maxi williams.. klaar tot zover..

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Car: Renault Clio III RS

Sorry, maar dan vind ik die van Leeroy nog mooier, zelfs in 4 x 4 uitvoering en smaller spoor. :wink:
Marco (ClioII)

Netjes hoor! :worship:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zeker (Y) Hier en daar nog wat kleine dingen aanpassen/recht zetten/netjes afhangen en hij is helemaal af!

nu t motorische nog ;) :p :p
leeroy

nou het doet genoeg stof opwaaien die spoorbreedte en de velgmaat :p even voor de duidelijkheid zoals ik al gezegd had de velgmaat zal wel uiteindelijk 17 inch worden maar dan zit er voor mij toch echt aan vast dat het vermogen nog wat hoger moet.. en aangezien dat dit project mij en mijn vriendin toch wel :worship: al heel wat euries gekost heeft is het voorlopig even sparen en wat kleine dingen doen.. en dan komen vanzelf de puntjes op de i, want die geldboom in de tuin is nu toch echt leeg :lol:
canonballman

Zelfs 18-ers zouden m niet misstaan (Megane RS 18-ers?? :p ), met zulk soort grote wielkasten. Maar inderdaad, hij wordt wel trager.
Je kunt ook de eindoverbrenging nog korter maken, maar das weer tsjing tsjing, en alleen maar om op een zelfde acceleratie uit te komen als een standaard willy.

gewoon de geldboom goed water geven, en zodra ie weer bloeit een setje 18-ers, een setje lage compressiezuigers, en een haardrogerkit. Doe dan gelijk 1 turbo per cilinder, dan troef je menno ook af :p :wink:
DennisT
Moderator

canonballman schreef:Zelfs 18-ers zouden m niet misstaan (Megane RS 18-ers?? :p ), met zulk soort grote wielkasten. Maar inderdaad, hij wordt wel trager.
Je kunt ook de eindoverbrenging nog korter maken, maar das weer tsjing tsjing, en alleen maar om op een zelfde acceleratie uit te komen als een standaard willy.

gewoon de geldboom goed water geven, en zodra ie weer bloeit een setje 18-ers, een setje lage compressiezuigers, en een haardrogerkit. Doe dan gelijk 1 turbo per cilinder, dan troef je menno ook af :p :wink:
Das idd wel makkelijk, dan kan je de turbo direct op de uitlaatkanaal aansluiten :D

18" Megane RS velgen goud laten coaten zou zeker dik zijn denk ik!!! :worship:
jiggy
Contacteer:

hey leeroy lang niet meer gesproken maar de clio ziet er echt mooi uit :worship: :worship: :worship: misschien paar kleine puntjes, maar een auto moet ook nooit helemaal af zijn. en voorzichtig rijden he :wink:
leeroy

jiggy schreef:hey leeroy lang niet meer gesproken maar de clio ziet er echt mooi uit :worship: :worship: :worship: misschien paar kleine puntjes, maar een auto moet ook nooit helemaal af zijn. en voorzichtig rijden he :wink:
dankje (Y) hoe is het nu met jou voiture je had toch een ibiza gekocht? is dat inmiddels ook weer een project geworden of wat :wink:
jiggy
Contacteer:

leeroy schreef:
jiggy schreef:hey leeroy lang niet meer gesproken maar de clio ziet er echt mooi uit :worship: :worship: :worship: misschien paar kleine puntjes, maar een auto moet ook nooit helemaal af zijn. en voorzichtig rijden he :wink:
dankje (Y) hoe is het nu met jou voiture je had toch een ibiza gekocht? is dat inmiddels ook weer een project geworden of wat :wink:
jah dat klopt heb nu een gele 2.0 16v ibiza cupra 3D rijdt geweldig mooi. nee heb alleen een rs4 voorbumper erop voor de rest laat ik de butenkant mooi voor wat het is en ziet er ook gewoon netjes uit, wil misschien alleen wat meer trekkracht onderin hebben, maar dat komt wel goed.
hey veel succes (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik zou zelf alleen die deur strips er af schoppen
geen gezicht met die kit ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
leeroy

ik zoek eigenlijk iemand die bij mijn uitlaat er een flexibel gasdicht stuk in kan lassen omdat het al een keer gescheurd is.. :~ ik heb een nieuw stuk gekregen maar ik schat dat het niet lang duurt voordat deze ook kapot gaat... ik weet niet of dit komt door de motor trillingen of een kapotte motor en of bak steun... iemand enig idee?

een :foto: voor de beeldvorming, het gat voor de lambdasonde zou dan denk ik iets moeten opschuiven of zo...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... cheurd.JPG[/img]
DennisT
Moderator

Ik ken dit tussenstuk helemaal niet :( Is dat orgineel? Je hebt toch een flxiwibel stuk zitten waar de 4 uitlaatpijpen bij elkaar komen?
leeroy

nee is niet origineel :D is van een powersprint spaghetti 4-2-1
DennisT
Moderator

Dan moet je ook een Devil nemen, heb je dat gezeik niet meer :wink: :lol:
Frits Clio 16v

Ik heb hier nog een paar van die flexibele delen liggen, binnendiameter is 50mm.
Stuur maar een pm als je er 1 over wilt nemen (voor weinig).
leeroy

nou het is weer een hele tijd stil geweest maar het is weer zover :( ik was bezig met remolie verversen en toen brak (natuurlijk) een nippel af |: :~ van de rechter voorklauw. nu is mijn vraag hoe gevaarlijk is het om er evt mee rond te rijden, of hoeveel werk is het om zon onding uit te boren en te vervangen of ben ik beter af met een tweede hands klauwtje ergens en welke passen dan allemaal...
Tom
Moderator
Car: MB

uitboren is te proberen (verneukt is het toch al) maar zal niet meevallen denk ik. Scoor een ander klauwtje op de sloop van een clio16v/williams/1916v en je bent voor een paar tientjes klaar. En de nippels even loshalen allemaal een heel klein puntje vet op smeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Wat ik altijd doe bij remolie verversen is vantevoren nieuwe nippeltjes kopen en de oude er voorzichtig uitdraaien en dan gelijk de nieuwe monteren (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy

ja ik was al aan het kijken op mp maar zag zo vlug niks wat in de buurt was, morgen maar eens een paar autosloperijen bellen. en als ik niks kan vinden dan probeer ik denk ik wel uit te boren (Y)

@ luco is idd niet onverstandig om te doen ben je dit soort ongein tenmisnte voor
Bart V

Zijn het standaard klauwen? Die heb ik nog wel liggen denk ik. Ik kan zaterdag even kijken voor je.
leeroy

ja zijn standaard klauwen als ik morgen niks vind dan laat ik je wat weten want maandag moet ik er weer mee naar werk
leeroy

nou probleem opgelost :~ heb een setje 4 pots aangeschaft via rtc markt dus die nippel hoef ik ook niet meer uit te boren is wel wat (veel :~ ) duurder maar ze stonden al een tijd op de verlanglijst :p

klaar voor montage...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... st_013.jpg[/img]

links gemonteerd meteen even de nippels een klein beetje ingevet en de klauwen een kleine poets/schuurbeurt gegeven zoveel mogelijk oud remstof verwijdert
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_002.jpg[/img]

rechts idem als links :p
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_006.jpg[/img]

zoals je ziet zijn de schijven wel weer wat kleiner ben van 285mm naar 258 gegaan maar daar kan ik wel mee leven
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_005.jpg[/img]

omp schijfjes..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_004.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_003.jpg[/img]

meteen een :foto: van het hart (L)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_008.jpg[/img][/url]

morgen nog even goed ontluchten pedaal voelde nog niet helemaal lekker, en dan kan ie er weer tegenaan :D
Bart V

Volgens mij horen daar toch echt grotere schijven tussen. Je blokken lopen aan de buitenzijde niet tegen de schijf, en dat is niet al te best voor de krachtverdeling. Geen slimme constructie zo. Beter even een setje grotere schijven regelen. Levert ook meteen meer remcapaciteit op.
leeroy

hmm.. ok de grotere die ik had paste echt niet want dan paste de beugels die erbij zaten niet op de fusee , en heb met monteren goed gekeken en de blokken lopen beide zijde goed ertegenaan buiten zelfs iets meer als binnen zoals ik het zag maar misschien zie ik iets over het hoofd
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... nz_006.jpg[/img]

Je blokken komen maar voor de helft op de remschijf.
Da's niet goed. Je lijkt toch zo'n 1.5 cm over te hebben voor toch een grotere schijf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator

Denk dat Bart wel wat gelijk heeft.

Op de foto (die arco nogmaals laat zien) is het goed te zien. Er is een groot deel van de blokken wat in de lucht hapt en de schijf niet raakt.
Als dit een bracket is "naar origineel", is het eventueel mogelijk om hier weer een "naar 285" bracket op te zetten. Al is de vraag of dit de stevigheid ten goede komt. Beste is dan denk ik een andere bracket maken voor deze radiale bevestiging.
leeroy

aha op die fiets.. dan snap ik wel wat bart bedoelt ja.. mooi k*t dacht een mooi setje te hebben (U) :(
Tom
Moderator

Voor welke auto zijn deze brackets eigenlijk? Want met standaard schijf lijkt het niet lekker te werken op een clio

Zou dus best kunnen dat deze voor een 285mm schijf zijn. Anders zou je deze klauwen los kunnen halen van de brackets en opvullen met een stuk (allu of staal) waarna je dan met langere! bouten (van voldoende kwaliteit) het geheel weer aan elkaar zet. Dan heb je de extra ruimte voor de grotere schijf en ook de betere opvulling.
Laatst gewijzigd door Tom op za 18 okt 2008 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
leeroy

ik heb me laten vertellen voor een clio maar idd wat je zegt lijkt niet lekker te werken dus ik ga nog maar eens informeren denk ik
Tom
Moderator

heb je die 285 schijven nog liggen? Probeer die eens in deze set-up
Bart V

Ik zou gewoon nieuwe adapters maken. Je kan dan meteen 285 mm schijven monteren. Dat zal nu niet lukken, omdat de offset anders is.
Tom
Moderator

even niet aan gedacht. daar zit je dan ook nog mee ja :(
leeroy

heb net even gekeken en de 285 erop gezet en idd de set is voor 285 ik zag het nu ook op de adapter staan in het serie nummer :( en zoals bart al zei, ik krijg de adapter niet op de fusee omdat de schijf niet genoeg naar binnen komt (toch?), richting fusee bedoel ik dan pfff het is ook altijd wat lijkt het wel :( het scheel ongeveer een halve centimeter of zo

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... dapter.JPG[/img]
Bart V

Zo te zien heb je aardig wat vlees daar, dus als je een hap uit de adapters freest ben je er in principe. Wel zorgen dat je dan een beetje nette afrondingen gebruikt. Verder ook even kijken hoe dik het materiaal dan is op de dunste plaatsen. Het laatste wat je wilt is dat die adapter gaat scheuren! Als het te zwak wordt zal je ze opnieuw moeten laten maken van staal.
leeroy

ja zoiets zat ik ook te denken maar heb hier geen freesbank oid en met de hand gaat hem zeker niet worden denk ik.. zal erg oneffe worden ben ik bang
Plaats reactie