Dumpvalve Twingo GT

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Gezien ik van de dealer maar geen antwoord krijg probeer ik het hier maar eens. Zeer waarschijnlijk zal iemand wel weten of het mogelijk is.

Ik zou dus graag een dumpvalve op mijn GT willen hebben, maarja kan dit wel?

Heb bij renault 2 mensen hierover gesproken, de een zegt dat het kan en de andere niet. Degene die zei dat het kan zou met een prijsopgave komen, maar nu na 2 weken is ie er nog steeds mee bezig :( Degene die zegt dat het niet kan zegt dat er een waarde gemeten word en als je er een dumpvalve op zou zetten dat ie dan een storing zal gaan geven.

Kan iemand me hier vertellen of het kan en zoja welke ik zou moeten kopen en hoe deze aan te sluiten?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zal best wel kunnen, maar dan waarschijnlijk alleen als ' closed loop' zoals bij VAG (VW, Audi, Seat).

Zo'n Bosch dumpvalve kost +/- 40 euro dacht ik. Kweet alleen niet of het daadwerkelijk mogelijk is kwa montage.

Heb er nu ook helaas geen staan in de showroom om te checken voor je.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Arco schreef:Zal best wel kunnen, maar dan waarschijnlijk alleen als ' closed loop' zoals bij VAG (VW, Audi, Seat).

Zo'n Bosch dumpvalve kost +/- 40 euro dacht ik. Kweet alleen niet of het daadwerkelijk mogelijk is kwa montage.

Heb er nu ook helaas geen staan in de showroom om te checken voor je.
Geeft een "closed loop" dan wel geluid of is dat een stille?

Jammer dat je er geen heb staan. Weet niet waar je werkt, want als het in de buurt is van Geldermalsen kan ik wel ff langs rijden?!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mickael schreef:
Arco schreef:Zal best wel kunnen, maar dan waarschijnlijk alleen als ' closed loop' zoals bij VAG (VW, Audi, Seat).

Zo'n Bosch dumpvalve kost +/- 40 euro dacht ik. Kweet alleen niet of het daadwerkelijk mogelijk is kwa montage.

Heb er nu ook helaas geen staan in de showroom om te checken voor je.
Geeft een "closed loop" dan wel geluid of is dat een stille?

Jammer dat je er geen heb staan. Weet niet waar je werkt, want als het in de buurt is van Geldermalsen kan ik wel ff langs rijden?!
Closed Loop is stil in vergelijk met een ' open'. (ooit een TT of een Saab horen afblazen op de snelweg ??? :D )

ff wat uitzoekn voor je. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]

Let er wel op dat er een mogelijkheid bestaat dat er een motorstoring kan optreden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis alleen afhankelijk van de motor offie op MAP (druk) of MAF (flow) draait.

MAP gestuurd zit de sensor op het inlaatspruitstuk, na de dumpvalve, dus geeft dat nooit problemen.
MAF zit voor de turbo en dus ook voor de dumpvalve, dus de motor meet een waarde en zodra de dumpvalve afblaast spuit ie iets teveel benzine in.

Op zich nix mis mee, levert vaak een leuke klap op bij het overschakelen, al is je katalysator er misschien iets minder blij mee, maargoed je motor gaat er echt niet stuk van.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb het al eens geprobeert bij een demo Twingo GT....
Er zit gewoon een closedloop Bosch dumpvalve onder de kap gemonteerd.
Als je de voorste slang (ff uit mn hoofd) lostrekt en afdopt krijg je het op effect dus met de welbekende Whoeiisssss......
Leuk bij het overschakelen, maar 1 groot nadeel..., bij constant 120 km/u blijft ie afsissen..... (S)

Kan dus wel, maar ik denk dat je het na 1 middag rijden al zat bent :)

Succes iig
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan moet je die bosch eraf trekken en een normale dumpvalve met strakkere veer erin zetten, dan sist ie harder en heb je dat met constant openstaan ooknie (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:x
Laatst gewijzigd door Arco op di 30 sep 2008 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Kijk, zo leer je nog eens wat.... :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iemand een Bailey's kopuh ??!!! :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Baileys roeleert 8)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Er zijn semi recirculerende dumpvalves die alleen bij vollast een deel van de lucht afblaast en de rest weer terugvoert. Forge heeft twee verschillende modellen die in te stellen zijn op de hoeveelheid lucht die ze afblazen.

Dus als je rustig rijdt, blaast hij niets naar buiten af. Als je hem dan even op de staart trapt, blaast hij dus wel wat lucht naar buiten af.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Roy schreef::biertjuh:
FOTO
Ik zat al te wachten tot hij kwam :P
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Ivo van Achthoven schreef:Kijk, zo leer je nog eens wat.... :D
Hoi Ivo,

Jij bent vandaag gebeld door Bjorn met deze vraag :wink:

Maar als ik steven goed begrijp zal het met een andere dumpvalve wel mogelijk moeten zijn?

Ivo je heb PM!
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Steven / Rob hebben jullie misschien een voorbeeld (link) naar een die zou kunnen?

Ik ben nog niet zo thuis in dit soort onderdelen :nopom:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Met de org. dumpvalve kan het ook alleen is de veer te licht dus blijft ie afsissen bij constant 100 km/u.
Als je een Baily's of Forge dumpvalve haalt is ie wat zwaarder geveerd zoals Steven aangeeft en dus het probleem opgelost.
Gewoon even proberen zoals hierboven door Arco aangegeven wordt, vind je het wat dan koop je een andere dumpvalve... :D

Ja hij heeft mij idd vanmiddag hierover even gebeld... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Een simpele forge van biesheuvel.nl voldoet al, die kun je namelijk openschroeven en een sterkere veer induwen (heeft biesheuvel vast wel) of je legt een paar ringen onder de veer, wordt ie ook stijver van.

Closed loops staan erom bekend licht geveerd te zijn, dus die dingen moet je eraf keilen. En volgens mij valt zo'n bosch niet open te schroeven.
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

Mensen al ervaringen met een andere dumpvalve op de gt?
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

Niemand?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Er rijden er hier niet (zoveel) met TCE motoren bij de RTC... :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
lesley
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 feb 2011 17:23
Contacteer:

heeft inmiddels al iemand ervaring hiermee ?
vond op youtube wel een leuk filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=FNNmc96V ... re=related
dit lijkt me ook wel wat voor mijn gordini gt..
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie