Ik stond van de week in de file. Zag dat me temperatuur meter aardig omhoog ging. Normaal hoorde ik dat de koelvin zijn werk gaat doen maar nu niet meer. Hij slaat niet aan.
Als ik me motor uit zet en me contact ook op uit laat staat gaat hij wel aan maar zodra ik dan alleen al me contact op aan zet gaat hij gelijk weer uit.
Het gaat over een Clio Williams.
Wie kan me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
Koelvin gaat niet aan
-
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Contacteer:
Hmmm ik zou zeggen dat er iets is met je thermoschakelaar, misschien is die kapot of maakt tie geen lekker contact meer ofzo...loop anders is een keer je bedrading na op kapotte draden etc...martijn williams schreef:Ik stond van de week in de file. Zag dat me temperatuur meter aardig omhoog ging. Normaal hoorde ik dat de koelvin zijn werk gaat doen maar nu niet meer. Hij slaat niet aan.
Als ik me motor uit zet en me contact ook op uit laat staat gaat hij wel aan maar zodra ik dan alleen al me contact op aan zet gaat hij gelijk weer uit.
Het gaat over een Clio Williams.
Wie kan me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
-
thermocontact in de radiateur, of een draadbreuk daarin.
verbind je stekker op de radiateur een door, slaat se fan aan dan moet je zeker je thermocontact vervangen.
hmz.... ik bedenk me ineens dat het ook lucht in je radiator kan zijn.
nippel los en opnieuw proberen, nadat er vloeistof is uitgekomen.
verbind je stekker op de radiateur een door, slaat se fan aan dan moet je zeker je thermocontact vervangen.
hmz.... ik bedenk me ineens dat het ook lucht in je radiator kan zijn.
nippel los en opnieuw proberen, nadat er vloeistof is uitgekomen.
-
- Car: R19.R
Als ik zo het bericht lees werkt zijn thermocontact gewoon op het moment dat het contact uit staat (de vin slaat aan). Op het moment dat hij contact in schakelt, wordt om de één of andere reden de stroom naar de vin onderbroken. Dus het lijkt mij sterk dat het thermocontact stuk is dan wel dat er lucht in de radiateur zit.
-
heb het nippel opengedraaid nadat er vloeistof uit is gekomen.
Toen ik hem net stationair liet draaien ging er geen vin aan, zette het contact uit en de vin ging draaien, en weer zodra ik het contact op aan zet slaat de vin uit.
Toen ik hem net stationair liet draaien ging er geen vin aan, zette het contact uit en de vin ging draaien, en weer zodra ik het contact op aan zet slaat de vin uit.
-
thermocontact in de radiateur lijkt me zo.
dat hij aanslaat komt door het thermocontact bij het thermostaathuis, die slaat aan bij 112 graden dacht ik voor het laatst te lezen op de sensor.
vervang het thermocontact in je radiateur maar, zeker nu je zegt dat er water uit je ontluchtingsnippel komt en de fan wel aanslaat als je je auto van het contact af zet.
gaat je fan ook weer uit als je je auto weer op contact zet??
edit: oops, overheen gelezen, fan slaat uit bij aan zetten contact.
dan blijf in erbij bij het vervangen van contactje radiateur.
dat hij aanslaat komt door het thermocontact bij het thermostaathuis, die slaat aan bij 112 graden dacht ik voor het laatst te lezen op de sensor.
vervang het thermocontact in je radiateur maar, zeker nu je zegt dat er water uit je ontluchtingsnippel komt en de fan wel aanslaat als je je auto van het contact af zet.
gaat je fan ook weer uit als je je auto weer op contact zet??
edit: oops, overheen gelezen, fan slaat uit bij aan zetten contact.
dan blijf in erbij bij het vervangen van contactje radiateur.
-
morgen even een thermo contact bestellen..
hoho,
ik zal eens kijken naar de voeding of daar aan gesleutels is. lijkt mij een relais probleem. auto aan geen fan, auto uit wel fan.. dus dat is de voeding dus, en thermo contat werkt dus wel.
als je handig bent zelf ff circuitje maken door de thermo contact te gebruiken als maak contacht voor relais die + van de dynamo/accu naar de fan verbind, - van de fan aan de massa op de dynamo maken
ik zal eens kijken naar de voeding of daar aan gesleutels is. lijkt mij een relais probleem. auto aan geen fan, auto uit wel fan.. dus dat is de voeding dus, en thermo contat werkt dus wel.
als je handig bent zelf ff circuitje maken door de thermo contact te gebruiken als maak contacht voor relais die + van de dynamo/accu naar de fan verbind, - van de fan aan de massa op de dynamo maken
-
- Car: R19.R
Er wordt hier niet gelezen Abel, zoiets zei ik ook al

-
zelf ben ik niet zo extreem handig in electra.Abel schreef:hoho,
Het enige wat ik zie is dat er andere stekkertjes op de draadjes zitten die op het thermo contact gaan.
Waar kan ik het relais vinden?
want hoe je het uitlegt klinkt niet echt ingewikkeld.