennespriet ingeschroefd zit) dat weer tegen een metalen contactpunt aan hoort te zitten.
ik zag dat de gps muis ook daar zit verwerkt.
Na het aanzetten van de radio heb ik willekeurig de antenne spriet op het kleine printplaatje te houden tot ik ineens volle ontvangst had. Dus heb een draadje gesoldeerd vanaf dat punt naar het punt waar je de antennespriet insteekt ook daar vastgesoldeerd en nu is alles weer in orde :smoke:

Het zat er ook vol met corrosie, misschien een aandachtpuntje voor Renault in de volgende Megane ??? :lol:

Grtzzz
Serge
Plaats reactie