Hallo,
We hebben 3 maanden geleden een 2e hands Twingo Initiale gekocht.
We zijn erg blij met de auto, want hij rijdt erg lekker.
Gister kwam ik er bij toeval achter dat bij het reservewiel in de achterbak veel water staat. Ik heb dit inmiddels weg gehaald maar weet niet waar het vandaan komt?
We hebben geen schuif/zonnedak dus daar kan het niet aan liggen.
Weet iemand of dit een bekend probleem is bij een Tweingo en wat ik er aan kan doen?
Hoe kan je er achter komen waar het water vandaan komt?
Lekkage van Water bij Reservewiel in Twingo
Laatst gewijzigd door paulus op zo 12 okt 2008 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Controleren door iemand in de auto te zetten die gaat spieken als jij de auto nat afspuit met een tuinslang...
Mijn twingo had overigens hetzelfde, daar was 1 van de bevestigingsbouten van de achterbumper weggerot...
Mijn twingo had overigens hetzelfde, daar was 1 van de bevestigingsbouten van de achterbumper weggerot...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
- Car: MB
Houd het de komende dagen eens in de gaten. En ga anders in de auto zitten/liggen en laat een ander met de tuinslang eens wat rondspuiten hier en daar. Weet niet of daar origineel een afwateringsgaatje in hoort te zitten (is evt. wel te maken natuurlijk als je wil), maar deze kan ook verstopt zitten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, we hebben geen schuifdak.Abel schreef:schuifdak?
dit probleem had ik laatst ook..
ik heb wel een panorama schuifdak, maar deze is recent vervangen. Volledig vervangen.
maar nou heb ik laatst mijn auto gewassen en overal goed tussengespoten. daarna kwam ik erachter dat recht bij mijn reservewiel water stond.
echter heb ik ook een houten plaat onder de mat liggen, en die vertoonde geen watervlekken..
waar zou dit dan vandaan kunnen komen?
en nog belangrijker, hoe is het te verhelpen?
ik heb wel een panorama schuifdak, maar deze is recent vervangen. Volledig vervangen.
maar nou heb ik laatst mijn auto gewassen en overal goed tussengespoten. daarna kwam ik erachter dat recht bij mijn reservewiel water stond.
echter heb ik ook een houten plaat onder de mat liggen, en die vertoonde geen watervlekken..
waar zou dit dan vandaan kunnen komen?
en nog belangrijker, hoe is het te verhelpen?