Hey hallo.
Wie o wie kan mij helpen!?
Mijn megane RS geeft aan met een melding in de boordcomputer, ( olie binnenkort verversen )!? maar de kleine
beurt hoeft hij pas over 5.000km te hebben!
ra.... ra.... politie pet? wie weet wat er aan de hand is?
mvg pascal.
olie verversen!!! vraagje
-
dealer is het de laatste keer vergeten te resetten? heb je het interval wel goed?
tja wat kan er verder aan de hand zijn? denk dat je het zelf beter weet dan iemand hier?
tja wat kan er verder aan de hand zijn? denk dat je het zelf beter weet dan iemand hier?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Dan denk ik dat het aantal kilometers telt.Ollie schreef:Melding is gebaseerd op duur van het interval of het aantal kilomters.
Is het een jaar geleden dat je de laatste keer een beurt hebt laten doen?
Ik heb in korte tijd vrij veel kilometers gereden!!! en de laatste beurt was de afleveringsbeurt.
Dus de olie is kort geleden vervangen ongv 5mnd geleden.
Laatst gewijzigd door RS Passie op zo 12 okt 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nope... ik ben 2e eigenaar en heb een afleveringsbeurt + een half jaarOllie schreef:Is het een hele nieuwe?
garantie gehad.
dat is nu een half jaar geleden... en heb in dat half jaar wel veel km gemaakt!!! soms gewoon doelloos rondrrijden

Dus snap die melding niet... het zou dus kunnen dat ik het aantal km heb gereden voor de volgende beurt!?
moest je zeggen ik wil van die melding af:
Het kan ook met draaiende motor, mocht je twijfels hebben of je nu contact hebt of niet.
Als je contact hebt, is het gelijk aan de Mégane 2. Menu boordcomputer op de service-interval. Je hebt bij de megane 2 een toets om je dagteller te resetten op je instrumentenpaneel. Die toets ingedrukt houden tot de kilometerstand (voor de 2.0T waarschijnlijk ook 20000km) verschijnt. Zal eerst knipperen en dan blijven staan, dan pas toets lossen! Succes!
(gevonden op ander forum en het werkt)
kan zijn dat hij nu al zegt binnekort verversen omdat je nog 5000km moet doen ofwel omdat de interval nie gereset is bij laatste onderhoudsbeurt.
Het kan ook met draaiende motor, mocht je twijfels hebben of je nu contact hebt of niet.
Als je contact hebt, is het gelijk aan de Mégane 2. Menu boordcomputer op de service-interval. Je hebt bij de megane 2 een toets om je dagteller te resetten op je instrumentenpaneel. Die toets ingedrukt houden tot de kilometerstand (voor de 2.0T waarschijnlijk ook 20000km) verschijnt. Zal eerst knipperen en dan blijven staan, dan pas toets lossen! Succes!
kan zijn dat hij nu al zegt binnekort verversen omdat je nog 5000km moet doen ofwel omdat de interval nie gereset is bij laatste onderhoudsbeurt.
en contact opzetten is in versnelling zetten, op de rem duwen en de startknop indrukken (koppeling niet indrukken!). Omdat hij dan in vernsnelling staat gaat hij niet starten maar wel het contact opzetten. (Niet proberen bij de eerste laguna 2's !!! die start dan gewoon)
-
Ik zou dat truukje met "remmen + in versnelling laten staan en dan op startknop drukken" maar niet uitvoeren. Of je moet voldoende ruimte voor de auto hebben
.
Op contact zetten is 1 keer op de knop drukken zonder de rem of koppeling ingedrukt te houden (en voor de veiligheid kan je natuurlijk de auto in zijn vrij zetten en op de handrem).
Op contact zetten is 1 keer op de knop drukken zonder de rem of koppeling ingedrukt te houden (en voor de veiligheid kan je natuurlijk de auto in zijn vrij zetten en op de handrem).
-
Skycount schreef:moest je zeggen ik wil van die melding af:
THX... probleempje is opgelost

ik heb het idd gedaan zoals hier boven is beschreven!!!
en het werkt

gr pascal