Hallo,
Ik heb een clio uit 2002 en hij is sinds kort een zoemand geluid aan het maken vanuit de achterwielen. Als je langzaam rijdt hoor je het niet echt maar hoe harder je rijdt hoe harder het klinkt.
Ik denk zelf dat de kogellager kapot is en vervangen moet worden maar wilde het toch even navragen.
Daarnaast komt er ook een soort van klapperend geluid vanuit het reachtervoorwiel als je door een put rijdt of over een klinkerweg. Klinkt alsof er iets loszit wat dan klapperd. Misschien iets met de vering?
Hoop dat iemand een idee heeft voordat ik hem wegbreng.
Zoemend geluid achterwielen
Dat is waarschijnlijk je wiellager, ja. Als je de auto opkrikt aan de achterkant en je draait het wiel rond, dat hoor je dat wel. Dan weet je direct aan welke kant het is. 
Dat geklapper bij je voorwiel zou ik zo niet weten. Misschien dat je veerpootlager kapot is?

Dat geklapper bij je voorwiel zou ik zo niet weten. Misschien dat je veerpootlager kapot is?
en als je het al niet hoort, een zwieper geven aan het wiel en dan een vinger zachtjes op de draagarm van de achteras leggen. Als je lichtje wat voelt trillen, is je lager stervende..
(werkt bij de voorzijde ook goed uiteraard, dan de schroefveer gebruiken ! )
(werkt bij de voorzijde ook goed uiteraard, dan de schroefveer gebruiken ! )
Ga eens met je handen over het loopvlak van de banden (tegen de draairichting in). Voel je scherpe randen dan heb je grote kans dat het aan je banden ligt. Die zijn dan "raar" afgesleten en dat geeft net zo'n geluid als een versleten wiellager.
Ok dan was mijn vermoeden waarschijnlijk juist.
Dat van een versleten band had ik idd ook bedacht maar die zijn er opzich nog goed uit.
Het geklapper heb ik naast het geluid af en toe geen last van. Ik las in sommige topics dat het de bij sommigen enkel in een bocht was maar dat heb ik dus niet...
Bedankt zo ver
Dat van een versleten band had ik idd ook bedacht maar die zijn er opzich nog goed uit.
Het geklapper heb ik naast het geluid af en toe geen last van. Ik las in sommige topics dat het de bij sommigen enkel in een bocht was maar dat heb ik dus niet...
Bedankt zo ver
-
- Contacteer:
Cuppende banden kun je laten ''trimmen''
dan worden ze rond geslepen op een soort draaibank
dan worden ze rond geslepen op een soort draaibank
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ghetto style rocks