Hallo,
Ik heb zojuist mijn autoradio vervangen van een standaard radio naar aftermarket. Heb hierbij de stroom kabel van de accu losgekoppeld, nieuwe radio geinstalleerd en stroom er weer op gezet.
Nu krijg ik, wanneer ik het contact van de auto aanzet, een zoemend/licht piepend geluid uit de motor ruimte.
Hieronder staat een foto met het apparaat wat zoemt/piept.
[img]http://img402.imageshack.us/img402/7709/image065nt6.th.jpg[/img][img]http://img402.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Na het uitzetten van het contact hoor ik het ook tikken.
Weet iemand wat voor apparaat dat (het zwarte ovale kastje) is en wat er wellicht mis is met de auto ?
De auto in kwestie is een renault clio sport uit 2001
Alvast bedankt!
Gr
Zoemend geluid bij de motor wanneer contact aangezet wordt
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat geluid zal hij voor het vervangen van de radio ook gemaakt hebben: het is de elektronische gasklep. En die mag best wat geluid maken, geen probleem. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Hoi Martijn,
Wilde nog langs de renault dealer rijden maar de monteurs zijn al weg
Thanks voor je antwoord. Is het tikken ( hoor 2 tot 3 tikjes ) ook normaal na het afzetten van het contact ?
Thanks
Wilde nog langs de renault dealer rijden maar de monteurs zijn al weg

Thanks voor je antwoord. Is het tikken ( hoor 2 tot 3 tikjes ) ook normaal na het afzetten van het contact ?
Thanks

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja hoor, dan gaat hij naar de ruststand (=helemaal dicht)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Martijn,
Thanks voor je antwoord. Ben wel blij om te horen dat het geen kwaad kan. Maar maandag toch even langs de dealer om het te vervangen.
Weet namelijk 100% zeker dat het piepen een stuk luider is dan voorheen( is me eerder namelijk niet opgevallen dat ie piept en nu valt het gewoon op, tis best een luide piep namelijk. ).
Gr
Thanks voor je antwoord. Ben wel blij om te horen dat het geen kwaad kan. Maar maandag toch even langs de dealer om het te vervangen.
Weet namelijk 100% zeker dat het piepen een stuk luider is dan voorheen( is me eerder namelijk niet opgevallen dat ie piept en nu valt het gewoon op, tis best een luide piep namelijk. ).
Gr
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gasklephuis eens schoonmaken, wil wel helpen. Maar als alles goed werkt, vooral niet teveel kosten gaan maken. 
Ben een absolute debiel met motoren, hoe maak ik zon gasklephuis schoon ?