Mn vader heeft hier een Renault scenic van 2002 phase 2 1.6 16v
en de wagen geeft een tik waneer je schakelt en dus kopeling snel op laat komen of als je ineens gas geeft. (dus wanneer het blok iets kantelt)
Wagen is al bij dealer geweest en konden half jaar geleden niks vinden bij andere garage geweest en wisten niks.
Het hele voor terein is gecontroleert op spelingen enz niks is allemaal goed, motersteunen zijn ook allemaal goed.
De tik komt ergens bij de versnellingsbak vandaan.
maar de versnellingsbak heeft verder geen bijgeluiden.
Iemand diet ooit vaker meegamaakt?
Tik bij versnellings bak renauls scenic fase 2 1 .6 16v
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Aandrijfas?
-
- Car: GTT
die lijken goed te zijn geen overdreven spelingen en het is ook geen knoep geluid ofso,Niels V Dijk schreef:Aandrijfas?
Als je de wagen op handrem zet en in 1e versnellin zet en koppeling op laat komen en je voelt hem aan grijpen hoor je ineens tik
als je ondertussen dat iemand dit in de wagen doet onder de kap kijkt zie je de moter iets bewegen en ineens een tik vanuit de versnellingsbak
Danny van Duren schreef:die lijken goed te zijn geen overdreven spelingen en het is ook geen knoep geluid ofso,Niels V Dijk schreef:Aandrijfas?
Als je de wagen op handrem zet en in 1e versnellin zet en koppeling op laat komen en je voelt hem aan grijpen hoor je ineens tik
als je ondertussen dat iemand dit in de wagen doet onder de kap kijkt zie je de moter iets bewegen en ineens een tik vanuit de versnellingsbak
Was benieuwd of dit probleem al opgelost is. Mijn clio met dezelfde motor doet eigenlijk hetzelfde. Gaat Maandag naar de dealer onder garantie om naar dit probleem te kijken.
De tik die ik hoorde bij het opschakelen bleek de vertanding van de lagerbus in het differentieel te zijn waar de linker aandrijfas in zat. Dus niet de as zelf zoals ik eerst dacht.
Garage heeft eea vangen en hij rijd weer als nieuw.
Garage heeft eea vangen en hij rijd weer als nieuw.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Trek de bevestigingsbouten van het subframe eens na, helpt soms wel bij die dingen