Even voorstellen: Vincent

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Vinch
Contacteer:

Hallo mede renault liefhebbers.

Ik zal mijzelf even voorstellen: ik ben Vincent ik ben 20(bijna 21) jaar. En woon in IJmuiden. Ik heb sinds een half jaar een blauwe renault 19 uit 1991. Er ligt een 1,4 8v gtr in. Deze leverd jammergenoeg niet zo heel veel vermogen maar rijd daarintegen wel lekker zuinig. Ik rijd nu snelweg gemiddeld 1/16,5 met een cruisesnelheid van 135/140 op de teller (130 gps) Het is de bedoeling dat er een hoop gaat veranderen aan de auto maar daarvoor zal ik wel een project openen.

Ik wilde nog een foto posten maar ik kan zo snel mijn aansluitkabel niet vinden dus die post ik later nog even.

Greetz Vincent
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Welkom (Y) :)

Dit is echt een geweldig sterk blok wat je erin hebt liggen. Niet qua performance maar qua levensduur uiteraard :D

Ik heb een R19 Chamade uit 1990 gereden met de 1.4 erin. Tot 315.000 op de klok gezet waarna ie weg ging. In 4 jaar tijd in ieder geval nooit een probleem mee gehad, en dat voor 20 euro :lol:

Maar goed, veel plezier van je 19. Zie het als een overbrugging naar iets prachtigs. Ik heb in die 4 jaar tijd genoeg kunnen sparen voor mijn huidige vervoer een Clio RS182 :wink:
Het is als 'jonge-gast' even afzien misschien, maar het vervolg kan altijd beter.

PS: Welke aanpassingen ben je van plan??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tim
Car: E36 M3

Welkom! :)
Vinch
Contacteer:

Het blok is idd heel betrouwbaar heb ik al gemerkt en gevoeld hij loopt altijd als een zonnetje. Geen rare stotters of piepjes. Er is in 2003 een nieuw blok ingekomen, deze heeft nu 45000 gedraaid dus die kan nog minimaal 2ton mee.

Qua veranderingen ben ik al begonnen om alle tekens rondom te verwijderen. De voorbumper is slecht dus ik heb een chamade bumper gekocht inclusief 2 mistlampen. De deurstrips vind ik niet echt mooi staan dus die verdwijnen. Als de strips er af zijn ga ik eerst kijken hoe het staat als ik de schuine inham die overblijft netjes strak maak en spuit. mocht dit niet zo mooi staan kan alles altijd nog helemaal strak maken.

Motorisch zal hoogstwaarschijnlijk aangepast worden doormiddel van een turbo. Hiervoor ben ik op dit moment nog bezig om alle onderdelen bij elkaar te krijgen. Ik heb al een setje zuigers iets uit laten draaien om de compressie iets omlaag te halen. Ik heb een audi turbo'tje (niet al te groot). Een 70cm intercooler die precies achter de luchtsleuven in de chamade bumper past. Het is nog niet 100% zeker maar hoogstwaarschijnlijk gaat het toch gebeuren. Als dit in werking gezet gaat worden zal het alleen niet met dit blok zijn maar met een 2ehands blok wat in van onder tot boven ga restaureren.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

welkom @ rtc en veel succes met de plannen! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Vinch
Contacteer:

Hierbij even foto's van hoe hij er nu bijstaat:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFFGP6TX.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKZCLVCY.jpg[/img]
Dnns

Welkom @ RTC ! (Y)
Plaats reactie