Auto spuiten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Jan Theeven

Wie o wie heeft er voor mij een leuk adresje om mijn auto to laten spuiten? En dan bedoel ik ook kleine deukjes wegwerken en evt. nieuwe stukjes plaat erin lassen i.v.m. roest. En wat zou dat kosten? Zelfde kleur...
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jan Theeven

Kijk... dat zijn nuttige tips! Bedankt!
Jan Theeven

Wil mijn hele auto opnieuw laten spuiten over een tijdje... als ik genoeg gespaard heb ;)... zelfde kleur, alleen buitenkant, zonder lassen o.i.d. Gewoon voorbewerken en spuiten dus. Weet iemand een goedkoop adresje waar ik dit (zwart) kan laten fiksen? ;)
Tim
Car: E36 M3

Heeft de auto verder geen roest? Anders is het in mijn ogen een beetje jammer om voor een boel geld de auto over te laten spuiten en vervolgens te wachten tot hij begint te rotten...
Jan Theeven

Jawel... zit hier en daar wel roest... maar dat laat ik dan eerst door een vriend van me in orde maken
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Misschien dat een schadebedrijf zich de hoofdprijs telt, maar de goedkoopste zal niet in alle gevallen even goed hun voorbewerking etc doen (dingen die jij achteraf niet ziet, maar wel na een jaar of een paar jaar duidelijk worden).
Jan Theeven

ik weet het... maar de vraag was of iemand een adresje weet ;) (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

denk dat je zelf eerst een indiatie moet geven wat het ongeveer mag kosten
~thijs~
Contacteer:

Zit hier in Hillegom een schade hersteller die hele auto's spuit vanaf 850,-
Jan Theeven

Dat zijn mooie bedragen ;)
Enig idee of zij goed werk afleveren?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

voor dat geld?
zal alleen spuiten zijn? dan zelf strak maken?

lijkt me sterk dat ze er voor dat geld echt tijd in steken..
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Je hebt PM Jan,
Nabij geleen heb ik een leuk adressje :wink:
Tim
Car: E36 M3

Bijna altijd geldt: Goedkoop is duurkoop (I)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

~thijs~ schreef:Zit hier in Hillegom een schade hersteller die hele auto's spuit vanaf 850,-
Welke is da?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Voor fatsoenlijk werk met goede lakken is het onmogelijk voor die prijs.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jan Theeven schreef:Dat zijn mooie bedragen ;)
Enig idee of zij goed werk afleveren?
Dat kan niet echt voor dat geld maargoed :) (Y)

Voor de lak ben je al flink geld kwijt, laat staan het strakmaken, andere voorbewerking, kosten (goede) spuitcabine + paar uurtjes drogen, napoetsen en polijsten, etc.

Als je dat bedrag nu eens verdubbeld zit je er korter bij, zeker als je zelf ook al het een en ander doet :)
Jan Theeven

even doorsparen ;)
Mrtn
Car: R5GTT

jaah mazzel... alleen spuiten moet makkelijk lukken voor dat geld... voorbewerkt en al de cabine in duwen!

Het bedrijf waarvoor ik werk levert spuitcabines, dus je spreekt vaak met mensen die daar werken/eigenaren. Lak kost gemiddeld 60euro per liter, reken 3 liter = 180euro. 4 uur cabinekosten = 200 euro. Uurloon 4 uur = 300euro...

Feit is dat deze kosten kunstmatig abnormaal hoog worden gehouden, tijd dat daar eens wat aan gedaan wordt... kunnen de verzekeringen ook omlaag (Y)
Jan Theeven

ehhh... voorbewerken kan ik zelf ook niet hoor... dus dat moet ook wel gebeuren
~thijs~
Contacteer:

Geen idee wat voor werk hij aflevert. Dit is de mail die ik van hem kreeg:

Het is altijd moeilijk een prijsindicatie te geven als wij het nog niet gezien hebben, maar reken ongeveer op het volgende.

Spuitkosten buitenkant € 850,- meerprijs metallic lak € 250,-
Spuitkosten binnenkant € 450,-
Het strakmaken wat er nog bij komt moeten we eerst zien evt via foto's, dan kunnen we daar een prijs voor maken.

Met vriendelijke groeten,

Tim Veldboer
Veldboer Auto's & Schadeherstel
Amperestraat 6A
2181 HB Hillegom
T: 0252-532452
E: info@autoveldboer.nl

Het strakmaken is een reactie op mijn vraag over bepaalde deeltjes die verrot/verroest zijn en vervangen moeten worden
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mrtn schreef:jaah mazzel... alleen spuiten moet makkelijk lukken voor dat geld... voorbewerkt en al de cabine in duwen!

Het bedrijf waarvoor ik werk levert spuitcabines, dus je spreekt vaak met mensen die daar werken/eigenaren. Lak kost gemiddeld 60euro per liter, reken 3 liter = 180euro. 4 uur cabinekosten = 200 euro. Uurloon 4 uur = 300euro...

Feit is dat deze kosten kunstmatig abnormaal hoog worden gehouden, tijd dat daar eens wat aan gedaan wordt... kunnen de verzekeringen ook omlaag (Y)
Dan heb je het niet over een metallic lak in ieder geval. En echt goede blanke lak is ook erg duur. Meestal wordt de goedkope variant gebruikt en juist dat maakt het grote verschil. En ja, juist dat voorbewerken is duur. Heel duur...
paulvanrooij
Contacteer:

inderdaad, dan heb je een blanke lak die erg inzakt, en dan krijg je die bekende sinaasappelhuid, wat je dus niet wil op je strak gespoten autootje..

goed werk/resultaat kost bijna altijd goed geld, maar dan heb je ook wat!
Mrtn
Car: R5GTT

blanke lak die inzakt? daardoor sinasappelhuid? Blanke lak die niet uitvloeit krijgt juist sinasappelstructuur, bv die niet voldoende wordt verdund...

goede lakken zijn ook erg duur, dat ontken ik ook niet, maar geloof mij... de marges zijn abnormaal..
paulvanrooij
Contacteer:

Mrtn schreef:blanke lak die inzakt? daardoor sinasappelhuid? Blanke lak die niet uitvloeit krijgt juist sinasappelstructuur, bv die niet voldoende wordt verdund...

goede lakken zijn ook erg duur, dat ontken ik ook niet, maar geloof mij... de marges zijn abnormaal..
volgens mij bedoelen we allebei hetzelfde, met verschillende oorzaken/omschrijvingen ;)

maar goed, waarom het er slecht uitziet maakt niet uit, feit is dat je jezelf voor je kop slaat als het resultaat minder is dan je gehoopt had.

Een 'goedkoop' adres kan misschien ook wel goed werk afleveren (en een duur adres slecht werk), maar ga niet af op prijzen. ga er langs of probeer auto's te zien te krijgen die daar geweest zijn, dan weet je of ze goed werk afleveren of niet!
Plaats reactie