renault op G3 is dat wat?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
eugen
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 jul 2008 10:52
Locatie: stadskanaal

Ik ben ivm. mijn werk nu op zoek naar een auto op gas.
Nu ben ik wel fan van renault maar ik heb eigenlijk geen idee of een renault op gas wel een goed idee is .. een vriend van me die bij de anwb werkt zegt dat het geen geweldige combinatie is.

Nu is mijn vraag of iemand er ervaringen mee gheeft of eventuele aankoopstips (I)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

OVer het algemeen zijn Reno's toch best betrouwbaar op gas, die ouwe vooroordelen van 'gas is om op te koken' of 'elke x kop reviseren', is zwaar achterhaald.

Tuurlijk kun je een koprevisie verwachten rond de 250dkm, maar dat zijn echt niet de kostenposten. En dat hebben de meeste merken wel, behalve volvo's, die zijn echt sterk (Y)

Verder is het sterk afhankelijk van watvoor motor het is, de nieuwere renaults hebben nog wel es electrische problemen (LagunaII), maar dat staat eigenlijk los van het gas.

Tis afhankelijk van je budget en watvoor auto je wilt. Een ouwe Safrane 2,5-5 pitter, met volvo motor, zoals Riël heeft loopt richting de 5 ton...
Laatst gewijzigd door Steven op ma 29 sep 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tuurlijk, staan genoeg op MP cliotje doet het best..coupe met 16V blokjes schijnen ook goed te doen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een van de enige merken die het wél goed doen op gas.
Je vriend weet er niets van, abstract antwoord.


@steven, die 2 liter is technisch dezelfde motor. Vind je ook nog in laguna's maar sporatisch (N-motor).

Maar de motoren van Renualt lopen prima op gas. Gewoon lekker doen, je lacht je rot!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Tuurlijk kun je een koprevisie verwachten rond de 250dkm, maar dat zijn echt niet de kostenposten. En dat hebben de meeste merken wel, behalve volvo's, die zijn echt sterk (Y)
Collega heeft (had tot vandaag) een S80. 5-pitter, maar met 260k was die wel op. Nu heeft ze een Laguna II dCi. :~
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De oudere Volvo motoren zijn beter bestand tegen LPG dan de nieuwere voor zover ik het begrepen heb.
Ik zou het wel weten als ik iets op LPG moest kopen. ;)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Martijn schreef:
Steven schreef:Tuurlijk kun je een koprevisie verwachten rond de 250dkm, maar dat zijn echt niet de kostenposten. En dat hebben de meeste merken wel, behalve volvo's, die zijn echt sterk (Y)
Collega heeft (had tot vandaag) een S80. 5-pitter, maar met 260k was die wel op. Nu heeft ze een Laguna II dCi. :~
dwaas...
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ja, ik heb nog gewaarschuwd. "Doe maar een Mégane" Maar nee, het moest groot zijn....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

maakt niet uit dat het groot is...
maar een Dci... :P
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Nee, maar een Mégane is ietsjes degelijker.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik weet wel zeker dat een phase II 2.0 dci degelijker is dan een mégane :wink:
de phase I dci uit 2001/2002 zijn niet al te betrouwbaar nee :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een (gechipte) DCI rijdt erg fijn hoor (Y) Kost wat meer, maar dat betaalt zich helemaal terug in rijcomfort, grote actieradius en vooral koppel (Y)
Een leuke snelle renault op G3 is ook niet verkeerd overigens. Wel opletten dat de kop nog een beetje fris is, en er een fatsoenlijke gasinstallatie op zit.

En als we het over betrouwbaarheid gaan hebben.....kan je dan niet beter gewoon een Duits merk (behalve Opel) kiezen? :wink:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

mwoah, voeg vw maar toe aan dat opel lijstje , zie de autobild :wink:

Zelfs een 100 pk dci rijdt lekker, maar als je echt wil doorrijden is de 120 pk wel beter, al dan niet gechipt :)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Rij zowel met de Clio op gas alsook met de Laguna, beide zeer over te spreken. Ik heb nog geen problemen mbt de LPG installatie gehad met 1 van de auto's...
eugen
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 jul 2008 10:52
Locatie: stadskanaal

wat zie je dan als fatsoenlijke gas installatie?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Vialle. Die heb ik in een BMW en 2 Laguna's gehad. Helemaal goed. Is zo'n Laguna als ik heb, niet iets? Voor de prijs van een diesel absoluut topcomfort en -vermogen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mijn 19 reed op Eurogas systeem, in de 17k nooit problemen mee gehad.
M'n Laguna1 rijd ook op Vialle, ook alweer 30k met niet noemenswaardige probs en we zitten alweer bijna op de 250k.
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Persoonlijk vind ik LPI beter rijden dan eurogas.
Net wat meer power, echter kunnen bij LPI (vaille) wel meer kostbare reparaties voorkomen o.a injectoren en pomp.
Rijdt al zeker 15 jaar renault icm gas, altijd zeer goed ervaren.
De laatste 5 jr de F4R , rijdt het lekkerst vind ik.... oke oke liever een 5 pitter, echter niet in scénics te krijgen jammer (S)
Een goed ingebouwde installatie is essentieel.
Krijg je wat aan je installatie, laat er je monteur vanaf blijven, ga naar een specialist dat scheelt ergenis.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Eurogas is ook gasinjectie (LPi).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Alleen Vaille heeft LPI :wink:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

LPi is een merknaam, Eurogas heeft wel degelijk ook gasinjectie. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Martijn schreef:LPi is een merknaam, Eurogas heeft wel degelijk ook gasinjectie. :)
Ericon heeft gelijk. Alleen vialle heeft LPI, wat staat voor Liquid Propane Injection.

Andere merken hebben inderdaad ook gasinjectie, maar dat is (zoals de naam al zegt) injectie van gas, dus in gasvorm. LPI is gasinjectie in vloeibare vorm.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ok. :) Ik dacht aan Liquid Petrol Gas, en dan gas vervangen door Injection. In de werking heb ik het verschil nooit gemerkt, Eurogas had ik op m'n Mégane.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ach, gewoon op een gasdampinjectie rijden, scheelt weer in de kosten. LPI rijdt harstikke mooi maar goed, dat gaat geen tonnen mee.

Safrane nu 431.000 gereden op een G3 eurogasinstallatie met simpel mengstuk. Kijk, dat is nou makkelijk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Komt hij weer met zijn Saffie :wink:

Waarom zou LPI geen tonnen meegaan dan?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tuurlijk gaat lpi tonnen mee, wat is dat nou weer voor onzinpraat?
Waarschijnlijk gaat het zelfs nog langer mee omdat vloeibaar geinjecteerd
gas beter koelt dan verdampt gas.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het is onderhoudsgevoeliger, zo'n ouderwetse douchekop maak je af en toe schoon en reviseerd de verdamper.

LPI heeft toch wel wat meer aandacht nodig met die losse injectoren die na een tijdje beginnen te lekken. Pompen in de tank die niet droog mogen komen te staan etc.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met tonnen meegaan bedoel ik niet de motor, dat geloof ik, maar het systeem heeft minder uithoudingsvermogen dan een ouderwetse set. Dat kun je toch niet met me oneens zijn?

Of het opweegt tegen de voordelen die LPi met zich meebrengt, dat is vers twee :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat weet ik niet, onze vorige laguna had 2 ton op de teller toen we hem wegdeden, is nooit wat mis mee geweest (uberhaupt niet eigenlijk, alleen de versnellingsbak naar de klote, en dat voor een laguna :wink: ). Is nu nog van een monteur van onze dealer, zit al tegen de 3 ton en nog steeds probleemloos :)

Maar goed, de problemen die je noemt komen natuurlijk wel voor :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja bij 3 ton beginnen we pas hé :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

hehe :D
eugen
Berichten: 40
Lid geworden op: do 24 jul 2008 10:52
Locatie: stadskanaal

heb laatst nog een renault espace uit 1996 gezien op gas met maar 7 ton op de teller :bang:
vraag me af of het nog goed rijdt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Best grote kans dat het onderblok nog origineel is, misschien wel 2-3 koprevisies gehad, maar tis wel enorm stoer. :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

aanstaande 5 september staat er een clio RS op gas in goes voor een custom map.

btw, niks mis met gas. Het heeft tevens een hogere pingelwaarde dan benzine. Remember die sloppel in Goes met cossie blok ? Uhu, op gas !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie