Vraag over stuurbekrachtigings pomp clio 1.8 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
FunkyFresh
Contacteer:

Als ik aan het sturen ben dan hoor je soms tot regelmatig de stuurbekrachtigingspomp aan het werk...Nou heb ik begrepen dat dit een 'kwaaltje' is van oude clio's. Mijn clio is een 1.8 16v uit '92 met een F7R 2.0L erin, ik weet niet of dat dat wat uitmaakt?

Nou is mijn vraag eigenlijk;
Waar kan het aan liggen als je de pomp hoort? En is dit schadelijk?
Hoe is het eventueel op te lossen.

BTW de stuurbekrachtigingsvloeistof is voor zover ik weet goed op peil (lastig te zien kan geen min/max streepje ontdekken)
Robke
Car: Lexus IS250

Je hoort de pomp altijd wat kreunen als hij moet werken. Als het niet te erg is, niks aan doen.
Tim
Car: E36 M3

Een bekend kwaaltje inderdaad. Als het vloeistofniveau op peil is dan is er maar 1 oplossing. Vervangen voor een nieuwe. Reken er alleen wel op dat je hier de hoofdprijs voor betaald.

Ik zou hem lekker laten zitten, het kan voor zover ik weet geen kwaad. Er rijden een boel rond met dit probleem.
Mathijsvzuijlen

Ik heb dit kwaaltje ook.

Ik heb een keer van die speciale stuurbekrachtingingsreiningsvloeistof erin gegooid en dat werkte wel, 2 weken ofzo en toen was het weer terug.

Lekker laten zo.
jacques

Of de pomp eraf halen en rijden met een stuurhuis met bekrachiging zonder hydrauliek aangesloten. Of gewoon een stuurhuis nemen dat geen bekrachtiging heeft. Moet je wel 4 i.p.v. 3 omwentelingen maken van links naar rechts.
Er is al vaker over gesproken op het forum
Plaats reactie