motorwissel Megane Coupe 1.6 naar 2.0

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
manuel
Contacteer:

Wegens een gebroken distributieriem en de daarbij ontstane schade willen wij een motor uit een schadewagen inbouwen.

Echter betreft dat een 2.0 en hebben we nu een 1.6.

We hebben de complete auto erbij dus alles is aanwezig. wat kunnen we verwachten en hebben jullie tips en adviezen?

Thanx
puddinkie

voor keuring moet je bij 2liter toch achter ook schijfrem hebben ???
manuel
Contacteer:

puddinkie schreef:voor keuring moet je bij 2liter toch achter ook schijfrem hebben ???
Thanx voor het meedenken maar ik wil het hier het liefst beperken tot problemen die ik tegen kan komen bij het inbouwen van de motor.
Roy
Moderator

puddinkie schreef:voor keuring moet je bij 2liter toch achter ook schijfrem hebben ???
Bij welke keuring? Voor de apk is het geen probleem, daar kijken ze alleen of hij goed remt. :)

@ Manuel, aangezien je alles erbij hebt van de donorauto lijkt het mij een kwestie van plug and play. :) Misschien dat de uitlaat aansluiting iets anders is maar ook dat moet wel je fixxen zijn lijkt me.
5 GT Turbo '88 GT5
manuel
Contacteer:

Roy schreef:
Bij welke keuring? Voor de apk is het geen probleem, daar kijken ze alleen of hij goed remt. :)

@ Manuel, aangezien je alles erbij hebt van de donorauto lijkt het mij een kwestie van plug and play. :) Misschien dat de uitlaat aansluiting iets anders is maar ook dat moet wel je fixxen zijn lijkt me.
Ik krijg nogal wat sceptische reakties, terwijl ik zelf zoiets heb van joh het is dezelfde auto en ik heb hem er rijdend bij dus wat kan er nu fout gaan? Misschien dat er ergens een ander motorsteuntje zit maar ff eesn steuntje omlassen is ook een kwartier werk.

En de vermogenstoename is niet van dien aard dat de auto bij de RDW herkeurd moet worden
Mrtn
Car: R5GTT

De motorsteunen van de 2.0L motor heb je erbij, dus die laat je er gewoon opzitten. Wat Roy al zegt kan de uitlaatophanging anders zijn, waardoor je wellicht wat laswerk hebt. In principe kan de 2.0 vrij eenvoudig overgehangen worden, bekijk alleen even de stekkerbezetting van de kabelbomen van de motoren en de contrastekker die in de motorruimte hangt en de auto in loopt. Schema's hiervan heb je wellicht nodig om dit uit te zoeken en wellicht aan te passen..
manuel
Contacteer:

Mrtn schreef:De motorsteunen van de 2.0L motor heb je erbij, dus die laat je er gewoon opzitten. Wat Roy al zegt kan de uitlaatophanging anders zijn, waardoor je wellicht wat laswerk hebt. In principe kan de 2.0 vrij eenvoudig overgehangen worden, bekijk alleen even de stekkerbezetting van de kabelbomen van de motoren en de contrastekker die in de motorruimte hangt en de auto in loopt. Schema's hiervan heb je wellicht nodig om dit uit te zoeken en wellicht aan te passen..
Ok thanx,

Zijn er hier misschien mensen die de bewuste schemas hebben? Is er helemaal nog niemand die een dergelijke wissel heeft uitgevoerd?
Martijn Kool

misschien op het megane forum? hb het niet nog nooit gelezen eigenlijk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
manuel
Contacteer:

Martijn Kool schreef:misschien op het megane forum? hb het niet nog nooit gelezen eigenlijk..
Daar krijg ik helemaal weinig reakties :wink:
Abel
Über-Spammer

uit wat voor auto komt die 2 liter ook uit een megane coupe?

niet moeilijk doen, alles rond de motor mee verplaatsen.. uitlaat waarschijnlijk tot en met de catalisator. niets lassen alleen is de motor waarschijnlijk zwaarder en zou ik dus ook de veerpoten mee omwisselen.

suc6, alleen de 2.0 16V heeft achter schijfremmen
Steven
Car: M536

Volgens mij gaat het deze meneer met name om de kabelbomen, maar volgens mij is dat redelijk plug en play, zo hoef je volgens mij de interieurboom niet mee te nemen.

En steunen lassen hoeft bijna nooit, carroserietechnisch is Renault (gelukkig) heel consequent en zijn er bijna nooit verschillende varianten.
Enkele daargelaten als 21TQ, Clio 16v/Willy etc.
manuel
Contacteer:

Thanx mannen,

We gaan volgende week lekker sleutelen :wink:
redmankamikaze
Contacteer:

En hoe staat die ermee?
Plaats reactie