Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat was voor het doorknikken van het dak. Maar als je eerst de ene, en dan de andere kant doet is dat niet nodig :) (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dat is inderdaad ter versteviging van de carosserie tijdens het laswerk.. kan inderdaad wel eerst de ene en dan de andere doen maar aangezien het allemaal 1 rotte zooi is doe ik het liever voor de zekerheid..

Daarna gaan ze er natuurlijk weer uit :)
Steven
Car: M536

Jean-Paul-S schreef:Dat was voor het doorknikken van het dak. Maar als je eerst de ene, en dan de andere kant doet is dat niet nodig :) (Y)
Dat doe je niet zo schat, dan zet je een diagonaal door de deuropening.
Zoals bij Merijn's projectfotos wel te zien is.

Dit doet helemaal nix zo, maakt verder niet uit hoor ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

OH, nja ik typ maar lomp over wat op de vorige pagina stond 8)

ik dacht dat je gewoon kant per kant kon doen, zonder overig buislaswerk?
Steven

Naja als dat dak wil vouwen wil je deuropening een parallelogram trekken en dat kun je dus tegengaan door dus een schoor te maken tussen onderkant B-stijl en bovenkant A-stijl.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

logisch ook :)

Maar lekker eigenwijs (van mij :p ), volgens mij is het allemaal niet nodig en kun je gewoon lassen zonder andere constructies erin te bakken :~
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op do 29 mei 2008 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V

Lekker boeiend allemaal.. de meesten bakken er helemaal niks tussen en beginnen lekker te flexen.. ik bak er voor de zekerheid 2 balken tussen..

en ik doe ook dorpel voor dorpel dus dat mag het probleem ook niet zijn :)
ARNO16V
Contacteer:

Goed bezig Ronald! :) Weer een beetje vooruitgang (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ronald1916V

Zoals sommigen al wel wisten heb ik er toch voor gekozen om verder te gaan met een andere carosserie, de huidige is aan alle kanten krom en heeft meerdere keren flink in elkaar gezeten en is het gewoon niet waard om nog op te lappen, jammer van de vele uren werk die er in zitten maar dit leek mij gewoon een betere oplossing. aangezien Martijn Kool mij belde of ik nog belang had bij een 19 16V heb ik de knoop dus doorgehakt

Woensdagavond de 16V van Kool opgehaald en donderdag er aan begonnen, alles maar dan ook bijna alles overgezet van de andere 16V en aangezien deze auto vrij recent opnieuw gespoten is en wat laswerk er aan verricht is kan ik er in ieder geval voorlopig een mooi tijdje mee vooruit

Bij elkaar geraapt zooitje en tevens de basis van een nieuwe 19 16V
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 73-350.jpg[/img]

Interieur gestript, net dashboard er in
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 15-410.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 58-050.jpg[/img]

Aangezien het zonnetje lekker scheen op straat zitten sleutelen en dat beviel wel..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 00-930.jpg[/img]

Oude versleten meuk die er uit kwam.. :p
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 66-720.jpg[/img]

Lederen bankstel er weer in :clown:

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 77-150.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 52-370.jpg[/img]

17" wielen van zolder gehaald en er weer onder gezet..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 44-590.jpg[/img]

Daarna besloten om eens rustig te gaan zitten en de verzekering even te bellen om de auto te verzekeren.. dat is uiteindelijk weer gelukt en ben ik richting Postkantoor gereden om de auto over te schrijven..

Daar eenmaal aangekomen bleek dat een graafmachine het Postkantoor gesloopt had..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 30-550.jpg[/img]

Dat was jammer want op Donderdagavond kun je de auto niet kwijt in het centrum bij het postkantoor en met 3 Auto's in bezit ga je natuurlijk niet fietsen.. dus dat heb ik de volgende dag maar gedaan :beer:

Vanmiddag maar eens de auto getrakteerd op een poetsbeurtje..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 87-280.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 93-210.jpg[/img]

M'n Devil GroupN uitlaatsysteem vanaf voor tot achter.. tot grote ergenis van de buurt en m'n ouders gaat dat er voorlopig onder weg volgende week.. 2 kleine pijpjes maar een lawaai dat dat geeft :clown:

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 68-960.jpg[/img]

Even een paar vergelijk foto's..

Oud
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 28-470.jpg[/img]

Nieuw
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 76-970.jpg[/img]

Er moet natuurlijk nog heel erg veel aan gebeuren zoals:

- Kortere antenne
- RS remmerij
- Nieuwe remleidingen
- Goodridge staalomvlochten remleidingen
- meegespoten handgrepen monteren
- ander vloerkleed monteren
- Schakelmechanisme vervangen (speling) incl kortere Clutch-pin

En natuurlijk de 2.0 16V er weer in maar eerst nog even rijden zolang het nog kan met dit weer :E
Tim
Car: E36 M3

:worship:
Ronald1916V

Ben er zelf ook erg blij mee na 1,5 jaar 19 16V loos :) Maargoed, hij is nog lang niet klaar maar in ieder geval goed rijdbaar en hij gaat ook zeker mee naar de Ardennen en de Ring :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

top man (Y) mooie bak zo!

ik heb nog een mooie magnex RVS liggen voor je? en een rolkooi :D
Tim

Goedzo, je moet dat ding gebruiken waar die voor gemaakt is (Y) Vlammen!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Goede keuze dat je deze mooie NL 16V gaat gebruiken. (Y)

Kooitje van Paul erin, en nix meer aan doen... :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
ARNO16V
Contacteer:

Gefeliciteerd kerel! Ennuh die velgen blijven :worship: :wink:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Abel
Über-Spammer

stoelen over van een 16v?
Jordi

strak wagentje!
Ronald1916V

ARNO16V schreef:Gefeliciteerd kerel! Ennuh die velgen blijven :worship: :wink:
Die blijven mooi he :wink: ze hebben al die tijd op zolder gelegen en voordat ik ze er onder vandaan gehaald heb heb ik ze nog even goed opgepoetst :)
Chris schreef:Goede keuze dat je deze mooie NL 16V gaat gebruiken. (Y)

Kooitje van Paul erin, en nix meer aan doen... :beer:
Ik ben een beetje gehecht aan mijn lederen interieurtje dus een volledige kooi gaat het waarschijnlijk niet worden :wink:
Martijn Kool

Super zo ronald :D

hopelijk houdt het blokkie het nog ff ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:Super zo ronald :D

hopelijk houdt het blokkie het nog ff ;)
Als het blokje het maar houd tot December ergens ofzo.. levert in ieder geval genoeg vermogen en rookt lang niet zo erg als de Clio van Tim :wink:

Klepstoter hoor ik af en toe wat irritant rammelen maargoed, daar wordt ie ook wel oud mee.. van de week even nieuwe drijfstanglagers er in knallen en nieuwe olie er in en dan moet ie de Ring wel weer een paar keer overleven :) :D Daarna de 2.0 er maar eens inhangen :beer:
Steven

Waarom is iedereen toch zo wild van een kortere antenne? Die dingen hebben echt baggerontvangst, kep ook es zo'n halve lengte spriet gehad op m'n 5,309 en Williams, bij allemaal heb ik ze vervangen voor de originele tentstok, daar kun je tenminste fatsoenlijk mee ontvangen...

Als je em echt lelijk vind, moet je zo'n raamantenne nemen met ingebouwde versterker, dat werkt wel weer super (Y)
Xabre
Car: 19 16V

inderdaad de orginele tentstok is het best en staat ook nog het mooist op een ouwe auto, hoort gewoon bij die tijd (Y) nineties (L)

korte sprietjes en haaievinnen moeten op moderne hokken :P
Tim

Wat moet je toch steeds met mijn Clio vergelijken :P

Jou 19 rookt minder als mijn Clio (0) Je hebt volgens mij nog niet achter dat ding gereden onlangs? Mijn Clio rookt ook maar die 19 zie je dan zeker niks door die kont ofzo, rookt bijna niet (0) :P

(F)
Laatst gewijzigd door Tim op ma 29 sep 2008 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Contacteer:

Zover ik weet rookte de 19 van martijn ook aardig. heb er geregeld achter gereden en dat stonk ook aardig.
Xabre
Car: 19 16V

al die ouwe meuk stinkt, wen er nou maar aan :P
Tim

Wel het teken dat ie goed gebruikt wordt :D
Ronald1916V

Geert schreef:Zover ik weet rookte de 19 van martijn ook aardig. heb er geregeld achter gereden en dat stonk ook aardig.
Ik heb er ook regelmatig achter gereden maar vond dat (in vergelijking met mijn oude 16V) wel meevallen :wink:

@ Tim, Jou Clio verdwijnt echt in de rook bij gaslos, en die keren dat ik er mee gereden heb kwam er bij stilstand na volgas altijd zo'n wolk voorbij.. dat had mijn oude 16V ook :p

Ach, in December bij jou de kleprubbers vervangen bij bij mij de 2.0 er in en zijn we er beiden weer vanaf :beer:

En over die antenne, ik luister niet of nauwelijks radio en vond de ontvangst wel goed zat met dat korte sprietje dus die komt er gewoon weer op :)
Tim

Die wolk als je onderaan de snelweg ofzo na afremmen van 150 naar 0 klopt wel :D En de geur nog daargelaten, lekker he katloos :P

Maar als het goed is zijn we er dan beide vanaf :) Beide ook "wat" PK's erbij!

Wat betreft die korte antennes, vaak is de ontvangst bagger maar gek genoeg was bij jou vorige 19 de ontvangst wel prima... Dubieus!
Martijn 16v

Toppie zo 8) Nu alleen nog even die lelijke roestige deurvangers vervangen he Ronald :p
Martijn Kool

dat doet hij wel vermoed ik :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Tim_Coupe schreef:Wat betreft die korte antennes, vaak is de ontvangst bagger maar gek genoeg was bij jou vorige 19 de ontvangst wel prima... Dubieus!
De ontvangs was inderdaad altijd wel prima, moet zeggen dat ik voornamelijk veel SlamFM luister als ie op standje radio staat en die is hier in Zwolle en omgeving wel aardig sterk, de rest was overigens ook prima te ontvangen
Martijn 16v schreef:Toppie zo 8) Nu alleen nog even die lelijke roestige deurvangers vervangen he Ronald :p
De deurvangers vervang ik eerdaags nog even ja, er zit ook speling op dus ze knakken, tevens wil ik de deurstijlen even opnieuw spuiten want dat zint me niet echt hoe de lak daar op zit :)
Martijn Kool schreef:dat doet hij wel vermoed ik :P
Je weet hoe zuinig ik ben geweest op mijn vorige 16V's dus weet je vast ook dat je ex-16V hier in goede handen is.. moet alleen de schuur weer even opruimen zodat ie weer binnen kan staan :)
paulvanrooij
Contacteer:

mijn rolkooi kan je t kruis ook uit laten, dan zou ie langs je achterbank moeten passen? :) bank eruit en kruis erin bij circuitrijden :D
Ronald1916V

Paul1916v schreef:mijn rolkooi kan je t kruis ook uit laten, dan zou ie langs je achterbank moeten passen? :) bank eruit en kruis erin bij circuitrijden :D
Past dat ja langs de achterbank ? gaat dat ding door het dashboard heen trouwens ? ik heb het niet zo met die buizen voor 't dash langs aangezien ik met m'n 1.90 nu al niet zo makkelijk de auto uit kom :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Tim_Coupe schreef:Wat betreft die korte antennes, vaak is de ontvangst bagger maar gek genoeg was bij jou vorige 19 de ontvangst wel prima... Dubieus!
De ontvangs was inderdaad altijd wel prima, moet zeggen dat ik voornamelijk veel SlamFM luister als ie op standje radio staat en die is hier in Zwolle en omgeving wel aardig sterk, de rest was overigens ook prima te ontvangen
De zender voor FM 93.6 (ex-538) staat ook in Zwolle. :)

Knappe 19 trouwens, die wielen maken het een mooi plaatje. (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
paulvanrooij
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Paul1916v schreef:mijn rolkooi kan je t kruis ook uit laten, dan zou ie langs je achterbank moeten passen? :) bank eruit en kruis erin bij circuitrijden :D
Past dat ja langs de achterbank ? gaat dat ding door het dashboard heen trouwens ? ik heb het niet zo met die buizen voor 't dash langs aangezien ik met m'n 1.90 nu al niet zo makkelijk de auto uit kom :)
nope, voor t dash langs, scheelt hoop zaagwerk ;) stoel naar achteren en je kan best instappen hoor ;)

(als je heel snel bent kan je t nog proberen :D )
Plaats reactie