Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn schreef:
Ronald1916V schreef:Ik rijd al een jaar rond met een Clio met scheuren in de frontbalk enz. en daar heb ik ook regelmatig meeo p de ring gereden.. de kans dat die eerder in 2en knakt is veel groter..
Vind ik best spannend klinken... :)
't is niet zo spannend als je denkt hoor :p, er zit alleen een kreukeltje in de frontbalk :wink:
Tim_Coupe schreef:Ja je auto... Even vergeten dat die een stukje lager is dan de mijne (0) How gas los, er komt een drempel. How fuck een drempel... Je uitlaat zit er nog onder hoor ;)
Je kunt wel remmen maar de middendemper raak je soms gewoon op sommige drempels.. en laag is ie zeker :p helemaal voor een 1.4 :D
Ronald1916V

Van de week de voorste draagarmen vervangen van Tim's Clio en daar had ik nog wat foto's van :)

De rechter draagarm met het deukje/knikje
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 74-570.jpg[/img]

Draagarmrubbers even spanningsvrij monteren
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 48-840.jpg[/img]

We hadden al Nürburgring petjes, Nürburgring stickers, Nürburgring posters, maar nog geen Nürburgring gras.. nou.. bij deze :clown:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 22-280.jpg[/img]

Volgende week maar weer eens kijken hoe de Clio het doet op de Ring :clown: Ik doe het dan even rustig aan aangezien het voor mij weer de eerste keer is met de R19 16V op de ring..
Steven
Car: M536

Om nog ff te mieren, die draagarm is dus echt nix mis mee, dan is dat subframe toch wel ff zorgelijker hoor :p
Tom
Moderator
Car: MB

die draagarm ziet er idd nog wel aardig ok uit. Heb je een foto van je subframe?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Car: E36 M3

Opzich niet zoveel mis mee maargoed, nu zijn de rubbers ook gelijk fris. Geen powerflex maar best prima!

Subframe valt echt wel mee. Foto heb ik er niet van. Voor de geinteresseerde is hij waarschijnlijk met het Ardennenweekend te bewonderen ;)

Motorsteun heb ik van de week ook vervangen, nu komt volgens mij alleen in snelle bochten de motor ergens tegen de carrosserie... Maar even kijken of dit nog voor volgend weekend nog op te lossen is, anders maar even kijken of ik wel met de Clio naar het weekend ga :@
Morgen namelijk op vakantie en geen tijd meer om te klussen.
Steven

Die steun kun je schuiven he, hij staat nu teveel naar je veerpoot toe, dus ff krikarmpje ertussen en een mm of 5 opschuiven. Weg probleem...

Tis je toch wel opgevallen dattie enorm vele speling heeft onder die bouten met die grote ringen?
Geert
Contacteer:

monteer ook gelijk de 19 bak steun. Kan het nu goed merken op me 2e willie, daar zit hij niet op en op de ander wel. pook beweegt helemaal niet meer met zo'n steun.
Tim

Ja dat klopt, maar die is later door Ronald ook nog even iets verder opzij vast gezet maar dat was blijkbaar niet het probleem.

Eerst dacht ik dat er iets aanliep maar dat is niet het geval. Misschien een andere steun kapot gegaan? Die onder de accu ofzo, vind het wel een beetje jammer weer... Het mag nu wel weer even meezitten!

@ Geert
Ja misschien dat ik die van de winter erop zet :)
Ronald1916V

Steven schreef:Die steun kun je schuiven he, hij staat nu teveel naar je veerpoot toe, dus ff krikarmpje ertussen en een mm of 5 opschuiven. Weg probleem...

Tis je toch wel opgevallen dattie enorm vele speling heeft onder die bouten met die grote ringen?
Ik heb die steun later nog ver verplaatst naar buiten, veel verder is die niet te krijgen eigenlijk, heb gisteren nog een stuk met de Clio gereden maar hoor zelf geen rare geluiden, ook heb ik niet echt wat ruig bochtenwerk verricht aangezien het wegdek nat was, na de vakantie rijd ik er nog wel even een rondje mee.. :)

Komt vast goed, anders rijd ie wel met mijn R19 16V mee :)
Tim

Ja het is met name als je wat sneller door bochten gaat. Maar goed is het zeker niet, en de uitlaat rammelt ook weer (S)

Naja we zien wel even.
Steven

Nou en, de mijne piept :D
Haas
Car: Megane RS

en de mijne lekt... kak aan!
Tim

T was niet een geluid wat echt goed klonk in ieder geval... Onder de kap heb ik het dan over, nu piept de uitlaat alleen nog :P

Maare in mijn vakantie heeft Ronald nog even heel erg z'n best gedaan en gezorgd dat de remmerij goed ingeremd is :D Enorm dankbaar voor want hij kan dus gelukkig mee zonder kans op strandden!

Morgen weten we of hij dit keer wel heel blijft ;)
Ronald1916V

Tim_Coupe schreef:T was niet een geluid wat echt goed klonk in ieder geval... Onder de kap heb ik het dan over, nu piept de uitlaat alleen nog :P

Maare in mijn vakantie heeft Ronald nog even heel erg z'n best gedaan en gezorgd dat de remmerij goed ingeremd is :D Enorm dankbaar voor want hij kan dus gelukkig mee zonder kans op strandden!

Morgen weten we of hij dit keer wel heel blijft ;)
Hij heeft met mij achter het stuur bijna 2 uur industrieterein en 60 kilometer snelweg overleefd dus dat rondje ring haalt ie vast wel :wink:
Tim

Zo terug van een gezellig weekend (Y)

De ardennen en de ring waren erg leuk met de Clio. Hij is dit keer wel heel gebleven dus dat is weer gunstig, zelfs de ringrondjes gingen erg lekker en het vertrouwen in mezelf, de baan en de Clio is weer helemaal terug :D

Op naar het Ringweekend :D
Tim

Vanavond de auto weggebracht voor het maken van de kooi.
Ontwerp is strak voor het dashbord langs, buis langs de deur, kruis achterin en een dwarsbalk voor de gordel achterin.
Bevestiging achter komt op de achteras :)

Morgen komt het materiaal binnen en hij verwacht het met 2 dagen ofzo klaar te hebben!

Zal als hij weer terug is even wat foto's maken :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Goede en zinnige upgrade. (Y) En dan ook nog even de achterkant omlaag gooien. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Ja die mag wel een stukje omlaag ja, maar voor als je nog wel eens door het gras gaat op het circuit is dat wel handig. ;) Mooi projectje voor in de winter om dat te doen.

Hoop dat de rol ook iets minder is als de kooi erin zit, d'r zit nu echt teveel rol in tijdens het tijden, verlagen zal ook al wel een stuk schelen :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Rollen om de lengte-as krijg je er daarmee niet uit. Met verlagen wel, en een dikkere stabilisatorstang.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tim

De kooi doet helemaal niets aan de rol in de lengterichting?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hij rolt op banden en veren. :) Bel je nu de kooienbouwer af? :p
Tim

Ja heb net even gebeld en haal hem zo weer op ;)

Nee maar als leek op het gebied van dat soort dingen had ik met enigzinds redeneren verwacht dat het wel wat uit zou kunnen maken. Maakt verder niet uit, met verlagen weet ik zeker dat er wat gebeurd.
Steven

Strak voor het dashbord langs en dan geheel gelast, oftewel je dash krijg je er nooit meer uit.... :~

Laat em nou gewoon erdoorheen steken en verzaag dat dash een beetje, kun je iig je kachelradiateur nog es vervangen.
-PAZ-
Über-Spammer

Dat risico zou ik idd ook niet nemen. Je zal net zien dat je dan binnenkort je dash eruit moet halen om een of andere reden.
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Contacteer:

gewoon dash eruit en zo strak mogelijk laten inbouwen. dan hoeft er maar weinig van het dash af.

[img]http://bpautosport.nl/photos/opbouw_ren ... 4929_2.jpg[/img]
Tim

Lees de berichten net pas. Net even gebeld en het zit er allemaal al in en hji is af.

Ik heb het aan hem voorgelegd en hij gaf aan dat het nog wel moet lukken omdat er nog wel iets speling is en het dash deels los te schroeven is.

Mocht het dus nodig zijn om het dashbord er dus uit te moeten halen dan is het misschien wel lastig maargoed, het zit er al in dus dat is jammer mocht het toch een probleem gaan worden.

Vanavond waarschijnlijk weer ophalen :)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(Y)

Wel gaaf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Contacteer:

vanavond foto's neem ik aan? :)
Tim

Ja de foto's komen vanavond denk ik wel, even kijken of ze een beetje lukken in verband met dat het donker is als ik terug ben.

Hij moet nog even een kleurtje krijgen maar welke kleur ben ik nog niet uit, blauw is misschien wel leuk maar een erg opvallende kleur kan ook wel tof zijn :)
Steven

Tim_Coupe schreef:Lees de berichten net pas. Net even gebeld en het zit er allemaal al in en hji is af.
Gelukkig had ik je van tevoren niet al gemeld dat je em er beter doorheen kon laten gaan :p

Maargoed wel koel, zou em lekker zilvergrijs maken, matcht ook weer een beetje met je velgen.
Tim

Ik weet het Steven, je had het inderdaad over de stevigheid die het wel ten goede kwam. Dash heb ik niet bij stil gestaan maargoed, ik zie het vanavond wel even en zal wat foto's online knallen.

Grijs is ook wel een leuke optie, maar eens goed over nadenken :)
Steven

Ahja tis gebeurt, in het ergste geval kun je met de decoupeerzaag ook wel een gat in je dash zagen om die kachelrad eruit te vissen >-)
Of gewoon de huidige slopen en een andere nemen die je netjes aanpast.

Heb je in de deuren ook kruizen of ist een enkele sidebar?
Tim

Er is nu niets meer aan te doen inderdaad. Met een beetje creatief zijn moet het misschien ook wel lukken.

Maar langs de deuren zit een enkele buis van ongeveer m'n heup schuin naar beneden richting voeten. Zou een kruis of een enkele nog veel schelen trouwens?
Steven

Kruis wordt meestal verplicht als je polyester deuren hebt, qua stijfheid voegt het niet zo heel veel toe, al is dat ook weer afhankelijk van hoe de achterkooi zit. Tis ook meer een cosmetische vraag ;)
Tim

Ah vandaar :) Nee voor de handigheid is een enkele ook wel beter, instappen zal al wat lastiger gaan, helemaal straks met kuip denk ik.
Plaats reactie