Niet meer kunnen schakelen...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
redmankamikaze
Contacteer:

Mijn verhaal is als volgt, het betreft een Megane Coupe 96, 1600 8 klepper:

Ik rij vanochtend naar school, en er heb altijd al denk ik wat speling op me versnellingsbaksteun gezeten, me pook ging wel wat heen en weer, en je hoorden bij de koppeling sneller op laten komen, altijd een kloenk... Hier ben ik denk ik nu te lang mee doorgereden...

Maar goed, ik rijd naar school, schakel terug van ze drie naar ze twee. Ik liet de koppeling rustig opkomen, was nog wat aan het afremmen, maar op het punt dat ik compleet ontkoppel, was er een harde schok door de auto voelbaar. Hierna, heb ik weer naar ze drie opgeschakeld, weer terug naar ze twee, en toen liep alles weer normaal.

Auto geparkeerd bij school, niks aan de hand.

Klaar met school, rij weg, niks aan de hand.

Sta ik voor het stoplicht om de rondweg van Utrecht op te gaan, wil ik terug schakelen van ze drie naar ze een, wilt die niet in ze een. Ook de twee weigerd in de versnelling te gaan, tevens ze achteruit. Hij loopt dan gewoon vast. Nu ben ik onder de auto gekropen, en als je die schakelstang met de hand optilt, schakelt die wel naar ze een en twee. Ik onder de auto blijven liggen, een maatje in de auto laten zitten, en afwisselend naar ze een en twee willen laten schakelen. Je ziet dat die stang dan niet ver genoeg omhoog komt, om hem in die versnellingen te krijgen.

Ook trilt de auto nu heel erg, het dashboard trilt, ook als die in ze vrij staat. Soms lukt het om hem in ze een of twee te krijgen, door de pook een aantal keer naar je toe te tikken, en hem snel in ze een te drukken.

Nu dacht ik dus zelf aan me versnellingsbaksteun die nu helemaal door is? Omdat de boel dan zeg maar achterover kantelt, en die stang daardoor niet helemaal compleet omhoog kan komen? En omdat de versnellingsbak nu op me subframe zou kunnen liggen, en daardoor de trillingen van het motorblok doorgeeft aan de auto, wat zou verklaren waarom mijn dashboard en alles in de auto zo trilt?

Ik hoop jullie voldoende informatie verschaft te hebben.

Ik hoop dat jullie snel met mij mee kunnen denken,

Kevin Kuipers
Tim
Car: E36 M3

Ik verdenk wat je zelf al aangeeft, die steun. Aangezien je op je werk vast wel de mogelijkheid hebt om hem op de brug te bekijken zou ik die maar eens controleren :)
redmankamikaze
Contacteer:

Ja morgen maar in ze drie naar me werk rijden, en hem dan de brug opduwen in me pauze... Maar wou ff de mening van mensen hier weten... Ik hoop dat die steun het probleem is, want heb geen zin om een versnellingsbak open te schroeven...
Riël
Über-Spammer

Dan had je ze eerder moeten vervangen ze.
Je weet dat ze kapot is en dan rijd je toch verderz met ze?

Meteen die steun vervangen en hopen dat het met de bak goed is...Als ik dat zo lees denk ik ja ... tjonge :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
redmankamikaze
Contacteer:

Ik weet het, maar als je enigste "vrije" dag, je schooldag (dinsdag) is, en voor de rest in de garage staat vanaf half 8 smorgens tot half 6 in de avond, en om 6 uur bij je tweede baan moet zijn, tot elf uur, heb je heel weinig zin om wat op je vrije dag, of zondag te gaan doen, kan ik je vertellen.

Slap excuus, tijd is altijd te maken, maar ik had zoiets, die zingt het nog wel uit totdat ik wat meer tijd heb...
Riël
Über-Spammer

Fietsen :lol:

Naja die steun vervangen moet makkelijk lukken, als dat m is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Naja toch in de tijd dat je hier achter de PC zit kan je makkelijk ff de accu eruit tillen om te kijken of die motor omlaag gedonderd is.
In principe heb je een goed vermoeden maar bent te lui om te kijken, ff kortgezegd :D

Wij kunnen hier ooknie zien of die motorsteun door is, tis wel zeer aannemlijk, maar je zult het toch ff moeten checken.
redmankamikaze
Contacteer:

Wou alleen weten of er mensen zijn met andere ideeen, morgen word de auto bij mijn werk bekeken, maar dacht, als er andere zijn met andere ideeen, kan ik dat ook bekijken...
Tim

Met die verschijnselen duidt dat echt op die steun :)
redmankamikaze
Contacteer:

Iemand enig idee wat dat ding gaat kosten bij Renault? Wil van de week ook nog ff een ps3 binnenhalen.

En nee mensen, die denken, die luie man, me auto heeft eerste prioriteit, anders had ik die ps3 vanavond al wel gehaald, maar wil eerst ff weten wat dit geintje me gaat kosten.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
redmankamikaze
Contacteer:

Excuus, site zal bij alle van jullie wel bekend zijn, bij mij niet...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

maakt niet uit, overigens niet alles zal op hbase staan.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
jacques

H-base
De website voor de primaire levensbehoeften.
redmankamikaze
Contacteer:

Dank jullie voor het meedenken!

Ik hou jullie op de hoogte over hoe het morgen gelopen is!
Tim

Voor mijn Clio stonden daar volgens mij geen motor/baksteunen op. Die dus maar voor een schrikbarend bedrag bij de dealer gehaald...
redmankamikaze
Contacteer:

Ik weet het niet, morgen ga ik kijken.

Las van iemand dat het onder je accubak zou zitten? Aangezien ik monteur ben bij VW/Audi, en daar de versnellingsbak zelf vaak leunt bij nieuwere types op een steun onder de bak zelf, die in het subframe zit, zal ik morgen ff goed kijken!
Tim

Die onderste is de motorkantelsteun toch?
redmankamikaze
Contacteer:

Als je Audiverhaal bedoeld?

Hij gaat idd kantelen van de motor tegen, maar zorgt tevens ervoor dat de bak goed blijft hangen
redmankamikaze
Contacteer:

Nou vanmiddag in me pauze auto op de brug, zag zo snel niks van een kapotte steun, motor lag er gewoon normaal in, naar mijn idee.

Heb de schakelstang afgesteld, dus kan weer normaal alles inschakelen, alleen het trillen, is nog overduidelijk aanwezig.

Morgenochtend rijd ik dus even naar de Renault dealer, en laat hun kijken.
Tim

Ik weet niet hoe het bij de 1.6 is maar bij mijn ex-16V coupe hing de motor. Als die steun bij de distributiezijde kapot is kan het toch ook trillingen meer doorgeven?
Tom
Moderator
Car: MB

er rijden hele volksstammen rond die niet kunnen schakelen (0) (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie