Vandaag was het is tijd voor een klein beurtje en wat echte renault perikelen. 1 mistlamp deed het niet ook al zat er een nieuw lampie in en mijn claxon deed hij het niet. Ook was het tijd voor wat nieuwe olie en een nieuw filtertje. Ik weet namelijk niet precies wanneer dit voor het laatst is gedaan.
Toch leuk als je dan op de zaak komt en je ziet dit staan:
Na een heerlijk ritje waar zowel mij pa als ik de twingo even hebben bereden. Kan ik zeggen dat ik het een leuk en pittig bakkie vind. Vorral de bochten zij erg leuk met dit autootje. Ik merk als RS rijder dat de twingo veel scherper stuurt als mijn eigen clio rs. Ik mis wel wat vermogen als ik dit mag vergelijken met mijn rs. Stoelen zitten goed ookal dacht ik eerst dat ze een beetje te zacht waren. Overigens ook wel wat bekijks met dit karretje.
Of te wel een leuk ritje voordat we gingen klussen. Bij terugkomst de twinog rs naast een normale gezet:
[img]http://img142.imageshack.us/img142/2695 ... iumug6.jpg[/img]
Afgelopen donderdag heb ik eindelijk eens écht met de Twingo RS kunnen rijden.
Eerlijk is eerlijk, hij rijdt niet verkeerd. Je kan er lekker mee gooien en smijten. Wat ik wel jammer vind is dat het in mijn beleving lang duurt voordat hij zijn vermogen geeft. Maargoed, daar zullen in de toekomst wel wat "oplossingen" voor komen via een of andere tjoener.
Leuk bakkie. Maar als geld geen rol zou spelen zou ik voor een Clio RS gaan...
Korte foto-impressie is in onderstaand topic te vinden;
Chris schreef:Afgelopen donderdag heb ik eindelijk eens écht met de Twingo RS kunnen rijden.
Eerlijk is eerlijk, hij rijdt niet verkeerd. Je kan er lekker mee gooien en smijten. Wat ik wel jammer vind is dat het in mijn beleving lang duurt voordat hij zijn vermogen geeft. Maargoed, daar zullen in de toekomst wel wat "oplossingen" voor komen via een of andere tjoener.
Leuk bakkie. Maar als geld geen rol zou spelen zou ik voor een Clio RS gaan...
Korte foto-impressie is in onderstaand topic te vinden;
Als geld geen rol zou spelen ging ik sowieso niet voor een Renault, maar dan meer voor een gebruikte Audi RS4 Avant of hedendaagse RS6 Avant, bloedsnel en praktisch.
Maar inderdaad zoals je zegt mist de Twingo RS vergeleken met de Clio RS ietwat vermogen en komt het laat los, maar kijk je naar de prijs per pk is het heel goed.
Vooral daar waar ik vaak bij de ander op de bumper zat moet ik nu gas tot op de bodem trappen, maar in de bochten ben ik nog niet sneller tegengekomen....
Arno17 schreef:
Als geld geen rol zou spelen ging ik sowieso niet voor een Renault, maar dan meer voor een gebruikte Audi RS4 Avant of hedendaagse RS6 Avant, bloedsnel en praktisch.
Niets meer aan toe te voegen.
Maar om nog even terug te komen op de Twingo RS, ik ben positief verrast. Uiteraard wel de "Cup" uitvoering.
Tja, het is niet geld wat zo iedereen op de plank heeft liggen natuurlijk, ondanks dat het een mooie prijs is.
Al vang je er 12.000 voor, dan nog is het mooi geld verdiend toch. Voor 12 koop ik hem wel
Twingo RS achterspoiler
Wij willen u er nogmaals op wijzen dat de Twingo RS tot productieweek 50 standaard voorzien is van een GT achterspoiler. Vanaf week productieweek 50 zal de GT spoiler vervangen worden door de RS spoiler welke ook in de brochure staat afgebeeld.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alleen zonde van die prijsstandaard bij de neus van de Clio.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nee. Zitten alweer terug onder de Seat. A.s. zaterdag is ie er weer, dus maybe dat het ff kan (en mag van hem)
Afgelopen zaterdag ff mee gereden. Wat gaat dat ding HARD.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voor een sportiever geluid bij een Twingo RS dient men op het luchtfilterhuis een rubber afdekplaatje te verwijderen.
Deze zit als je voor de auto staat, links aan de zijkant.
Have fun.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik hoorde het van de mensen die op cursus waren geweest.
Een beetje extra geluid kan nooit kwaad natuurlijk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"