De Williams van LotuzClioWilliams deel 2

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Boetes hogen soms per half jaar al op, dus beter ff de boetebase van flitsservice ook ff checken.
Tom
Moderator
Car: MB

Wel zuur verhaal idd. Maar ja, effe ander uitlaatje scoren en gas erop (rustig dan he :p ) :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LotuzClioWilliams

Over rustig gasgeven gesproken... Ik ben blij dat ik nog even de tijd had om de motor een beetje op temperatuur te laten komen, want die agenten wilden rustig met koude motor bij 4500 toeren de meting afnemen. En in de praktijk werden dat zelfs uitschieters naar 5500 toeren! Lomperiken. :(
Steven

Ach daar gaat een motor ooknie instant stuk van hoor... Kijk als je nou 2x per dag altijd volgas naar de supermarkt gaat en weer terug voor een paar jaar lang ist vervelend ja :p
Tim
Car: E36 M3

Gaan ze alleen uitlaat geluid meten of gaan ze de rest ook nakijken? Anders zou ik wel eerst even een katalysator zien te regelen voordat ze daar over gaan beginnen...
Geert
Contacteer:

een kat dempt ook nog eens enorm
LotuzClioWilliams

Volgens de agent gaat het alleen om de geluidsmeting, maar ik neem ook graag het zekere voor het onzekere. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de goedkope katalysatoren van winparts en katdirect. Iemand ervaringen hiermee?
DennisT
Moderator

Ik zou idd ook voor de zekerheid de kat er weer onder hangen, officieel mag die er namelijk ook niet onder vandaan.

Als je er ff 1 moet lenen, mijne ligt in de schuur op de volgende APK te wachten, heb er ook een ring bij voor als je een spagetti pijp hebt :)
LotuzClioWilliams

Dat zou wel tof zijn. (Y)
DennisT
Moderator

Je moet 'm wel komen halen natuurlijk :wink:
Steven

Met de Willy? :D
LotuzClioWilliams

Haha! Dat zal ongetwijfeld dan met een 60 pk 106'je worden. :lol:

Tja, ik denk dat ik met dat wagentje niet door die motoragent mee was genomen voor controle. Het moge duidelijk zijn wat voor soort wagens er geselecteerd werden.
Tom
Moderator

Wie rijdt er nou met zijn mistlampen aan.......... (0) (0)
LotuzClioWilliams

Ja, daar heb ik nog steeds de pest over in. Ik moet weer zonodig het goede voorbeeld geven en met m'n verlichting aan rijden! Wie heeft er aan dat knopje gezeten?! |:

En nog erger is, die reparatie had eigenlijk niet vandaag maar gisteren plaats moeten vinden. Ik had namelijk al bij het maken van de afspraak aangegeven dat het vermoedelijk de kilometerkabel was. Hadden ze nu gewoon dat ding alvast besteld, dan hadden ze die gisteren meteen kunnen monteren en had ik vandaag niet met m'n wagen daar in de buurt geweest. Maar nee, eerst zelf tot die conclusie moeten komen en dan pas de kabel bestellen... :~ Wel hebben ze een lampje van de remverlichting voor me vervangen, want stel dat ik gecontroleerd zou worden! Daar zouden ze weleens moeilijk over kunnen doen. Toen had er bij mij zelf ook een lampje moeten gaan branden...

Overigens was de monteur zeer enthousiast over m'n wagen. "Als je 'em ooit verkoopt..." Meteen kreeg ik een visitekaartje in m'n hand gedrukt. :lol:
DennisT
Moderator

Bedoelde hij daar de Williams in het algemeen mee?

Toch raar dat ze jou er uit pikken, de jouwe ziet er volledig orgineel uit. De laatste keer dat ik met de Williams aan gehouden ben is zeker een jaar geleden, en mijne ziet er niet echt orgineel meer uit :)
LotuzClioWilliams

Tja, mistlampen aan + snelle auto = kassa. Het was echt die motorrijder die erop stond dat ik die bekeuring voor de mistlampen kreeg. :~
Tim
Car: E36 M3

Met een oude snelle auto ben je geheid aan de beurt. En als hij dan nog met van die gouden wielen is heb je het helemaal gedaan ;)
DennisT
Moderator

Ja dat is waar, ik ben er aan gewend :) Maar gouden wielen vallen idd nogal op :p :D
Strijder

Waar kan je een DB meting laten doen? :D
Wat een rot dag voor je zeg (N)
LotuzClioWilliams

Strijder schreef:Wat een rot dag voor je zeg (N)
Ja, en het begon zo goed. Een halve dag werken die zo voorbij was. Toen ik thuis kwam, lag er een pakketje met nieuwe CD's vanuit de US in m'n brievenbus. Toen de rekening voor de reparatie ook nog lager uitviel dan verwacht en ik eindelijk weer in de Williams kon wegrijden, had ik het helemaal naar m'n zin. :pompom: Maar ja, zoals je gelezen hebt, werd de boel daarna in rap tempo op z'n kop gezet. [img]http://smile.smilies.nl/388.gif[/img]
Remon

Heb dat gezeik met mijn vorige Clio 1.4 ook gehad! Koste me 150,- :( 3x voor naar de rechtbank geweest omdat de agent dingen beweerde die niet waar waren, maar helaas. Het woord van een agent telt zwaarder als die van mij (N)
LotuzClioWilliams

Morgenavond ga ik een bijna nieuwe middendemper ophalen. Dan heb ik ook meteen een 16v katvervanger te koop. Een nieuwe katalysator heb ik gisteren besteld en dus zou ik aan het eind van de week weer een legale uitlaat onder m'n wagen moeten hebben hangen. De middendempervervanger die nu onder m'n wagen zit, mag dan ook weg.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Jammer dit inderdaad, ik heb om die reden die Devil uitlaatlijn er onder vandaan geschroefd omdat ik het gewoon niet lekker vind rijden hier in de buurt, het stikt tegenwoordig van politiecontroles e.d. en ik heb geen zin in een bekeuring voor zoiets... :)

Nu zit er weer een redelijk stil uitlaatsysteempje onder waarvan ik denk dat het wel moet kunnen.. al zou ik me niets verbazen als het geluid daarvan ook te veel is..

Als je tegenwoordig een goedgekeurde Remus of Sebring einddemper koopt dan koop je die ook voor de sier.. die hoor je in de auto echt niet meer (S)
-PAZ-
Über-Spammer

Wel er zuur dat je voor paar db te veel heel je uitlaat lijn moet aanpassen, beetje sportieve auto moet je toch ook gewoon kunnen horen vind ik (~) (Y) :) Gelukkig valt het hier in de omgeving nog mee met de politie controle's
R5GTT. Drive it like you stole it
LotuzClioWilliams

Ronald1916V schreef:Jammer dit inderdaad, ik heb om die reden die Devil uitlaatlijn er onder vandaan geschroefd omdat ik het gewoon niet lekker vind rijden hier in de buurt, het stikt tegenwoordig van politiecontroles e.d. en ik heb geen zin in een bekeuring voor zoiets... :)
Was het maar alleen een bekeuring. Ik heb van een kennis begrepen dat de hele wagen gekeurd wordt en het dus niet blijft bij een geluidsmeting. Nu verkeert m'n Williams in goede staat, dus ik zou niets te vrezen moeten hebben, maar als ze bij de RDW maar iets vinden, kost me dat weer extra tijd, moeite en geld om het op te lossen. Dat gaat bij een normale APK (die bij mij pas oktober 2009 gepland stond) bij een garage een stuk makkelijker.
Ronald1916V schreef:Gelukkig valt het hier in de omgeving nog mee met de politie controle's
Ik dacht precies hetzelfde.
Roy
Moderator

Spijkcity en weinig politie???? :~
5 GT Turbo '88 GT5
LotuzClioWilliams

De vrijwel nieuwe middendemper is binnen. Nu de katalysator nog. :)
Strijder

LotuzClioWilliams schreef:De vrijwel nieuwe middendemper is binnen. Nu de katalysator nog. :)
Wat is dat katalysator? :D :wink:
LotuzClioWilliams

Dat is dat dure ding waarvan ik dacht dat ik het een jaar lang niet nodig zou hebben. |:
Tom
Moderator

Voor een paar tientjes koop je een 16V-kat. Effe flensje verlassen en klaar.
-jacco-
Über-Spammer

LotuzClioWilliams schreef:
Ronald1916V schreef:Jammer dit inderdaad, ik heb om die reden die Devil uitlaatlijn er onder vandaan geschroefd omdat ik het gewoon niet lekker vind rijden hier in de buurt, het stikt tegenwoordig van politiecontroles e.d. en ik heb geen zin in een bekeuring voor zoiets... :)
Was het maar alleen een bekeuring. Ik heb van een kennis begrepen dat de hele wagen gekeurd wordt en het dus niet blijft bij een geluidsmeting. Nu verkeert m'n Williams in goede staat, dus ik zou niets te vrezen moeten hebben, maar als ze bij de RDW maar iets vinden, kost me dat weer extra tijd, moeite en geld om het op te lossen. Dat gaat bij een normale APK (die bij mij pas oktober 2009 gepland stond) bij een garage een stuk makkelijker.
Die keren dat ik bij de RDW ben geweest, was de "keuring" net zo spannend als een APK... Niet dus :)
Maargoed, dat ging om invoer van auto's... Hopen dat het meevalt (Y)

Overigens begrepen dat er vanaf 2010 een Db meting bij de APK gaat komen :~
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
LotuzClioWilliams

Tom schreef:Voor een paar tientjes koop je een 16V-kat. Effe flensje verlassen en klaar.

Dat geloof ik best, maar ik wil nu geen risico nemen met oud spul. Ik wil zo snel mogelijk weer in de Williams kunnen rijden! Anders word ik :bonk:
Tom
Moderator

oud is niet altijd kapot............
LotuzClioWilliams

En nieuw is niet altijd goed, maar toch heb ik daar op dit moment even iets meer vertrouwen in. ;)
Plaats reactie