hallo,
ik ben Gino en ben nieuw op dit forum
ik heb een R5 1400cc kunnen kopen uit het jaar 1989,
(ik rij normaal met een getunde mazda323f BG met carb.maar deze heeft een kiss of dead gehad van een andere wagen:-( )
zijn er verschillende uitvoeringen van deze wagen(de 1400cc)
bv:met carburator of zonder
ik ben ook op zoek naar een tuningschop liefst in de buurt^^(ieper-veurne)maar als het in belgie is is dat ook ok als ze maar onderdelen verkopen voor R5.
ik heb nog een motor liggen 1600cc 16V carburateuz van een mazda 323Fbg zou deze passen in mijn R5?
dank u
tuning R5
-
alles past
zolang je maar een slijptol en een lasapparaat hebt staan
ik denk dat als je echt sneller wilt gaan,dat je dan beter kunt kijken
naar een gtt,gtx,gte(de laatste 2 zijn niet zo spannend maar komen leuk vooruit voor de beginner)
of genoegen nemen met wat je nu hebt..
want er gaat niet alleen veel tijd inzitten om een blok te wisselen

zolang je maar een slijptol en een lasapparaat hebt staan

ik denk dat als je echt sneller wilt gaan,dat je dan beter kunt kijken
naar een gtt,gtx,gte(de laatste 2 zijn niet zo spannend maar komen leuk vooruit voor de beginner)
of genoegen nemen met wat je nu hebt..
want er gaat niet alleen veel tijd inzitten om een blok te wisselen
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Car: R5 Alpine Turbo
Probeer ergens in NL een GTT te scoren of in België, staan er altijd wel een paar te koop maar zeeeer zelden.. NL is GTT land voor ons Belgen
Zoals al eerder gezegd is het inderdaad raadzaam een snellere versie te zoeken van de 1.4!
En een engineswap mag zoiezo al niet in België tenzij je gaat 'foefelen' met chassisnr's.....
Zoals al eerder gezegd is het inderdaad raadzaam een snellere versie te zoeken van de 1.4!
En een engineswap mag zoiezo al niet in België tenzij je gaat 'foefelen' met chassisnr's.....

-
- Contacteer:
dank u voor de raad,het gaat om een 1400cc dat ik zou omwisselen met een 1600cc 16V carburateur.motor omwisselen geen probleem ik kan aan papieren geraken via een vriend die een garage heeft,deze kan hem dan laten herkeuren(dat hij dan zogezegd de motor heeft omgewisseld)^^
-
- Moderator
- Car: MB
Ik zou niet aan die mazda motor in die 5 beginnen. Veel werk, veel gezeik in Belgie en waarschijnlijk nog steeds weinig plezier. Waarom eigenlijk niet een mazda terug gekocht waar je die motor zo in kunt hangen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
ik zal terug een mazda 323f bg(met klaplichten)kopen voor mijzelf,weet een grsi 1800cc staan(143pk)standaard,maar zie graag een R5 ook daarom heb ik er eentje gekocht voor mijn vrouw,en zal dus met 2 auto's de wegen onveilig maken^^
-
- Car: R5 Alpine Turbo
Je kan dan wel de keuring omzeilen op die manier maar wat dan met het chassisnummer? Volgens mij kan i op deze manier nooit gekeurd raken hoorgino R5 schreef:dank u voor de raad,het gaat om een 1400cc dat ik zou omwisselen met een 1600cc 16V carburateur.motor omwisselen geen probleem ik kan aan papieren geraken via een vriend die een garage heeft,deze kan hem dan laten herkeuren(dat hij dan zogezegd de motor heeft omgewisseld)^^

en no way dat je een R5 kan 'in regel' verzekeren met een 1.6 16v..
-
- Contacteer:
er zijn renault 5 's met een 1700 motor
kijk daar dan naar
r5 gtx en gtx baccara
kijk daar dan naar
r5 gtx en gtx baccara
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break